Toon posts:

ISDN-centrale en of modem vaag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laatste tijd vaak dat ik tijdens het internetten met ISDN op een combivox-usb-modem eraf word geknikkerd.

Weer verbinding maken lukt dan niet direct, alleen na tig keer proberen. Ook kwam ik er net achter dat ook bellen ff niet mogelijk was.

Heb in verleden aardig wat vastlopers gehad met deze pc, was vaak als ik verbinding maakte met internet. Laatst kreeg ik tijdens het verbinden ineens een zwart scherm met bovenin een cursor te knipperen. Het oranje ledje vd modem knipperde ook niet meer, klopt niet echt.

Weet nu niet meer waar ik het moet zoeken, bij pc of centrale. Pc is P4, 256, win98. ISDN-centrale is zelfbouwpakket.

Iemand die kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff wat extra info, tijdens internetten hoor je ook regelmatig het toerental van de fan inzakken en de muis hapert dan even, waar komt dit door of is het normaal?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 23:20

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ook niemand hier die dit weet :'(

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Aangezien je zegt dat je ook even niet kunt bellen, vermouth ik dat je het aan de kant van je centrale moet zoeken. Nog preciezer, het klinkt alsof je NT1 kaduuk is.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Topicstarter
Maar het vreemde is dat het ff duurt, tot 1 minuut, en dan doet alles het weer.

• Telco

Telco

Biertje?

Zo lang duurt het ongeveer om te resetten. Je schreef dat je centrale zelfbouw is; kontroleer al je draadjes eens op kortsluiting.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Topicstarter
Kortsluiting in de "verdeelkast" bedoel je?

• Telco

Telco

Biertje?

Op vrijdag 22 maart 2002 14:43 schreef JeeDee het volgende:
Kortsluiting in de "verdeelkast" bedoel je?
Ik bedoel eigenlijk de draadjes van je telefoonlijn(en). Op telefoonkabels staat 48V spanning, zodra je deze kortsluit werkt je telefoonlijn een paar seconden niet, totdat je wijkcentrale de lijn reset (gaat automagisch).

Vandaag geen signature

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens kijken, bij kortsluiting word trouwens hopelijk alleen mijn lijn gereset en niet de hele wijk he :)
Pagina: 1