Op donderdag 21 maart 2002 23:39 schreef Plague het volgende:
Als je dus uitgaat van 20 procent en 30 euro per
jaar:
dus 10000 man die betaald ( we hebben 50000 leden toch??) * €30 (vind ik al aan de lage kant) = €300000
Zeg dat dat per jaar nu €75000 aan bannerinkomsten genereerd ( of is dit veel te weinig??)
300000-75000=225000
Woei!

Leuke rekensom, maar het klopt niet echt.
Ten eerste: Fulltimers zijn duur, ontzettend duur. (Neem het nettoloon en tel hier voor het gemak ff 40% bij op, dan zie je dat met €75k je helemaal nergens komt, dus dat is wel meer.

)
Ten eerste moet je er rekening mee houden dat zo'n 60% van de mensen die nu aangeeft te willen betalen uiteindelijk niet zal overgaan tot het nemen van een account. (Van de 18% die je nu hebt, is er dus zo'n 7,2% die het uiteindelijk wel zal doen...)
Daarnaast, omdat ik (hierboven) aangeef dat de betaalde banners wel zullen blijven, zullen de bannerinkomsten niet al te veel afnemen. (Hmm ik bedenk me dat ik ff de post hierboven moet editten, doe ik nu ff.)
Zo proberen we er dus voor te zorgen dat er meer omzet gegenereerd kan worden, zodat we een zekerdere toekomst tegemoet gaan.
De bannerinkomsten gaan de ene maand best wel goed, de volgende kan het weer compleet k*t zijn, er is geen pijl op te trekken, omdat dit zo 'volatiel' is, is het niet goed om er zo afhanklijk van te zijn. Daarom willen we dus andere bronnen van inkomsten aanboren, wat er voor kan zorgen dat de reclame meer de krenten in de pap wordt.
[Ik ben wel weer redelijk open dacht ik zo :)]