Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680
bijna, vanaf 29 april.Mischien zittie daar wel en wil hij cheap hardware inkopen??????
Ik heb al wat gevonden op google maar misschien dat jullie er ervaring mee hebben, of iemand kennen die er is geweest.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Lijkt me duidelijk zat, maar ben toevallig daar nou net niet geweestOp vrijdag 22 maart 2002 11:50 schreef Artixxx het volgende:
Anders ben je ff wat duideljker heb geen benul waar dit topic overgaat.
* dion_b kan wel erg goedkope PC shops in Praha, Hradec-Kralove en Przemyzl aanraden
Oslik blyat! Oslik!
Wel op zoek geweest in Shanghai, maar dat is niet echt te vergelijken, ongeveer 100 keer zo duur is alles daar. Echt goeie spullen ben ik ook niet echt tegengekomen, en met de garantie is het lastig.
Enig idee in welk hotel je zit?
kan je daar een lijstje van maken? Graag met adres en misschien een plattogrond of zoiets. Ik ga over een maand naar Praag, en in de rest van Tsjechië kom ik ook wel eens. Als je een www adres hebt is dat helemaal top!kan wel erg goedkope PC shops in Praha, Hradec-Kralove en Przemyzl aanraden
leuk, kom zelf veel in warschau, krakow, zakopane in przemyzl benk nooit geweest.Przemyzl
nb: in polen is het niet goedkoper dan hier, zelfs duurder.
he he anders zoukt hier niet vragen.Hebben ze daar computer winkels?
Ik denk aan geheugen, flashcards enzo, alleen daar is veel nep spul aanwezig, zelfs hele moboos. Dus ik moet vtv precies weten wat ik wil hebben.
Het kan er goedkoop zijn, veel spul wordt er namelijk gemaakt.
nuttige tips aub geen onzin verhalen/opmerkingen
snap ik, maar als ik iets koop wil het zelf zien en werkend zien.garantie is het lastig.
edit: typo
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs
Sowieso gewoon een beetje rondkijken. Eentje zit bij de Leninova Namiesti in Praha, op de hoek van de Yugoslavskychpany Zanu en de Ceskoslovenske Armady. Da's de enige die ik zo 1-2-3 weet zitten in Praha.Op vrijdag 22 maart 2002 14:34 schreef Doogie het volgende:
[..]
kan je daar een lijstje van maken? Graag met adres en misschien een plattogrond of zoiets. Ik ga over een maand naar Praag, en in de rest van Tsjechië kom ik ook wel eens. Als je een www adres hebt is dat helemaal top!
Hradec-Kralove (na Praha de mooiste stad IMHO) heeft er een met (van de zomer iig) bespottelijk goedkope DIMMs op de centrale plein (middeleeuws stratenplan, dus makkelijk zat te vinden, maar ik ben de naam kwijt). Het is als je aan een kant van de plein bij de kerk staat ongeveer halverwege aan je rechterhand.
Przemyzl is in oost-Polen tegen de Ukrainse grens, dus daar heb je minder aan in CZ. Bovendien was het niet zo goedkoop als CZ.
Oslik blyat! Oslik!
Oh? Welke dan?Op vrijdag 22 maart 2002 14:26 schreef dion_b het volgende:
[..]
* dion_b kan wel erg goedkope PC shops in Praha, Hradec-Kralove en Przemyzl aanraden
* Seraphin heeft in Praha gewerkt en komt er nog regelmatig....
Damn, je was me net voor, bedankt
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
noop, ze lopen dus voor op Nederland.vergeet het maar
china loopt zo ver achter
...een pentium is daar al toppie
en duur
Kingmax ddr-400 3200 DDR bijvoorbeeld,
stapels msi-845G max enz.
en goedkoper, sommige dingen bijna de helft!
En veel, vooral veel, HCC maar dan permanent en ik denk groter maar ik had maar een paar uurtjes om te snuffelen.
Ik post nog wel wat over prijzen etc. en andere ervaringen, mocht je daar behoefte aan hebben. (nu ff slapen)
edit: lol kwas wel goed moe toen ik dit typte ff bijgewerkt.
deel 1)
Nou verder dan maar. Het was heel erg warm die dag, de verkooppunten zijn hallen of warenhuizen waarin stalletjes staan die netjes genummerd zijn. Om in deze hoeveelheid van stands de originele stand terug te vinden, hebben ze altijd wel een kaartje voor je met hun naam en adres.
Ok, de 1e plek was ten noorden van de 4e ring in het Haidian-district (volgens Lonely Plantet laid back student scene
Dat was wel een fijne plek om te beginnen omdat daar schuin tegen over de city bank of China zit waar je kunt: pinnen! (jawel pinnnen). Bovendien kun je zicht krijgen op het prijspeil.
Binnenin dus die standjes (genummerd), naast elkaar met 8ter die standjes minimaal 2 chineesjes (allemaal jong), wat mijn opviel was dat de helft jongen en de andere helft vrouw was, dat is op de HCC bepaald niet het geval.
Nou, alles ligt er dus: moboos, cpu's, pendrives, videokaarten, kasten! (met vu-meters in het blauw die je zelf nooit krijgt gemaakt) printers enz.
In die halk werden pc's ter plekke geassembleerd, karren vol met pc's en andere hardware gaan er in en uit , buiten staan bussen op bakfietsen klaar om alles weg te rijden.
Iets anders wat ik leuk vond waren dat processoren als juwelen onder een glazen plaat lagen zodat je de core (tekst kan bekijken) voor 94 euro heb ik daar een groene 1600 XP AROIA Y meegenomen. De verkoper geeft je zo'n processor ook aan alsof het een juweel is en pakt het (na betalen!) ook als zodanig voor jou in. http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=d1f79b0e30738cf1444b250c5368a20b&threadid=91342
De bedoeling is dat je over de prijs onderhandeld, ik was te overdonderd om het te doen, in deel 2 heb ik dat door en laat ik Spice-girl (blond, blauwe ogen etc.) dat doen.
Oja, eerder werd er gevraagd naar garantie, ja je gaat daar niet naar toe met het idee dat je morgen ff iets gaat omwisselen, het is een gok, het risico (ik noem het de sport) dat je neemt. Je krijgt wel een nota maar in de praktijk denk ik dat je dus er van moet uitgaan dat je geen garantie hebt.
Na dit gebeuren gingen we in 35 graden hitte proberen te voet, de 4e ring over te steken richting het zuiden naar een hardware-warenhuis (deel 2)
prijsindicaties: celeron 1.7 112 euro (donderdag 30 mei)
nep ati radeon 8500 999 yuan = 129,41 euro;
een echte met 64 mb 145,01 euro;
atlon 1600 XP 94 euro;
pentium 1.6A 155,46 euro.
Het gaat verder met schoonmoeders en high-end pc's en eten tussen de coolers en videokaarten en de subtiele onderhandelingstechnieken van spicegirl.
Verwijderd
Neem je wat mee voor tweakers? Ik snap het doel van dit topic niet helemaal.
doel: was om info te vergaren over hardware shoppen en Beijing. Nou die kwam er niet echt wel vooroordelen en die heb ik door het bovenstaande stukje proberen te ontnuchteren.Ik snap het doel van dit topic niet helemaal
Verder, als iemand het leuk vind om te lezen vind ik het wel leuk om een stukje te schrijven
Nee, ik ben net terug dus geen inkoopaktie
Is ook niet heel praktisch, je kan alleen kleine dingen meenemen (cpu's geheugen) en bovendien moet je stalen gezicht opzetten bij de douane in Nederland.
Bovendien wisselen de prijzen daar ontzettend snel.
Je kan m.b.v. bablefish bij www.pcpop.com.cn daar neuzen naar nieuwtjes en prijzen.
Een Radeon 8500 doet momenteel 999 Yuan!
Het is gewoon leuk om er rond te neuzen wanneer je er bent, zoiets zie je hier niet.
die pcpop bijvoorbeeld is niet weg te branden. Duurt lang en is haast niet te begrijpen. Zijn er inmiddels nieuwe sites waar info vandaan te halen valt en/of tips/suggesties etc. Googlen naar een chinese pricewatch is ook een ramp want alles is chinees
Alle info wordt op prijs gesteld.
gr
swiep