• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb de Compaq I-Paq H8350.
En ik vroeg me af OF en Hoever ik deze kan OCen. >:)

Ik kwam al ergens het progje "JS Overclock " tegen.
Is dat wat? of heeft er iemand een ander tooltje?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lijkt me sowieso niet echt nuttig, je batterijen zullen het iig minder leuk vinden.. ;)

Verwijderd

hoe zit dat met de koeling van zo'n cpu in een pda??
weet niet of het kan, maar lijkt me niet zonder gevaren

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
denk niet dat dat ding zo heet wordt dat t een volcano nodig heeft >:) (unlikely to amd)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• TonyTone
Het schijnt toch wel te kunnen, alleen zuigt het i.d.d. batterijen.

Maar goed, als ik de oplader bij de hand heb en CPU 'power' nodig heb. ;)

(zo'n PDA is trouwens ook meteen een goeie MP3 player voor onderweg *D )

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik heb ook wel eens een overklok tooltje gebruikt voor mijn iPaq 3630. Maar om nou te zeggen dat ik het verschil merkte, nee.
Het is alleen handig als je een zware applicatie draait of een heleboel apps open hebt staan.
Maar met het tooltje kan je ook underklokken (of is dit weer een ander :? :? mijne had plaatjes van schilpad en een haasje). Voordeel is dat je batterijverbruik verminderd terwijl op die lagere snelheid je ook nog uitstekend van de mp3-functie gebruik kan maken. 8-)

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 13:44

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Kereltje bij ons op de opleiding heeft ook even op zijn cassiopeia met een potlood lopen rossen op de chip... Draait wel 30 mhz harder nu..

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

ja doe ik ook altijd schrijf altijd op mn processor go faster en ja hoor hij draait nu 200Mhz hoger.

Waar een potlood wel niet overal fijn voor is

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 15:09 schreef kingofhill het volgende:
ja doe ik ook altijd schrijf altijd op mn processor go faster en ja hoor hij draait nu 200Mhz hoger.

Waar een potlood wel niet overal fijn voor is
Deze man is een genie :) Ga gelijk mn XP1800 ff beschrijven...ik schrijf er denk ik op: "beat all P4s" voor zover die dat nog niet doet natuurlijk (no flame P4 ownerz)

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Op zaterdag 23 maart 2002 15:34 schreef cyberjoy het volgende:
http://www.pocketpc-club.nl/tips.php?action=1&id=56

Zoekt en gij zult vinden.....
Hee Tony Tone, laat es ff weten of het werkt... :P

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 14:37 schreef seilander het volgende:
Kereltje bij ons op de opleiding heeft ook even op zijn cassiopeia met een potlood lopen rossen op de chip... Draait wel 30 mhz harder nu..
offtopic:
Wil je mij niet aanspreken met kereltje :)

Met zo'n Ipaq kan je inderdaad software matig overclocken. Is vooral handig tbv het draaien van filmpjes (met pockettv uiteraard). Je kan hierdoor een duidelijke verbetering in het afspelen van je movies krijgen. Als je zelf movies omzet voor je pocket pc kan je de framerate/beeldkwaliteit/soundbitrate weer wat opschroeven.
Ik heb zelf een Casio E125 en ik merk een duidelijke over-all performance verbetering. Programma's starten sneller en lijken ook stabieler te lopen. Maar ja, ik moest inderdaad met een schroevendraaier en een vulpotlood aan de gang. Met behulp van software gaat het een stuk makkelijker en bovendien is er minder risico dat je fouten maakt. Gewoon in kleine stappen proberen en stoppen als je merkt dat er negatieve effecten optreden. (als in batterij snel leeg en veel crashes)

Verwijderd

hoe hard draait zon ding standaart eigenlijk?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

pas op met dat overklokken. Ik had het een paar keer gebruikt om emulators sneller te laten lopen. werkt wel. alleen merk je daar nauwelijks wat van en als je je ipaq laat sluimeren, mag je daarna een hard reset gaan doen, omdat ie niet meer wilt opstarten.

Tenminste gebeurt bij mij, en een paar mensen op brighthand.com.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik heb een Casiopeia BE-300. Is er een programma om deze eens ff goed over te klokken, van 166MHz naar 233MHz ofzo }:O

• TonyTone
Op zaterdag 23 maart 2002 15:34 schreef cyberjoy het volgende:
http://www.pocketpc-club.nl/tips.php?action=1&id=56

Zoekt en gij zult vinden.....
Yo Cyberjoy, THANKS voor de link!

Ik was inderdaad van plan om'm te gaan onderklokken, om langer MP3z te kunnen luisteren. :)
En als ik met 1 druk op de knop, de iPaq sneller kan laten lopen, das helemaal mooi. Wie weet wat voor een games ik nog wil spelen. B-)

Ik laat wel weten hoe't gaat.

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 10:58 schreef HardTrance het volgende:
Ik heb een Casiopeia BE-300. Is er een programma om deze eens ff goed over te klokken, van 166MHz naar 233MHz ofzo }:O
Vraag dit eens aan Google.
Pagina: 1