[Flash] "Hit" veld van een draaiende knop

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik ben wat aan het klooien met Flash. Ben al aardig op weg alleen is er nog één klein probleempje:

Ik heb een ronddraaiende knop die uit 3 delen bestaat. De knop is een apart .swf'je dat ik geimporteerd via "insert symbol" heb en ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~snuve011/bram/knop.jpg

Alles leuk en aardig zei het niet dat deze knop 3 aparte hitframes moet hebben. Probleem is dat de knop als één object wordt gezien.

Alvast bedankt :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben erg n00b met flash, maar misschien moeten het gewoon 3 losse buttons zijn, die je groepeerd?

Verder kom ik helaas niet, busy learning :D

• Undertaker2
Nog ff proberen :7

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk wil je dit niet van mij horen, maar toch; zorg dat het geen appart swf'je meer is!

Kan je zo'n draaischijf niet ff snel namaken in je gewone swf? Dan is alles opgelost. :)

• Undertaker2
Ik heb de .fla van die draaischijf ook nog wel ja, maar als ik die "plak" in m'n gewone .swf, dan krijg ik op de timeline 150 nieuwe frames in de layer. Op zich niet erg, maar dan draait die navigatieknop alleen wanneer de tijd óók loopt...

Of is hier een handige "truuk" voor?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens "insert new symbol" en plak hem daar in. In een movieclip dus.

• Undertaker2
Ik heb de knop nu in drie stukken geknipt. Elk onderdeel tover ik vervolgens om in een "button" met behulp van convert to symbol.

Vervolgens stukkie script eronder:

on (release) {
gotoAndPlay(1);
}

En wat doet ie? Juist: De anmimatie van de draaiende knop gaat terug naar 1 en dus niet de timeline...

:( Naja, ik ga maar slapen. Morgen weer verder :z

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Op vrijdag 22 maart 2002 00:24 schreef Undertaker2 het volgende:
Ik heb de knop nu in drie stukken geknipt. Elk onderdeel tover ik vervolgens om in een "button" met behulp van convert to symbol.

Vervolgens stukkie script eronder:

on (release) {
gotoAndPlay(1);
}

En wat doet ie? Juist: De anmimatie van de draaiende knop gaat terug naar 1 en dus niet de timeline...

:( Naja, ik ga maar slapen. Morgen weer verder :z
ok, alle problemen die je hier opnoemt zijn in de help en de tutorials te vinden. Het gaat namelijk over, zoals MM het noemt "working with multiple movieclips".
Ik zou zeggen: gooi die draaischijf in een movieclip, maak van de drie 'buttons' ook daadwerkelijk buttons en bereik de hoofdtijdlijn met een _parent.gotoAndPlay(1), _root.gotoAndPlay(1) of _level0.gotoAndPlay(1).

Die buttons kunnen gewoon transparante hits zijn over je artwork (jpg/bmp??), met daaraan de actionscript.

als dit heel veel vraagtekens oproept; check een tutorial/samplefile onder [help]>[lessons/samples]

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
tie-rep heeft volgens mij gelijk. Eerst die 3 buttons maken, met hun hit etc. Die zet je in een movieclip. En die movieclip zet je dan uiteindelijk in je main. Hoe die functies dan zijn weet ik niet, maar dat zal wel zo zijn zoals tie-rep zei.

Veel succes nog met je site.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Undertaker2
Op vrijdag 22 maart 2002 02:59 schreef tie-rep het volgende:

[..]

ok, alle problemen die je hier opnoemt zijn in de help en de tutorials te vinden. Het gaat namelijk over, zoals MM het noemt "working with multiple movieclips".
Ik zou zeggen: gooi die draaischijf in een movieclip, maak van de drie 'buttons' ook daadwerkelijk buttons en bereik de hoofdtijdlijn met een _parent.gotoAndPlay(1), _root.gotoAndPlay(1) of _level0.gotoAndPlay(1).

Die buttons kunnen gewoon transparante hits zijn over je artwork (jpg/bmp??), met daaraan de actionscript.

als dit heel veel vraagtekens oproept; check een tutorial/samplefile onder [help]>[lessons/samples]
't roept geen vraagtekens op hoor :) Ik wist alleen niet hoe ik de hoofdtijdlijn bereiken kon vanuit die knop.

In elk geval bedankt, ik ga het proberen!

/edit
Yes, het werkt. Tnx!

Pagina: 1