voltage regulatoren super heet, 5v=4,6 volt

Pagina: 1
Acties:

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Ik heb een lichte oc gedaan, met een kleine volt mod, 1,94 en de voltage regulatoren + condensatoren zijn niet op aan te raken zo heet, mijn 5v is vrij laag, op een hoge Vcore en hoge snelheid valt mijn 5v lijn terug naar 4,60 volt, (op 2,11 core zelfs 4,49) als ik K7 burn opstart en 10 seconden later begint mijn voedings fan keihard te draaien, zit geen temp regeling in! en mijn proc wordt 53 graden, blok is niet warm, water temp is 23 graden.
Wat is er aan de hand :?

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Door de volt mod vreet je CPU teveel stroom? Je geeft ook lekker zo veel info heh. Als je oc't worden je onderdelen ook warmer |:(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Lijkt wel of je voeding het niet helemaal trekt..
maarre die hete onderdelen zou ik maar proberen te koeler voordat het kapot gaat (of je moet het voltage verlagen)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Condensatoren horen niet warm te worden, ik denk dat je de voltage mod niet goed hebt uitgevoerd. Eigenlijk zouden je sckakeltorren ook niet warm mogen worden. Ik zou de mod ongedaan maken voordat je wat opblaast.
Dat je Fan harder gaat draaien komt omdat er veel vermogen van de 5V gevraagd wordt en daarom je 12V omhoog gaat (te hoog wordt?) Een zwaardere voeding kan dan helpen.
Wat voor mod heb je met wat voor moederbord gedaan?

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het is normaal dat de transistoren heet worden. Je belast deze zo erg dat je voedingspanning echt omlaag getrokken wordt.
Hier zijn verschillende mods voor te doen. Je kunt zorgen dat je voeding een hogere 5volt gaat leveren aan de transistoren zodat er een hoger totaal overblijft bij zware belasting. Nadeel hiervan is dat je harddisk en burner ook deze hoge 5volt voor de kiezen krijgen.
Ander nadeel is dat bij het verhogen van de 5volt, de 12volt ook omhoog gaat. (5% tollerantie bij 5volt en 12volt maximaal)
Het koelen van de transistoren heeft absoluut geen voordeel voor stabiliteit en voltage. (Eigen ervaring)
Ik wil niet zeggen dat het niet beter is voor de transistoren, maar wat opleveren zal het niet in ieder geval.
Een andere mod is de atx kabel zo kort mogelijk inkorten of een rechtstreekse 5volt draad uit de voeding solderen of aansluiten aan de transistoren zelf direct.
Alle kleine beetje helpen hierin.
Haal ook eens alle fans die aangesloten zijn aan de fanheaders van je mainboard los. Dit helpt ook weer een beetje je 5volt omhoog te krijgen. (Hoewel deze op 12volt draaien gaat de 5volt hierdoor toch iets omhoog)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 00:57 schreef Rick2001 het volgende:
Het is normaal dat de transistoren heet worden. Je belast deze zo erg dat je voedingspanning echt omlaag getrokken wordt.
Hier zijn verschillende mods voor te doen. Je kunt zorgen dat je voeding een hogere 5volt gaat leveren aan de transistoren zodat er een hoger totaal overblijft bij zware belasting. Nadeel hiervan is dat je harddisk en burner ook deze hoge 5volt voor de kiezen krijgen.
Ander nadeel is dat bij het verhogen van de 5volt, de 12volt ook omhoog gaat. (5% tollerantie bij 5volt en 12volt maximaal)
Het koelen van de transistoren heeft absoluut geen voordeel voor stabiliteit en voltage. (Eigen ervaring)
Ik wil niet zeggen dat het niet beter is voor de transistoren, maar wat opleveren zal het niet in ieder geval.
Een andere mod is de atx kabel zo kort mogelijk inkorten of een rechtstreekse 5volt draad uit de voeding solderen of aansluiten aan de transistoren zelf direct.
Haal ook eens alle fans die aangesloten zijn aan de fanheaders van je mainboard los. Dit helpt ook weer een beetje je 5volt omhoog te krijgen. (Hoewel deze op 12volt draaien gaat de 5volt hierdoor toch iets omhoog)
offtopic:
Rick ik heb in mij voeding 3potmeters(met een spannings regelaar er achter)met deze kan ik netjes de 12 volt lijn en 5 volt lijn afregelen, dit doek in met een grote weerstand en een digitale voltmeter.
Het is me al vaker op gevallen dat wat je computer meet niet echt klopt, er zit ongeveer 10% verschil in :(
Mij 5 volt lijn bijvoorbeeld is belast en onbelast 5.01 volt.
De 12 volt lijn 12.02 volt, belast en onbelast.
Kijk ik in mijn bios staat er 4.89 volt en 11.6 volt, klopt dus niks van.

Mischien kan je kijken of je ook een potmeter in je voeding hebt zitten !?
Verder wil ik je waarschuwen dat hete condesatoren echt niet normaal zijn en een kapote voeding kan wel eens teveel voltage gaan geven
let hier dus op.
P.S. zou ik een webcam foto mogen zien van je voltage mod?
Dan kan ik beoordelen of er iets niet klopt(en dat is ook makkelijk voor voltmod goeroe Rick >:)

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op vrijdag 22 maart 2002 00:57 schreef Rick2001 het volgende:
Voltage van de voeding is goed.
Tja Voltmod is goed, maar die condensators worden flink warm, dat die torren warm worden boeit mij niet, ook die de temp van 53 graden is raar, op 1622 werdt ie stressed 37 graden en mijn 5V was niet zo laag...
Voltmod er af, nordbridge fan er op en RMA aanvragen :?
Dit is dus in 1 keer gekomen.

PS er zijn geen fans aangesloten.

Reality beats fiction by far!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zou de koellichamen op je bord(als je die bedoeld, en niet in je voeding) vervangen door grotere. Grotere temperatuur van de transistor resulteert in een grotere lekstroom enzo, lagere temperatuur zal je voltage omhoog brengen.

Je voeding hoeft niet temperatuur gestuurt te zijn. Waarschijnlijk meet ie het amperage en gaat bij veel hard draaien.
Pagina: 1