Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik heb de buis doormidden gebroken! Kan je dat ook repareren
ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680
ik kan geen betere woorden brabbeltaal verzinnenOp donderdag 21 maart 2002 21:54 schreef Cornholio2001 het volgende:
Choeso Jei
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
ga ik morgen idd maar ff halen I guess
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Dus sprongen er een paar dingen op de invertor kapot.
Dit kon dus niet meer gemaakt worden, nog wel geprobeerd, maar heb toch een nieuwe moeten kopen.
Verwijderd
en oppassen dat je ze niet breekt!Op donderdag 21 maart 2002 22:01 schreef Go0s het volgende:
Hmmz, ik ga binnekort ook ccfl lights kopen... ik weet dus waar ik op moet letten
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Waarom doet ie dan boem?
Verder goed werk
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Heb toen met veel geluk voor 5 euro nieuwe inverter kunnen halen...
Verwijderd
OnzinOp donderdag 21 maart 2002 22:00 schreef Sjo het volgende:
Ik heb bij mijn ccfl ook per ongeluk de draadjes verkeerd aangesloten.
Dus sprongen er een paar dingen op de invertor kapot.
Dit kon dus niet meer gemaakt worden, nog wel geprobeerd, maar heb toch een nieuwe moeten kopen.
Ik heb ook de +&- verkeerd om aangesloten, simmel de 2 torretjes er uit soldeeren, 2 nieuwe bij de electroboer halen(kost wel €0.10 per stuk)en die weer op de print plaatsen
SIM-PEL
1 van de afstandhouders is ook geaard via je chassis.
dus je krijgt :
12V -> CCFL in en naar gnd.
5V --> rechtstreeks naar GND (chassis) kortsluiting.
ik vond het nog maf dat mijn voeding niet in de beveiliging schoot.
Dan bouw je er toch een beveiliging in met een simpele diode(die je uit een oude radio ofzo sloopt), als je hem dan verkeerd om aansluit dan gaat de diode geleiden en als het goed is schiet je voeding dan wel op de beveiliging.Op vrijdag 22 maart 2002 00:22 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Ik deej de + en - omdraaien... gaaf ook vet rookeffect..
Heb toen met veel geluk voor 5 euro nieuwe inverter kunnen halen...
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
vraag is dan natuurlijk doet de ccfl het dan nog? als je al een voeding hebt die krap op 11.7V zit dan valtie dus terug naar 11.1.
opzich met 1 diode in lijn op de min ben je veilig I guess. als de spanning er verkeerd opkomt. dan spert ie gewoon.
magoed ik ben geen electroman (theorie) alleen praktisch met electronica :-)
kheb 6 jaar pakonderhoud gedaan bij een lasergame arena :-) en ik heb daar heel wat evil
zelfs reparaties op electronica die door de leverancier als "beyond repair" werd geacht :-)
Verwijderd
Je hebt gelijk, maar zo'n spanningsverschil mag eigelijk niet zoveel uitmaken.Op vrijdag 22 maart 2002 11:25 schreef mkleinman64 het volgende:
zit je met 1 probleempje. 1 diode in serie vraagt meteen 0.6V oid. (correct me if I'm wrong).
vraag is dan natuurlijk doet de ccfl het dan nog? als je al een voeding hebt die krap op 11.7V zit dan valtie dus terug naar 11.1.
opzich met 1 diode in lijn op de min ben je veilig I guess. als de spanning er verkeerd opkomt. dan spert ie gewoon.
zelfs reparaties op electronica die door de leverancier als "beyond repair" werd geacht :-)
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Verwijderd
waar zit normaal die pot dan ?Op donderdag 21 maart 2002 21:52 schreef mkleinman64 het volgende:
ineens pot ROOK uit me pc
Als ik met mijn baybus mijn CCFL op 7 V zet, doet ie het gewoon hoor!Op vrijdag 22 maart 2002 11:34 schreef Geforce2ddr het volgende:
Je kunt hem beter op de plus lijn doen, dan zit ie voor je schakeling.. is wat veiliger. Oh ja een diode neemt 0,7V dus heb je nog 11 over. Gewoon ff uitproberen...
Erg raar maargoed. alleen kan ie me HDD dan niet vinden met opstarten!
(hoezo, vaag!
Ja dat snap ik ook niet echt. Lijkt me niet normaal dat als je het voltage verlaagt dat er dan iets uit elkaar klaptOp vrijdag 22 maart 2002 17:01 schreef maartenb het volgende:
[..]
Als ik met mijn baybus mijn CCFL op 7 V zet, doet ie het gewoon hoor!
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
hij heeft waarschijnlijk de 5 volt op de + aangesloten en de 12 op de -Op vrijdag 22 maart 2002 17:07 schreef Gizz het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet echt. Lijkt me niet normaal dat als je het voltage verlaagt dat er dan iets uit elkaar klapt
==>kaboem
Verwijderd