Doorzetten die hap!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/446361

Ik zou zeggeN: ga ervoor! Lijkt mij duidelijk! Ongeveer 20% die wil betalen! :7 En dat is op GOT!

Ga er voor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik wil ook wel betalen hoor, er zitten veel voordelen aan vast. :)
En tja, als er echt mensen weg zouden gaan dan zijn dat geen die-hards, zal het ook meteen rustiger worden hier. :D

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Mij lijkt de optie om 'lid' te worden van GOt een goed idee :)

Dus dat je geen banners ziet, enz... Mensen die niet willen betalen houden GOT in de huidige vorm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 13:49
Hier is ook al eerder een uitgebreide poll op de Tweakers.net-frontpage geweest en het Management Team is nu de mogelijkheden aan het bekijken.

Of die 20% uit de poll ook werkelijk de 20% wordt die ervoor gaat betalen, vraag ik mij af. Ik denk dat veel mensen uiteindelijk misschien toch wel zullen afhaken, zodra ze echt moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Als je dus uitgaat van 20 procent en 30 euro per jaar:

dus 10000 man die betaald ( we hebben 50000 leden toch??) * €30 (vind ik al aan de lage kant) = €300000

Zeg dat dat per jaar nu €75000 aan bannerinkomsten genereerd ( of is dit veel te weinig??)

300000-75000=225000

Woei! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 23:37 schreef OProg het volgende:
Mij lijkt de optie om 'lid' te worden van GOt een goed idee :)

Dus dat je geen banners ziet, enz... Mensen die niet willen betalen houden GOT in de huidige vorm :)
De mensen die willen betalen zijn denk ik al dezelfde mensen die GoT draaiende houden. Een groot nadeel is dat sommigen zullen denken dat omdat je betaald, anderen verplicht zijn te helpen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
€30 lijkt me een veels te hoog bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 21 maart 2002 23:39 schreef Cheatah het volgende:

[..]

De mensen die willen betalen zijn denk ik al dezelfde mensen die GoT draaiende houden. Een groot nadeel is dat sommigen zullen denken dat omdat je betaald, anderen verplicht zijn te helpen ofzo.
Daar zit ik toevallig, net na het typen van deze post aan te denken... MAar mij lijkt dat het toch wel de 'vaste' users zijn die dit doen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand gaat dokken terwijl hij hier zelden komt en het ook gratis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
ja?

das 2,5 euro per maand... dat kan er toch wel vanaf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
Op donderdag 21 maart 2002 23:39 schreef Plague het volgende:
Als je dus uitgaat van 20 procent en 30 euro per maand:
Op donderdag 21 maart 2002 23:41 schreef Plague het volgende:
Zoek de verschillen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Ideetje: als je TweakDSL hebt, hoef je geen lid te worden van t.net... dat krijg je dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 23:43 schreef elnino het volgende:

[..]

[..]

Zoek de verschillen... ;)
welke? Heb jij dat zo maar veranderd aan mijn post? :+ een beetje de quote manipuleren |:(
;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
Op donderdag 21 maart 2002 23:44 schreef Plague het volgende:
welke? Heb jij dat zo maar veranderd aan mijn post? :+ een beetje de quote manipuleren |:(
;) :P
O-)

Nee, maar nu even serieus:

Betalen voor GoT lijkt mij niet echt een optie, omdat GoT echt een community is en zodra men er voor moet betalen zullen sommigen toch wel afhaken. Bovendien, haast niemand stoort zich op GoT aan de advertenties.

Op T.Net is het een ander verhaal, aangezien dat meer is dan een community alleen, maar ook meerdere commerciële activiteiten zoals de Pricewatch en het Vraag/Aanbod. (Ik kom persoonlijk weinig op T.Net, ik heb het niet zo met hardware, als een computer het doet, dan is het goed :+ )

Ik denk dat daar mensen wel degelijk bereid zijn om voor bepaalde dingen wel te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 23:43 schreef Plague het volgende:
Ideetje: als je TweakDSL hebt, hoef je geen lid te worden van t.net... dat krijg je dan! :)
Ik hoop het ook jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 21 maart 2002 23:41 schreef Plague het volgende:
ja?

23 * 2,5 euro.. yup.. dat is alle extra werk allemaal waard :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 00:18 schreef dusty het volgende:

[..]

23 * 2,5 euro.. yup.. dat is alle extra werk allemaal waard :+
Je kan ook de Poll lezen... :{

En ALS het er komt, en er veel animo is, lijkt het mij heel rendabel.... :)
Je betaalt uitenraard voor een jaar.... :)
Paar features ontwikkelen... ben je 2 maanden mee bezig... Maandloon: 112.500.... Netjes toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
iedereen zit meteen met het idee, betalen? banners weg!
Ik heb persoonlijk geen last van de banner die bovenaan got staat en ook niet de banner die boven het nieuws staat op t.net. Die zouden van mij mogen blijven.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Ik hak er nog even in hoor ;)

Als we de mogelijkheid gaan doorvoeren voor betaalde accounts, zullen er verschillende mogelijkheden zijn.
1. Een standaardaccountje. Goedkoop, maar wel een paar extra's
2. Een medium accountje. Ietsje duurder, ietsje meer extra's. (Skins enzo, ook op GoT!)
3. Een topper-account, waar we dan ook de onbetaalde banners niet meer zullen tonen en die we helemaal volgooien met extra's. (Laten we afspreken dat alleen skyscrapers, 468x60 banners en tekstlinkjes blijven, geen pop-ups, screenads of wat voor andere ongein er nog mag komen.)

Zo heb je dus ook nog een keuze wat je wilt gaan doen, ik denk dat dat het weer kan vergemakkelijken. :)

Prijzen? Geen flauw idee, ergens tussen de 0,5 en 2,5 euro per maand ofzo? :?

<hr>
Iedereen begrijpt nu toch wel dat de huidige vorm van T.net en GoT blijft bestaan en dat we het hier hebben over aanvullende, extra diensten of niet?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 21 maart 2002 23:39 schreef Plague het volgende:
Als je dus uitgaat van 20 procent en 30 euro per jaar:

dus 10000 man die betaald ( we hebben 50000 leden toch??) * €30 (vind ik al aan de lage kant) = €300000

Zeg dat dat per jaar nu €75000 aan bannerinkomsten genereerd ( of is dit veel te weinig??)

300000-75000=225000

Woei! :D
Leuke rekensom, maar het klopt niet echt.
Ten eerste: Fulltimers zijn duur, ontzettend duur. (Neem het nettoloon en tel hier voor het gemak ff 40% bij op, dan zie je dat met €75k je helemaal nergens komt, dus dat is wel meer. :))

Ten eerste moet je er rekening mee houden dat zo'n 60% van de mensen die nu aangeeft te willen betalen uiteindelijk niet zal overgaan tot het nemen van een account. (Van de 18% die je nu hebt, is er dus zo'n 7,2% die het uiteindelijk wel zal doen...)

Daarnaast, omdat ik (hierboven) aangeef dat de betaalde banners wel zullen blijven, zullen de bannerinkomsten niet al te veel afnemen. (Hmm ik bedenk me dat ik ff de post hierboven moet editten, doe ik nu ff.)

Zo proberen we er dus voor te zorgen dat er meer omzet gegenereerd kan worden, zodat we een zekerdere toekomst tegemoet gaan.
De bannerinkomsten gaan de ene maand best wel goed, de volgende kan het weer compleet k*t zijn, er is geen pijl op te trekken, omdat dit zo 'volatiel' is, is het niet goed om er zo afhanklijk van te zijn. Daarom willen we dus andere bronnen van inkomsten aanboren, wat er voor kan zorgen dat de reclame meer de krenten in de pap wordt.

[Ik ben wel weer redelijk open dacht ik zo :)]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Vergeet niet dat die 20% alleen maar van een stel actieve users genomen is...

Dagelijks zijn er zo'n 3000-4000 users actief (als in, doen een posting).
Dus breng dat aantal van 10.000 maar terug naar hooguit 500-1000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
En ik denk dat je nog iets vergeet:

De poll staat in SG: kan je alleen zien als je 150??? posts hebt en 120 dagen geregged. Dus zou je er misschien al 1% bij hebben... Dan: er zijn nog bijna 30% twijfelaars.... Daar zullen er in totaal denk ik 3% een accountje nemen: is al weer een % erbij.

En Floris: Je gaat me toch niet vertellen dat jullie de site LATEN maken? Dat doet Femme toch? (en nog een paar andere of course!) ;)

Dus die (misschien dus wat overdreven) 225.000 is dan toch EXTRA? Femme krijgt nu toch ook niet meer omdat ie ene nieuwe feature maakt?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
Op vrijdag 22 maart 2002 11:16 schreef Floris het volgende:
[Floris gebrabbel]
Is er al aan gedacht om een tijdschrift uit te brengen dat gericht is op de tweaker? Ik heb dit idee ook al in een ander topic voorgelegd. Ik zeg het nog maar een keer want volgens mij valt hier het meeste geld uit te halen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op vrijdag 22 maart 2002 11:37 schreef Plague het volgende:
En ik denk dat je nog iets vergeet:

De poll staat in SG: kan je alleen zien als je 150??? posts hebt en 120 dagen geregged. Dus zou je er misschien al 1% bij hebben... Dan: er zijn nog bijna 30% twijfelaars.... Daar zullen er in totaal denk ik 3% een accountje nemen: is al weer een % erbij.
Conclusie: De poll is niet waterdicht :)
En Floris: Je gaat me toch niet vertellen dat jullie de site LATEN maken? Dat doet Femme toch? (en nog een paar andere of course!) ;)
Nee, we maken hem zelf, maar de mensen die hem maken, moeten wel betaald worden.
Dus die (misschien dus wat overdreven) 225.000 is dan toch EXTRA? Femme krijgt nu toch ook niet meer omdat ie ene nieuwe feature maakt?? ;)
Die is extra, maar ook weer niet, hij kan misschien in de tijd dat hij de nieuwe features voor deze accounts ontwikkeld ook wel een ande project dat we nog in gedachten hebben, uitwerken.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 11:41 schreef Floris het volgende:

[..]

Conclusie: De poll is niet waterdicht :)

das waar, maar ik mag em nergens anders posten waar VEEL mensen komen... Mag ik em misschien ook een linkje in de HK zetten? daar zite de harde kern (tuig :P )
[..]

Nee, we maken hem zelf, maar de mensen die hem maken, moeten wel betaald worden.
[..]

Die is extra, maar ook weer niet, hij kan misschien in de tijd dat hij de nieuwe features voor deze accounts ontwikkeld ook wel een ande project dat we nog in gedachten hebben, uitwerken.
Ow jah? Vertel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:44

The Legend

*Plop*

Op vrijdag 22 maart 2002 11:09 schreef Floris het volgende:

Als we de mogelijkheid gaan doorvoeren voor betaalde accounts, zullen er verschillende mogelijkheden zijn.
2. Een medium accountje. Ietsje duurder, ietsje meer extra's. (Skins enzo, ook op GoT!)
3. Een topper-account, waar we dan ook de onbetaalde banners niet meer zullen tonen en die we helemaal volgooien met extra's. (Laten we afspreken dat alleen skyscrapers, 468x60 banners en tekstlinkjes blijven, geen pop-ups, screenads of wat voor andere ongein er nog mag komen.)

Zo heb je dus ook nog een keuze wat je wilt gaan doen, ik denk dat dat het weer kan vergemakkelijken. :)

Prijzen? Geen flauw idee, ergens tussen de 0,5 en 2,5 euro per maand ofzo? :?

<hr>
Iedereen begrijpt nu toch wel dat de huidige vorm van T.net en GoT blijft bestaan en dat we het hier hebben over aanvullende, extra diensten of niet?
Hier zeg je dus dat T.net nooit volledig banner-vrij zal zijn ???? Als dit zo is dan haken nog wel wat mensen af denk ik..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 11:47 schreef The Legend het volgende:

[..]

Hier zeg je dus dat T.net nooit volledig banner-vrij zal zijn ???? Als dit zo is dan haken nog wel wat mensen af denk ik..
Vroeg ik me ook al af :+

Dan word ik als nog Topper-abbo lid :P Gewoon voor t.net... :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jongens ze zeggen toch dat het een extra is en dat de huidige vorm blijft..
Geen probleem dan toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
By the way! Loopt TweakDSL goed? Levert dat ook daadwerkelijk iets goeds op? :? Lijkt mij wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op vrijdag 22 maart 2002 11:47 schreef The Legend het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het nooit zo zal zijn, maar wel dat mijn eerste insteek is dat er wel betaalde banners te zien zullen zijn voor betalende bezoekers.

Misschien ook wel niet, ik moet een beetje een slag om de arm houden, daar we er nog niet uit zijn met de advertentie-boer.
Op vrijdag 22 maart 2002 12:03 schreef Plague het volgende:
By the way! Loopt TweakDSL goed? Levert dat ook daadwerkelijk iets goeds op? :? Lijkt mij wel...
Vooralsnog wordt er enkel getest met Tweak-/TrueDSL, pas na 2 april gaan we orders ontvangen. (Niet op 1 april, dan denkt iedereen dat het een nogal misplaatste grap is.)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 12:46 schreef Floris het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het nooit zo zal zijn, maar wel dat mijn eerste insteek is dat er wel betaalde banners te zien zullen zijn voor betalende bezoekers.

Ik zou (zeker het topper-abbo) ZEKER WETEN banner vrij maken.... Alnders loop je een boel klanten mis.... denk ik... :{

Misschien ook wel niet, ik moet een beetje een slag om de arm houden, daar we er nog niet uit zijn met de advertentie-boer.

goed idee! :D
[..]

Vooralsnog wordt er enkel getest met Tweak-/TrueDSL, pas na 2 april gaan we orders ontvangen. (Niet op 1 april, dan denkt iedereen dat het een nogal misplaatste grap is.)

Mjah.... Sort of true! :D ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm...wil wel betalen
maar alleen als Creditcards geaccepteerd worden :P
zit in het buitenland zoals wel meerdere gotters onder ons...

dus een overboeking gaat heel lastig(vooral buiten europa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 11:17

Jive

MooMooMastah

* Jive is eigenlijk wel benieuwd waarom je banners moet laden als je een betaal-account hebt....

1e insteek zou IMO zijn voor de meest basic-betaal-account dat je helemaal geen banners zou zien (behalve voor aanbiedingen in de t.net-sjop mischien).

pas daarna andere accounts maken waar je meer opties zou krijgen en meer voor betaald (tweakers.net email bijvoorbeeld, instellingen in GOT dat je fora niet hoeft te zien die niet interessant zijn (scheelt weer met mis-klikken)) ...

Dus ik ben het wel eens met een stelling "als je betaald en dan toch nog banners ziet, doet niemand het" ....
Want dat lijkt mij voor een HELEboel tweakers & got'rs de primaire reden om een betaal-tweak-account te nemen.

* Jive is van mening dat een usert die 1 euro per maand betaald aan tweakers.net meer oplevert dan een maand lang naar banners kijken waar hij toch niet op zou klikken.
(administratie-kosten moet je toch in bulk berekenen als je het hele verhaal eenmaal rond hebt (mischien eenmalige aanmeldings-kosten met een machtiging een idee))

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skycrapers zijn verrekte irritant.. die zou ik er dus sowieso uithalen. Ik ga zeker niet betalen als ik dan tegen een skycraper aan moet kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Dus een bannerfree T.net is out of the question :? ;(

Dat lijkt mij nu juist het belangrijkste, dat is precies waar iedereen een hekel aan heeft...

Deze accounts zijn imho wel ok, maar biedt dan tenminste een totaal-bannerfree account aan (verder geen extra inhoud, alleen geen banners)...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aspect van het betaald maken is ook dat betalende leden terecht eisen gaan stellen. Verder breekt het ook een groot stuk macht van de moderators af, plus dat er dan een notariëel goedgekeurd huishoudelijk reglement moet zijn. Zal er nog zo gemakkelijk een ban worden gedaan op een betalend lid? Ik denk van niet. Verder vraag ik mij af of men in staat zou zijn om een zodanige content aan te bieden, dat betalende leden ook blijven. Zo af en toe vind ik het hier namelijk gewoon een bedroevende vertoning, waar ik dan heel even naar kijk, en meteen weer verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 18:06 schreef Jive het volgende:
*knip
* Jive is van mening dat een usert die 1 euro per maand betaald aan tweakers.net meer oplevert dan een maand lang naar banners kijken waar hij toch niet op zou klikken.
(administratie-kosten moet je toch in bulk berekenen als je het hele verhaal eenmaal rond hebt (mischien eenmalige aanmeldings-kosten met een machtiging een idee))
er wordt betaald per view, en niet per click.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Die banners aan de bovenkant bij GoT die zie ik niet eens, wat mij betreft mogen die dus best blijven.... ik ga niet betalen omdat eruit te krijgen in elk geval. Voor T.Net zelf betaal ik ook niet, voor GoT als geheel wil ik best betalen. Die twee en een halve Euro per maand lijken me een redelijk bedrag. Wat ik daarvoor wil? nou gewoon hetzelfde als wat nu wordt aangeboden. Op weer een extra mail adres zit ik niet te wachten, net zomin als op weer een nieuw PM systeem.
En het ban-beleid mag van mij zo blijven zoals het is. Wie zich niet weet te gedragen is alleen maar een last voor de anderen. Uiteraard moeten er wel voldoende beroepingsmogelijkheden zijn, zeker voor betalende leden. (Ik zie nu al met spanning uit naar het eerste kort geding om een ban op te heffen >:), alleen daar wil ik al wel voor betalen :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien zou het iets zijn om gewoon een soort van apart pakket te maken? Dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
T.net bannerfree:      € 3,-
GoT bannerfree:      € 2,50
Mogelijkheid skins T.net: € 4,-
Mogelijkheid skins GoT:   € 4,-
enz
enz

Zo krijg je dus wel heel veel verschillende mogelijkheden, maar je krijgt wel echt waar voor je geld. Want je kiest ZELF wat je krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zaterdag 23 maart 2002 01:11 schreef The_Snake het volgende:
misschien zou het iets zijn om gewoon een soort van apart pakket te maken? Dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
enz
enz

Zo krijg je dus wel heel veel verschillende mogelijkheden, maar je krijgt wel echt waar voor je geld. Want je kiest ZELF wat je krijgt..
Je vergeet een XML versie van GOT.... Daar zit ik nou persoon lijk op te wachten.... Heb nu wel eentje van de topics-lijst maar niet van de topics zelf....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 23 maart 2002 01:11 schreef The_Snake het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
enz
enz

DAT, lijkt me de ideale oplossing: Modulair je abbo samenstellen :9~
Wel een hoop gedoe, maar geen gezeik! :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 20:41

Wimo.

Shake and Bake!

Betalen? :o
Pagina: 1