ATA 100 cable met 2 conn. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb dus geprobeerd om een ATA 100 kabel te maken, met maar 2 connectoren, 1 voor HDD en 1 voor Systemboard. Alleen wil dat maar niet werken, heb de connector ook al omgedraaid, maar ook dan geen succes.

Iemand een idee wat hier fout zit? Of moet die kabel perse een connector in het midden hebben? (ondanks dat ie niet gebruikt wordt).

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm neem de kabel en snij hem na de eerste connector af.
Dat heb je toch 2 connectors?

Of moet hij lang blijven?

• Mephix
Op donderdag 21 maart 2002 22:26 schreef Xavier het volgende:
Hmm neem de kabel en snij hem na de eerste connector af.
Dat heb je toch 2 connectors?

Of moet hij lang blijven?
nee, hij mag een stuk korter.. maar dan houd je dus de slave conn. over.. terwijl de disk master moet (raid 0). Of maar dat niet uit ? De kabel mag zelfs nog een stukje korter dan het stuk tussen sysboard en slave. Maar snap niet waarom het niet werkt?

Verwijderd

dat maakt niets uit want je kan je master en slave op elke manier op je kabel zetten als je maar wilt.
gewoon inkorten en N/P :)

[edit typo's

• Xavier
  • Niet online
Moet je je jumpers gewoon ff op master zetten. Je jumpers zitten op je Harde schijf.

• Mephix
Op donderdag 21 maart 2002 22:31 schreef Xavier het volgende:
Moet je je jumpers gewoon ff op master zetten. Je jumpers zitten op je Harde schijf.
Lol, die weet ik te vinden ja :) Het rare is dat het met dat verplaatsen van die connector niet goed ding. Ik heb het kapje met een hamer goed vast geslagen, om zo de pinnetjes goed door de aders heen te drukken. Dat werkte dus niet.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op donderdag 21 maart 2002 22:28 schreef Mephix het volgende:

[..]

nee, hij mag een stuk korter.. maar dan houd je dus de slave conn. over.. terwijl de disk master moet (raid 0). Of maar dat niet uit ? De kabel mag zelfs nog een stukje korter dan het stuk tussen sysboard en slave. Maar snap niet waarom het niet werkt?
Hoe kan je nou RAID0 maken met maar 1 schijf aan je controller :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Met een hamer. *BENG* *BENG* Heh :)
Serieus, probeer de volgende rustig aan te drukken met de bankschroef.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Xavier
  • Niet online
connector met de pinnetjes op je buro leggen.
Kabel erop leggen en voorzichtig aandrukken.
Nu ff kijken of je puntjes goed zitten, dus niet dat hij andere adertjes pakt.
nu lekker hard doorduwen ff met een klein plat schroevendraaiertje alles goed aandrukken. Andere kant erop en werken maar

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op donderdag 21 maart 2002 22:50 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Hoe kan je nou RAID0 maken met maar 1 schijf aan je controller :?
Andere hd op een aparte kabel? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op donderdag 21 maart 2002 23:20 schreef Gizz het volgende:

[..]

Andere hd op een aparte kabel? :)
idd, dit MOET :)
2x primairy ofzo

• Mephix
Op donderdag 21 maart 2002 23:25 schreef epsilon het volgende:

[..]

idd, dit MOET :)
2x primairy ofzo
JUIST :P dat is het hele probleem en ik heb het net geprobeerd, maar als ik dus die master conn weg haal en de kabel afsnij tot de slave.. werkt ie dus niet! Kennelijk is de slave conn. anders dan de master ? en is een master geen master zonder slave conn... ff nachtje over slapen

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

hier ook gewoon koppen gesneld, heeeeeeel scherp mes gebruiken en tegen de connector kabel "afscheren" en dan plakbandje erover en gaan met die banaan

HTPC user

• Mephix
Op donderdag 21 maart 2002 23:31 schreef bassie666 het volgende:
hier ook gewoon koppen gesneld, heeeeeeel scherp mes gebruiken en tegen de connector kabel "afscheren" en dan plakbandje erover en gaan met die banaan
heb het op precies dezelfde manier gedaan. Met een nieuw afbreek-mesje langs de connector afsnijden. Heb jij deze ingekorte kabel ook in RAID gebruikt? Want ik vermoed dus dat daar het probleem ligt. Anyway, ik vind het zonde om nog een kabel te verkloten (krengen zijn nog best duur :( ) en dus houd ik het hier maar bij...

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 23:28 schreef Mephix het volgende:

[..]

JUIST :P dat is het hele probleem en ik heb het net geprobeerd, maar als ik dus die master conn weg haal en de kabel afsnij tot de slave.. werkt ie dus niet! Kennelijk is de slave conn. anders dan de master ? en is een master geen master zonder slave conn... ff nachtje over slapen
Er is toch niks als een slave connector! Je zet je jumpers op je HD goed en dan maakt het niet uit aan welke connector je de disk hangt

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb hem afgesneden bij de Systembord kant. Dus ik hou een master en een slave connector over. No probs!! Ik draai gewoon op UDMA 5 :9

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Waarom zou je er een stekker af willen halen?
Je kunt toch ook gewoon die stekker laten zitten, die doet heus niets als je hem niet aansluit hoor!!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024
Op vrijdag 22 maart 2002 11:27 schreef j_iscool het volgende:
Waarom zou je er een stekker af willen halen?
Je kunt toch ook gewoon die stekker laten zitten, die doet heus niets als je hem niet aansluit hoor!!
Bij mij is de reden: "netheid". Die kabels zitten in m'n koffer en alle 'overbodige' connectors heb ik (maar) afgeknipt (Voedings-, FDD-, IDE-stekker(s) dus) 8-)

Verwijderd

Wat is het probleem, neem een bestaande kabel van gewenste lengte, en haal de middelste connector er tussen uit.

Echt makkelijk hoor, die connector zit "op de kabel geprikt" je hoeft alleen maar 2 plastic clipjes te mollen op de zijkanten, en vervolgens dat achterplaatje eraf te halen. Daarna kun je die connector zo van de kabel trekken.

p.s. zelf ook gedaan voor mijn koffer, echter niet in RAID.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op vrijdag 22 maart 2002 20:16 schreef Enterprice_NL het volgende:

[..]

Bij mij is de reden: "netheid". Die kabels zitten in m'n koffer en alle 'overbodige' connectors heb ik (maar) afgeknipt (Voedings-, FDD-, IDE-stekker(s) dus) 8-)
Ok, nu snap ik het, ik geef niet zo om netheid, alle kabesl zitten in de knoop in m'n kast, dat krijg je he als ie wel eens(lees: vaak) open ligt.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1