Toon posts:

Wake-on-lan via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aloha luitjes,

Mijn computer is met het internet verbonden met een Terayon modem van Chello.

Ik wil mijn computer aan kunnen zetten vanaf een andere locatie via internet.
Wake-on-lan op het interne netwerk gaat goed.

Iemand ervaring met wake-on-lan via internet met een chello account?
Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Welk programma / internet site gebruik je hiervoor?

Thx

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Is Chello via het zelfde principe aangesloten als @home?

Want dan kan je gewoon in netwerkomgeving elkaar zien. Dus waarschijnlijk ook WOL.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 21 maart 2002 22:26 schreef -DEVON- het volgende:
Is Chello via het zelfde principe aangesloten als @home?

Want dan kan je gewoon in netwerkomgeving elkaar zien. Dus waarschijnlijk ook WOL.
Hij vraagt het dus wel via internet.

Wake-on-lan werkt door het versturen van een magic packet (ethernet) naar jouw pc.
Dit kan je niet vanaf internet. Je kan eventueel wel iets maken dat als er reeds een pc in je internet aanstaat (bv een software router) je via een webprogje met een scriptje een andere pc in je netwerk met wake-on-lan boot.

Dat magic packet kan enkel lokaal verstuurt worden wat het is via ethernet en het wordt verstuurt naar je nic (z'n mac adres).

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

Op donderdag 21 maart 2002 22:29 schreef Predator het volgende:

[..]
Dat magic packet kan enkel lokaal verstuurt worden wat het is via ethernet en het wordt verstuurt naar je nic (z'n mac adres).
Maakt niet uit hoor, de magic packet bestaat uit 16 keer het MAC adres van de ethernetkaart van de te waken computer.
Wat daar verder voor en achter staat is niet van belang, het gaat alleen maar om die mac-adressen.
Dus je kunt het als ethernetpacket versturen (sterker nog, het hoeft geeneens een geldig ethernetpacket te zijn) of de packet als payload meesturen in een willekeurig (al dan niet te routeren) ander protocol. TCP/IP, IPX, NetBios, voor mijn part SNA, het maakt niet uit, zolang het packet maar niet wordt gefragmenteerd (en dus niet meer uit 16x mac adres bestaat)

Als dus de kabelmodem/kabelnetwerk van topicstarter zo is ingesteld dat ie zijn IP gewoon naar de (al dan niet draaiende) pc routeert (en er dus geen pppoe verbinding moet zijn, of een nog niet vervallen DHCP lease) dan kun je gewoon een geldig TCP/IP pakket versturen met daarin die magic packet, en wordt de pc wakker.

[edit]
Hoewel je waarschijnlijk een probleem krijgt met de arp cache van de kabelmodem. Als de kabelmodem probeert dmv arp bij het ip een ethernet adres te zoeken krijg ie natuurlijk geen antwoord, aangezien de pc op dat moment geen ip adres heeft. Werkt bij nader inzien denk ik dus helaas niet...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
De techniek achter wake-on-lan is me bekend.
Het is een broadcastpacket met inderdaad 16 keer het MAC adres. Het zogenaamde magic packet.

Dit principe al met succes op een intern netwerk toegepast.
Echter nu wil ik dit via internet voor elkaar krijgen.

Omdat een Chello LAN modem geen IP adres heeft kan ik het niet naar het kabel modem sturen.

Ik kan via de netwerkomgeving andere Chello gebruikers NIET zien.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Ik vind het echt on-voor-stelbaar dat je dit advanced durft te noemen... maar goed, move > [forum=19].

Als je denkt dat je hier betere antwoorden krijgt, heb je echt vrij weinig van het forum begrepen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 23:18 schreef havana het volgende:
Ik vind het echt on-voor-stelbaar dat je dit advanced durft te noemen... maar goed, move > [forum=19].

Als je denkt dat je hier betere antwoorden krijgt, heb je echt vrij weinig van het forum begrepen.
Ik vindt het prima wanneer vragen verplaatst worden als deze niet in het juiste forum worden geplaatst.

Maar als de vraag dan zo 'simpel' is waarom wordt er dan zo weinig gereageerd? Blijkbaar is de vraag toch moeilijker dan wordt verondersteld.

Want ik heb nog geen reactie ontvangen van mensen die het daadwerkeijk voor elkaar hebben gekregen.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Volgens mij gaat WOI (Wake-On-Internet) niet lukken...

Ander idee: Stop er een goedkoop modempje in, en gebruik Wake-On-Ring :)

Jij belt op naar je huis; PC gaat aan, en (als je een vast IP# hebt) je kan connecten :Y)
Is dat wat :? :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 20:22 schreef brammus het volgende:

Ander idee: Stop er een goedkoop modempje in, en gebruik Wake-On-Ring :)
Hier heb ik ook aan zitten denken.
Echter dan gaat de PC ook aan als ik gewoon gebeld wordt.

Nog niet naar gekeken of het ook mogelijk is om pas de PC op te starten na een bepaald aantal rings of tijd.

Idee is ingeval goed. Thanx.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 22:29 schreef Predator het volgende:

[..]

Hij vraagt het dus wel via internet.

Wake-on-lan werkt door het versturen van een magic packet (ethernet) naar jouw pc.
Dit kan je niet vanaf internet.
En wat is dit dan? :P

http://www.dslreports.com/wakeup

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 23 maart 2002 12:18 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

En wat is dit dan? :P

http://www.dslreports.com/wakeup
Ik wist niet dat het ook ingekapselt mocht zijn in een hogere protocol laag.

Maar probleem blijft dat hij dan wel een vast ip moet hebben. Anders zal het niet naar z'n pc gerouter'd worden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Ook hier kan het mee :P

http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.asp

je moet alleen wel de goeie poort open gooien!

Verwijderd

Bedankt voor de tip..

..maar het topic is meer dan twee jaar oud, man!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.