amp+speakers heb ik nu de kabels nog, suggesties?

Pagina: 1
Acties:

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 22:45

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Hoi

Na wat luisteren en rond kijken ben ik eruit. Het wordt een rotel int. Amp (985 bx met 2 *100 watt) icm de 971 rotel cd-speler. Speakertest van gister was erg pijnlijk voor sommige speakers (DALI met name) maar ook de B&W603 S2 vielen bij lang luisteren door de mand. De lage tonen bij mij tot gisteren favo speakers waren wel goed maar het klonk alsof er een deken overheen lag in vergelijking met de KEFQ55.2 en Dynaudio. Vandaar dat ik 2 Kef Q55 speaker ga kopen. Al met al voor het geld een goede set lijkt me en ik ben er wel tevreden mee. Tuurlijk kan het altijd beter door een pre amp en poweramp te nemen. Het probleem is alleen dat het te duur wordt en bij het luisteren ik het verschil niet hoorde. Het is wel handig bij uitbreiding maar daar wil ik nog niet nadenken en ik ga er niet vanuit dat ik dat snel ga doen.

Rest mij nog een item dat zijn de kabels. Ik dacht zelf aan Kimber 4PR of 8PR kabels 10-22 gulden de meter bij Stassen (die jongens uit Venlo zijn erg goedkoop trouwens). Qua interlinks heb ik echt geen idee (of zou bijv. kimber PJB moeten zijn) dus de vraag is: heeft iemand nog suggesties voor me op het gebied van kabels/interlinks icm Rotel amp en cdspeler en de KEF speakers?

Bij voorbaat dank,

Fisico

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf MITerminator interfaces (terminator 5), niet duur en ze bevallen mij zeer goed.

(NAD C540 -> NAD C320)

• Fisico

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Hoi

de mit 5 is nog goedkoper dan de Kimber dus een goede tip thanx.

Verder zat ik net te spelen met mijn rekenmachine en kwam tot de conclusie dat ik voor 300 piek meer (zonder korting) en rc972 preamp heb met een RB981 poweramp en die is weer bijna gelijk aan de 980/985 int amp dus misschien toch dat maar doen, mits de prijzen van de kabels meevallen (5 meter speakerkabel).

over interlink hoeveel heb je daarvan nodig?

mvg Fisico

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waar vinden jullie die prijzen??

• Auke
  • Niet online
Ok amerikaanse prijs heb ik nu gevonden..

• Heintje
  • Laatst online: 09-06 16:15
He Fisico, hebbie nou nog niet beslist? Wel te gek he, die KEF's?
Interlink:
-budget: VLS
-duurder: QED QNECT 1

groetjes

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Fisico

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Hoi

Auke www.stassen.nl kan je veel prijzen vinden en die gasten zijn erg goedkoop

Heintje ik ben eruit hoor. Thanx voor de tip inzake de Kef. Wanneer het binnen budget blijft wordt het de RB981 + RC 972 (dus poweramp + pre amp) anders de 985 int amp. CD is de 971 speakers de Kef Q55.2 die waren echt top in een test tegen dynaudio B&W dali e.a. dus helemaal rond alleen kabels nog dus en hoe goedkoper (niet echt goedkoop natuurlijk want moet wel goed zijn) hoe meer kans dat de 981 binnen budget past.

mvg Fab

dus suggesties iemand inzake kabels?

Verwijderd

vind persoonlijk de CS-122 van Van den Hul een mooi kabeltje....kan 'm goedkoper dan normaal krijgen...

anders was ie me overigens te duur ;)

(Kaj. zal dit ongetwijfeld helemaal niet met mee eens zijn ;))

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Heb je de B&W DM604-II's eigenlijk wel gehoord. Ik vond die beter dan de 603's, iets evenwichtiger, iets meer audiofiel verantwoord.
Interlinks heb ik geen ervaring mee, dus aan mij heb je weinig. Ik zou alleen geen giga bedragen eraan uitgeven, knutsel het dan zelf in elkaar, scheelt een boel geld, waarvan je dan weer betere amps/speakers kan kopen.

Jag

• Fisico

Fisico

by Fabian

Topicstarter
Hoi

Jag

Ik heb de 604 van B&W niet gehoord maar zijn ook net te duur vrees ik dus vandaar. Het heeft mijn inziens geen zin om iets te luisteren wat je toch niet kan of wil betalen maar dat ze beter zijn neem ik gelijk van je aan. Het zijn dan ook echte 3 weg speakers tegen 2.5 van 603. Ik weet alleen niet of de 604 wel het geluid goed doorgeeft de 603 klonken laag wel goed maar hoog alsof er een deken overheen lag en dat vond ik persoonlijk niet mooi. De dali daarentegen had veel te veel hoog en bijna geen laag de Kef zat zowel goed bij hoog als laag maar ook midden. Andere merken vielen gewoon helemaal af Mission is 3 keer niks en Dynaudio te ‘saai’. Dus bleef de Kef Q55.2 over gewoon een speaker met een mooie balans zonder irritante hoog/laag en een mooie volle klank. Hierbij moet wel aangetekend worden dat het natuurlijk mijn smaak is icm met Rotel dus andere kunnen iets totaal anders vinden. Ga je trouwens voor puur geluid zou ik de dynaudio nemen dus is in het middengebied echt de beste maar heeft geen karakter (of juist wel door het niet te hebben).

Mvg Fisico

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

De 604's zijn ietjes duurder dan de 603's, scheelt niet zo veel. En last van dekens heeft de 604 niet. Sterker nog, op hoge volumes kunnen ze zelfs wel erg penetrant gaan klinken door het vele hoog. Maar dat heeft veel met mijn kamer te maken, nogal reverberant zeg maar (weinig absorberende materialen).

Jammer dat ik die Kef's niet zo ken (vast wel eens gehoord). Nu kan ik er niets zinnigs over zeggen.

Jag
Pagina: 1