[apache] Network Drive via Apache benaderen

Pagina: 1
Acties:

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Voor persoonlijk gebruik in een netwerkomgeving wil ik een Network Drive in Windows als virtuele directory (alias) op de webserver publiceren (wel beveiligd met .htaccess!).

Maar dit werkt niet, ik krijg een 403 error als ik de directory wil openen. Mijn opzet is als volgt. Ten eerste maak wil ik de network drive onder x:\ zetten. Dit lukt gewoon (als ik de login gegevens van een user op de andere computer invoer).

Vervolgens wil ik met de volgende alias in httpd.conf toegang tot de drive verschaffen:

Alias /protected/michiel "X:/"
<Directory "X:/">
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride AuthConfig
AuthType Basic
AuthName "Protected Directory"
AuthUserFile d:/blabla/blablapasswd
AuthGroupFile d:/blabla/blablagroups
require group blablausers
</Directory>

Maar als ik nu de directory in mijn browser wil bekijken krijg ik na het invullen van de logingegevens een 403 Forbidden. Hoe kan ik dit dan voor elkaar krijgen?

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

PRobeer anders eerst eens om die directory te laten zien in Apache zonder beveiliging, als het dan wel werkt weet je in ieder geval of of het aan die network drive ligt, of aan de beveiliging.

• narotic
Heb ik ook al geprobeerd, maar het ligt niet aan de beveiliging. Bovendien werkt die beveiliging bij het publiceren van een lokale map (ook alias) wel helemaal goed. Daar kan het dan niet aan liggen. Maar kan het zijn dat die network drive niet goed ingesteld is, maw voor de verkeerde user oid?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi, ik heb je topic verplaatst naar [forum=10].
Je vraag/topic is niet van dien aard dat het in Advanced Networking & Servers geplaatst kan worden.
Ik raad je aan om de FAQ er eens op na te lezen;

<li> [topic=439409/1/50]
<li> [topic=439442/1/50]
<li> [topic=439616/1/50]

Quote uit de FAQ:
:? Ik heb apache op Win98 draaien, maarhij doettut niet!!

Tja .. helaas denken velen nog steeds dat iets wat een beetje vreemd is, ook meteen ANS is.
Dat is dus NIET zo.
Apache is een webserver, zoals er vele anderen zijn.
Heb je dus een probleem met je webserver, plaats dan een topic in [forum=10]
Denk je toch dat je een zwaar geval hebt, die in ANS moet, leg dan duidelijk uit wat het probleem is en wat de foutmelding is (of wat de logfile zegt).

Tijd voor een nieuwe sig..

• narotic
Sorry, inderdaad. Zal er volgende keer aan denken.
Maar niemand die mij hulp kan bieden?
Want om dit op te lossen begin ik nu steeds meer te veranderen. Ben nu al van een workgroup over gegaan naar een domein zodat ik een process goed als user kan runnen (speciale apache-user). Die moet ik dan de juiste rechten toekennen (run as part of the OS oid). Maar ja, mn tentamens gaan eerst voor. Daarna zoek ik het wel allemaal uit (en Windows .NET beta 3 installeren B-) )

• narotic
Klein kickje?

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Oud topic I know, maar ik zoek ook naar een oplossing. Ik heb gehoord van een apache freak dat dit niet mogelijk is. Apache kan geen mapped network drives benaderen vanuit Windows. Misschien dat er inmiddels een oplossing voor is?

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Zoals altijd geef ik maar weer antwoord mn eigen vragen,...
Simpel: als alles goed zit met de alias en directory listening, dan moet je nog ff inloggen onder de map user voor de apache service en klaar.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Even een klein kickje ;)
Ik zit dus met hetzelfde probleem: ik heb 2 pc's. Op de één draai ik Apache HTTPD en op de ander staat de data die de Apache-server moet serveren. Nu heb ik netjes 'n mapped networkdrive (W:\) die verwijst naar \\pcmetdata\shareddir maar als ik in Apache als documentroot W:\ wil ed server niet starten.
Als ik dit doe:
code:
1
2
3
<VirtualHost *:80>
    DocumentRoot "W:/"
</VirtualHost>

Krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
Not Found

The requested URL / was not found on this server.
Apache/2.0.55 (Win32) Server at 10.0.0.4 Port 80

Ik draai Win2k Adv. Server met Apache 2.0.55 op de webserver, WinXP pro op de pc met data. Heb ook al geprobeerd om niet de mapped networkdrive maar bijvoorbeeld //pcmetdata/share of \\pcmetdata\share...
Niets werkt :(
Iemand tips?

United we stand, and divided we fall

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 23:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik neem aan dat je apache als service draait? Zoja:
Ga naar de windows services en ga naar de propertie`s van Apache, klik dan op logon en laat de service inloggen met jou`n account. K geloof dat het zo moet werken want lokale services krijgen geloof ik geen netwerk toegang. (tenminste zo werkte dit wel met Winxp en Serv-u Ftp)

I am the great Cornholio!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

:* MaNiC_MiNd! You're my hero! :D
Wieeeeeeeeeh :P

Erh, .. trying to say: het werkt. :) Bedankt.

United we stand, and divided we fall

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 23:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

:7 Have fun with it :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1