Toon posts:

bestanden versturen met VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een probleempje

ik heb een laptop en een pc.

Ik wil graag mp3 overzetten op mn laptop maar ik heb geen brander. Ook is t niet mogelijk om mn laptop te verbinden met mn pc via een netwerkje, want ik kan het domein (laptop is van me werk) niet veranderen. KORTOM

ik kan wel een vpn connectie maken. ik heb nu een verbinding gemaakt, maar hoe kan ik mn mp3s overzetten?
dus hoe verstuur ik een bestand van me pc naar me laptop met VPN?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 19:13

dominic

will code for food

Kun je niet op de laptop een user aanmaken binnen het domein? Op die manier kun je de andere PC laten 'inloggen' op het domein dmv een user.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
op mn laptop een user aanmaken?
maar dan moet ik dus het domein veranderen in de werkgroep van me pc. Maar als ik dat doe verandert het dan niet voor alle users?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij begreep ik t verkeerd....

dus op mn laptop een user aanmaken die op een ander domein zit?

En dan met me pc op dat domein inloggen?

maar hoe doe ik dit dan?

en sterker nog als ik het doe veranderen dan niet meteen alle domeinen??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
FTP servertje opzetten en dan naar ip connecten?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• MacroTough
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2021
Wat zijn je lokale rechten op je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alles op mn laptop ik ben gewoon admininistrator

• MacroTough
Maak eerst een lokale user aan op de laptop, geef het beessie een naam(user: share/pass:share). Maak een share aan op de laptop. Geef de lokale user rechten op de share. Hang de laptop in je eigen netwerk. Connect vanaf je PC met de share met de credentials van de nieuwe lokale user(share/share). Presto, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik de nieuwe user in een ander werkgroepje hang heeft dat dan geen consequenties voor de andere users op de laptop (ik dus en mn system adm etc)

• MacroTough
Haal onder geen beding de laptop uit het domein!! Dan moet je je gaan melden bij je sysadmin om 'm weer in het domein te hangen en raak je misschien nog wel je local admin rechten kwijt.
De user is gewoon een lokale account van de NT/2K/XP machine(je laptop), heeft geen gevolgen voor je domeinlidmaatschap. Je kan het jezelf nog makkelijker maken door op de laptop de guest account te enablen(na het verplaatsen van de files wel weer disablen) en die rechten geven op de share. Dan kan je zo connecten met de share zonder username en pass.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik al een keertje meegemaakt en toen was ie niet zo blij nee,

maar wat moet ik dan precies doen? ik heb namelijk wel een guest op mn laptop als account maar daarmee kan ik niet inloggen omdat ik niet op t domein zit...
Pagina: 1