ecs k7vza / xp/mp cpu compatible?

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Allo, Ik heb er lang niet meer bij stil gestaan, maar ik vraag me af of ik elke type cpu (amd catagorie) in m'n elitegroup k7vza kan hangen. Het is een socket a, en geeen ddr.

Nu ben ik niet meer op de hoogte van wat er nu allemaal in kan. Er zit nu een tb 900 (@ 1ghz) in, Maar zou ik ook gewoon een mp-tje of een xp-tje erin kunnen hangen? Ik ben de handleiding allang kwijt, maar volgens mij kon ie tot 1.4 ghz. Dus ik neem aan dat ie niet sneller kan. Maar als ik dan bv een xp 2000+ op t moederboard zou plaatsen, dan draait ie gewoon op 1.4 ghz (het maximum).

Ik ben nl nog erg tevreden met t moederboard, en om nou t mobo en de cpu te vervangen kost me gewoon (op dit moment) teveel. Ook wil ik ff niet aan een ander mobo, omdat ik bij het overclocken van mn cpu mijn vorige mobo (asus a7v :r) doorgefikt is, (dit tijdens een rit naar een lan is er een ram module eruit gevallen). (ps, mobo stuk, maar modules deden t nog :) )

traktor scratch!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als je een revisie 3.3b hebt kan je een XP draaien >:)

Voor meer info http://www.ecs.com.tw/download/k7vza.htm
(Staat er heel klein in het rood bovenaan de pagina)

webOS all the way!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ja leuk.. maar is het dan zo dat ie dan bv op 1.44 ghz lopen of gewoon t max wat t mobo aankan?

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
(*&@$#%)$@*( shit, ff pc kast open gemaakt.. versie 3.0 !!!!! AAAAHHH.. t raam uit ermee.. damn, leuk dat upgraden :( :( @#$*

-
Of is dit alleen t bios versie nr?

traktor scratch!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 22:23 schreef Erikie het volgende:
(*&@$#%)$@*( shit, ff pc kast open gemaakt.. versie 3.0 !!!!! AAAAHHH.. t raam uit ermee.. damn, leuk dat upgraden :( :( @#$*

-
Of is dit alleen t bios versie nr?
Wanneer je m uit t raam gooid, gooi hem dan ff richting mijn huis. Kan zo'n bordje nog wel goed gebruiken >:)

Zit nix anders op dan upgreaden tot max 1,4 ghz Athlon.. Wat voor chipset heb je ? Max 200 mhz bus of kan ie ook 266 aan? Athlon 1400 met 200 mhz bus zijn namelijk moeilijk te vinden.

Je kan eventueel een ecs k7s5a halen.. zijn lekker goedkoop.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ja gelukkig is ie 133 mhz.. ps, zit geen ddr op, maagoed. ik heb nu echt zo'n gevoel dat dat ding wat ik vorig jaar heb gekocht uit de oertijd komt.. Jeetje zeg, en met de gedachte dat ik wel ff 3 jaar vooruit kom... :( nouja, dan teer ik nog wel ff op 1 ghz, wanneer wil je m hebben ?? ;)

traktor scratch!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Of je koopt een snelle Duron :)
Da's niet eens zo duur!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 22:36 schreef Erikie het volgende:
ja gelukkig is ie 133 mhz.. ps, zit geen ddr op, maagoed. ik heb nu echt zo'n gevoel dat dat ding wat ik vorig jaar heb gekocht uit de oertijd komt.. Jeetje zeg, en met de gedachte dat ik wel ff 3 jaar vooruit kom... :( nouja, dan teer ik nog wel ff op 1 ghz, wanneer wil je m hebben ?? ;)
Tja.. das altijd het probleem met upgreaden helaas. Ik heb zelf jaren lang een intel bx bordje gehad en het geluk gehad dat ie erg lang mee kon. En met mijn nieuwe bordje heb ik ook geluk (ecs k7s5a) want die ondersteund de thourbredh al. Helaas kunnen niet alle chipsets de nieuwe cpu iedere keer aan. Zouden ze eigenlijk beter op moeten letten. Kep ook klanten met een abit kt7(a) en die hebben het zelfde probleem als jou en balen ook vlink. Je kan alsnog proberen er een athlon xp erop te laten draaien. Ik weet alleen niet wat de risico's precies zijn. Er zijn oude abit kt7 bordjes die ze draaien terwijl t officieel niet mogelijk is. T risico is nie zo groot geloof ik.

Ps stuur t bordje maar op zodra je m zat bent :D

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
duron? whe, daar begin ik niet aan.. toch maar een cache van 128 kb , en die van tb 512?? Ik draai hier nl 2 webservers naast elkaar + wat zware 3d pakketten.. en dat trekt een duron denk nie...

traktor scratch!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Het versie nummer van het moederbord is bij jouw 3.0
Het versie nummer van je bios kan je bekijken bij de opstart.

Bij bios versie hoger dan 3.3 zou het moeten werken volgen Http://www.ecs.com.tw
Echter volgens de Amerikaanse distribiteur kan het niet (zie maar in hun knowledge base)
Http://www.ecsusa.com

De laatste bios versie is trouwens 3.4
Bios 3.4

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Pagina: 1