Toon posts:

overstappen naar ZON/Versatel met behoud Alcatel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na prijsverhoging Mxstream, prijsverhoging en afschaffen vaste klantenkorting Planet Internet ben ik op zoek gegaan naar een alternatief voor mijn basic abbo en kwam bij zonnet het volgende tegen:
Zon breedband plus/via Versatel:
768 Kbit/s downstream
128 Kbit/s upstream
€54 p/m

Lijkt me een leuk alternatief. als je dan toch iets meer moet betalen, dan ook meteen 50% meer download!
Bij het pakket moet je echter een modem/router afnemen voor €199,=.
Daar ik het zonder vind om mijn getweekte alcatel in de kast te gooien heb ik zonnet gevraagd of ik niet met met mijn huidige modem zou mogen overstappen. Vandaag kreeg ik hierop het volgende antwoord:

Hoewel Zon dit modem via de helpdesk niet aktief ondersteunt, lijkt niets een goede werking in de weg te staan.
Wat Zon betreft kunt u dit type modem gebruiken, mits u accepteert dat eventuele support op dit type modem niet door Zon verleend wordt. Natuurlijk kunnen we u wel helpen aan eventuele settings, mocht dit noodzakelijk zijn.
De Alcatel SpeedTouch Home ethernet modem met de standaard Mxstream configuratie werkt probleemloos met Zon Breedband Plus, gemakshalve ga ik er vanuit dat uw router op dezelfde manier is geconfigureerd.
Wellicht gebruikt u aan de Lan zijde DHCP en wordt het inloggen bij de ISP door de router gedaan.
Het enige wat u dan nog hoeft te doen is de username en password aanpassen in de router.

dat is dus mooi...

Nu moet ik alleen nog af zien te komen van #$@%$#$%@!@!%$KPN! planet heeft mijn aangetekende opzegging ontvangen, maar weten nog niet of ze de opzegging accepteren. Ik hou jullie op de hoogte!