Op vrijdag 22 maart 2002 00:57 schreef Rick2001 het volgende:
Het is normaal dat de transistoren heet worden. Je belast deze zo erg dat je voedingspanning echt omlaag getrokken wordt.
Hier zijn verschillende mods voor te doen. Je kunt zorgen dat je voeding een hogere 5volt gaat leveren aan de transistoren zodat er een hoger totaal overblijft bij zware belasting. Nadeel hiervan is dat je harddisk en burner ook deze hoge 5volt voor de kiezen krijgen.
Ander nadeel is dat bij het verhogen van de 5volt, de 12volt ook omhoog gaat. (5% tollerantie bij 5volt en 12volt maximaal)
Het koelen van de transistoren heeft absoluut geen voordeel voor stabiliteit en voltage. (Eigen ervaring)
Ik wil niet zeggen dat het niet beter is voor de transistoren, maar wat opleveren zal het niet in ieder geval.
Een andere mod is de atx kabel zo kort mogelijk inkorten of een rechtstreekse 5volt draad uit de voeding solderen of aansluiten aan de transistoren zelf direct.
Alle kleine beetje helpen hierin.
Haal ook eens alle fans die aangesloten zijn aan de fanheaders van je mainboard los. Dit helpt ook weer een beetje je 5volt omhoog te krijgen. (Hoewel deze op 12volt draaien gaat de 5volt hierdoor toch iets omhoog)
offtopic:
Rick ik heb in mij voeding 3potmeters(met een spannings regelaar er achter)met deze kan ik netjes de 12 volt lijn en 5 volt lijn afregelen, dit doek in met een grote weerstand en een digitale voltmeter.
Het is me al vaker op gevallen dat wat je computer meet niet echt klopt, er zit ongeveer 10% verschil in

Mij 5 volt lijn bijvoorbeeld is belast en onbelast 5.01 volt.
De 12 volt lijn 12.02 volt, belast en onbelast.
Kijk ik in mijn bios staat er 4.89 volt en 11.6 volt, klopt dus niks van.
Mischien kan je kijken of je ook een potmeter in je voeding hebt zitten !?
Verder wil ik je waarschuwen dat hete condesatoren echt niet normaal zijn en een kapote voeding kan wel eens
teveel voltage gaan geven
let hier dus op.
P.S. zou ik een webcam foto mogen zien van je voltage mod?
Dan kan ik beoordelen of er iets niet klopt(en dat is ook makkelijk voor voltmod goeroe Rick