Toon posts:

Flash 5 (triest klein probleempje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net dus een leuke animatie voor het eerst gemaakt voor mijn homepage (www.marcello.tk) alleen kamp ik met het probleem dat ik er geen skip knop heb ingebouwd, kan er nu wel een inbouwen alleen het probleem is dat hij deze bij een keyframe laat zien en bij de rest niet, hoe kun je die knop in alle keyframes zetten op een handige manier????

BVD

Verwijderd

extra layer :?

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt stom maar: THX ik ben vette Flash noob maar dankzij jou is het eindelijk gelukt ;)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mag ik dan ff tussendoor een vraagje stellen, ook als flash n00b?

Ik heb een knop, bij onmouseover wordt daar een movie in werking gesteld, maar hoe krijg ik dat ding zover dat hij ook eerst die movie afspeelt? Ongeacht of de muis nog op de knop is dus :?
De movie erachter is gewoon een motion tween...

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 22:12 schreef Blue-eagle het volgende:
Mag ik dan ff tussendoor een vraagje stellen, ook als flash n00b?

Ik heb een knop, bij onmouseover wordt daar een movie in werking gesteld, maar hoe krijg ik dat ding zover dat hij ook eerst die movie afspeelt? Ongeacht of de muis nog op de knop is dus :?
De movie erachter is gewoon een motion tween...
Jij hebt natuurlijk de animatie in de button zitten. Is ook vrij normaal hoor; maar niet als je zoiets wilt.

Dan kan je namelijk beter een doorzichtige knop maken (jaja; gewoon een rechthoek met alpha=0%) met daarachter een movieclip in een andere layer.
Via actionscripting gebruik je dan gewoon on rollover etc.
De gebruiker denkt dan dat hij/zij de knop ziet; maar dat is de animatie erachter.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 22:22 schreef Cubix het volgende:

[..]

Jij hebt natuurlijk de animatie in de button zitten. Is ook vrij normaal hoor; maar niet als je zoiets wilt.

Dan kan je namelijk beter een doorzichtige knop maken (jaja; gewoon een rechthoek met alpha=0%) met daarachter een movieclip in een andere layer.
Via actionscripting gebruik je dan gewoon on rollover etc.
De gebruiker denkt dan dat hij/zij de knop ziet; maar dat is de animatie erachter.
:'( dat wou ik net zeggen!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn dank is groot!

Hmm.. is het vreemd, als ik wel een database kan verbinden met Flash, maar nieteens zoiets 'simpels' weet? :D

* Blue-eagle is 100% flash beginneling ;(
Pagina: 1