Toon posts:

MaxBlast detecteert HD niet ?o_o?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik gerpobeerd een nieuwe HD (40GB 7200rpm) te installeren. Ik heb de HD aangesloten met een 40 pins IDE kabel, omdat ik geen 80 pin bij de hand had. De ene die ik had gebruikte ik voor de 80 GB HD, het lukte niet om de nieuwe HD Slave aan te sluiten vanwege de ruimte. Ik heb vervolgens geboot met MaxBlastPlus diskette, alles gaat goed totdat het proggie de systeemgegevens checkt, dan blijft het vast zitten.

Ik heb de nieuwe HD slave gezet en gewoon aangesloten op de IDE kabel die aan de IDE port van m'n mobo zit. Ik had wel alle overige HD's afgekoppeld van m'n Promise IDE Controller. Weer hetzelfde, MaxBlastPlus opgestart alles gaat goed,blijft ook niet hangen bij het checken van de systeemgegevens.

Als ik de HD weer aansluit op de IDE Controller kaart dan blijft die weer hangen, overigens als ik de kabel losmaak en MaxBlastPlus dan start dan crasht het niet. Maar start ik mijn computer gewoon op dan blijk ik wel bestanden te kunnen kopieëren of bekijken van de oude 80 GB Hd die er al op stond

Nu is mijn vraag of die 80 pins IDE kabel hiervan de oorzaak is dat de HD niet gedetect wordt tijdens MaxBlast:?
Of is er een andere reden waarom die prog vastloopt?

P2BF mobo, Bios 1011(ondersteunt HD groter dan 32 GB), PII 400 MHz, 512 SD RAM, Promise IDE Controller, HD1 8 GB 5400rpm, HD2 15GB 7200rpm (deze eerste twee werken goed),HD3 80 GB 5400rpm, HD4 40 GB 7200rpm

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
't kan niet aan de kabel liggen (die bepaald alleen de snelheid!)

En waarom gebruik je maxblast als je bios toch al grotere hdd's ondersteund?

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van ASUS staat wel dat die HD groter dan 32 GB ondersteunt, maar toen ik mijn 80 GB ging installeren, kon ik alleen maar 32 GB gerbuiken de overige kon ik op geen enkel manier accessen. Ik heb toen op de Forums naar threads gezocht via de search met soortgelijke problemen. Daarin werdt aangeraden MaxBlast te gebruiken. Dat ging allemaal goed, ik had daar geen problemen mee, dus probeerde ik MaxBlast om die nieuwe Hd te installeren.

Als het niet aan die kabel ligt, waar ligt het dan aan? Als mijn 80Gb HD aan is gesloten, zonder die nieuwe(40 GB) dan loopt het ook vast, dat had ik niet toen eerder die prog draaide voor die 80 GB

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb je wel de nieuwste versie? Dacht 1.27s

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Jeldert
Heb je wel de nieuwste versie? Dacht 1.27s
Wat bedoel je? Bios, MaxBlast prog :?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou eerst naar die versie van je BIOS kijken... lijkt me toch echt sterk dat dat bord aan 32 GB gebonden is...

Verwijderd

weet je zeker dat het een maxtor schijf is? of een quantum... andere schijven werken niet altijd met maxblast (dûh het is een maxtor proggie)

4 hd's zeker scsi cd rom?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Op donderdag 21 maart 2002 21:52 schreef Wolverine het volgende:
Vandaag heb ik gerpobeerd een nieuwe HD (40GB 7200rpm) te installeren. Ik heb de HD aangesloten met een 40 pins IDE kabel, omdat ik geen 80 pin bij de hand had. De ene die ik had gebruikte ik voor de 80 GB HD, het lukte niet om de nieuwe HD Slave aan te sluiten vanwege de ruimte. Ik heb vervolgens geboot met MaxBlastPlus diskette, alles gaat goed totdat het proggie de systeemgegevens checkt, dan blijft het vast zitten.

Ik heb de nieuwe HD slave gezet en gewoon aangesloten op de IDE kabel die aan de IDE port van m'n mobo zit. Ik had wel alle overige HD's afgekoppeld van m'n Promise IDE Controller. Weer hetzelfde, MaxBlastPlus opgestart alles gaat goed,blijft ook niet hangen bij het checken van de systeemgegevens.

Als ik de HD weer aansluit op de IDE Controller kaart dan blijft die weer hangen, overigens als ik de kabel losmaak en MaxBlastPlus dan start dan crasht het niet. Maar start ik mijn computer gewoon op dan blijk ik wel bestanden te kunnen kopieëren of bekijken van de oude 80 GB Hd die er al op stond

Nu is mijn vraag of die 80 pins IDE kabel hiervan de oorzaak is dat de HD niet gedetect wordt tijdens MaxBlast:?
Of is er een andere reden waarom die prog vastloopt?

P2BF mobo, Bios 1011(ondersteunt HD groter dan 32 GB), PII 400 MHz, 512 SD RAM, Promise IDE Controller, HD1 8 GB 5400rpm, HD2 15GB 7200rpm (deze eerste twee werken goed),HD3 80 GB 5400rpm, HD4 40 GB 7200rpm
Zo'n soort probleem heb ik ook gehad alleen dan met western digital's EZ-drive.

Ik heb toen alle PCI en ISA slot kaarten losgetrokken cq eruitgehaalt.

Zo dat ik zeg maar een "kaal" systeem had. CMOS gereset
en toen pakte die ez-bios wel en me hd's ook.

Misschien moet je dit ook doen en later weer je kaarten terug steken als je die tenminste hebt.

Of zit alles al onboard?

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd met fdisk, die HD was daar gewoon te zien. Vervolgens HD partitie gemaakt, opnieuw geformateerd en het werkte. Nu hoef ik dus niet alle PCI kaartjes uit m'n mobo te halen ;) Een ander probleem was, dat ik een 80 aderige, 40 pins kabel moest aansluiten, omdat die HD op mijn Promise IDE controller kaart zit, maar dat maakte niet uit voor de installatie ervan.

En yep het is een Maxtor D740X 40GB 7200rpm :9~

Weet iemand wat de HD S.M.A.R.T. functie inhoudt, je kan die inschakkelen in de BIOS?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 23 maart 2002 10:47 schreef Wolverine het volgende:
Ik heb het nu geprobeerd met fdisk, die HD was daar gewoon te zien. Vervolgens HD partitie gemaakt, opnieuw geformateerd en het werkte. Nu hoef ik dus niet alle PCI kaartjes uit m'n mobo te halen ;) Een ander probleem was, dat ik een 80 aderige, 40 pins kabel moest aansluiten, omdat die HD op mijn Promise IDE controller kaart zit, maar dat maakte niet uit voor de installatie ervan.

En yep het is een Maxtor D740X 40GB 7200rpm :9~

Weet iemand wat de HD S.M.A.R.T. functie inhoudt, je kan die inschakkelen in de BIOS?
Die S.M.A.R.T. functie geeft je een waarschuwing indien bij jouw harddisk bepaalde parameters de threshold settings overschrijden. Het is bedoel om een defect aan jouw schijf te voorspellen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1