Toon posts:

AGP Flashen met primary PCI card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel, ik heb een geForce 3 bemachtigd met verkeerd geflashte fabrieksbios. Ik duw em in m'n AGP slot, duw een sloeber PCI kaart (voor beeld) in m'n PCI, zet bios primary op PCI en wil dan weer een bios terugflashen naar de AGP kaart..>:)

Hoe doe ik dit? Heeft iemand hier een flexibele bios-flash
utility voor die direct de AGP poort (offset) aanspreekt.

ps: De details heb ik nog niet, maar het gaat om een geForce3 kaart waarvan ik de binary flashfile heb.

Iemand dit ooit geprobeerd of tips waar ik zo'n utility kan downloaden?

Alvast bedankt...

Verwijderd

Tja dat hangt ervan af. Ik heb het weleens geprobeerd, maar mij lukte het niet. Plaatselijke computershop lukte het ook niet, al zeiden meerdere mensen hier op GoT dat het wel kon.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet dus ergens zo'n utility hebben waar je direct de AGP poort mee kan flashen (is een uniek adres). Het nadeel is dat de meeste firmware flash-utilities uitgaan van de standaard-kaart, dus flasht die keihard de PCI kaart, waardoor je weer een kaart vernaggeld (niet dat dat nu zo boeit, maar toch zonde van je PCI vodje :) )..

Verwijderd

Btw wat voor GeForce 3 is het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kaart zelf nog niet, degene van wie ik em krijg is dat nu aan het proberen... maar in principe met de goede flash-rom boeit dat toch nie?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Acid_Burn

uhuh

waarom maak je niet een boot disk.. zet in de autoexec de flash aanroep haal die PCI kaart eruit en booten maar.. dan kan die toch alleen maar je AGP kaart flashen?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Omdat je pc waarschijnlijk niet echt wil booten met die brak geflashte gf3.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit misschien de oplossing kunnen zijn voor die verkeerd fabrieksflash van de GeForce....

http://www.tweakers.net/meuktracker/1086

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Wat je ook kan doen is een bootflop maken met, het flash programma/image erop, en dan de autoexec.bat zo editen dat ie automatisch wordt geflashed.

succes!

• _JGC_
  • Nu online
Klasgenoot had dus ook een misflash meegemaakt, vroeg ie mij of ik die kaart wou kopen, kon hij ergens een andere halen.
Ikke wou em wel kopen, want zo moeilijk moest dat toch niet zijn: ff opstarten met een TSR in de autoexec en dan opnieuw flashen dacht ik.

Hij dat gehoord natuurlijk, dus wat doet hij:
- computer opstarten met alleen de AGP kaart erin
- starten met een DOS-opstartflop
- in de DOS prompt blindelings TSRs uitproberen, en met degene die werkte flashen :)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Acid_Burn

uhuh

Op zaterdag 23 maart 2002 15:15 schreef Horus het volgende:
Wat je ook kan doen is een bootflop maken met, het flash programma/image erop, en dan de autoexec.bat zo editen dat ie automatisch wordt geflashed.

succes!
Eh kijk eens 3 posts voor de jouwe naar mijn post en vergelijk die eens met wat jij gepost hebt.. |:(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Horus
  • Laatst online: 02-07 22:25
Op zaterdag 23 maart 2002 16:17 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Eh kijk eens 3 posts voor de jouwe naar mijn post en vergelijk die eens met wat jij gepost hebt.. |:(
Heheh,
lijkt idd wel erg veel op elkaar :)

achja, het was laat/zat gisteren, was net me bed uit.
Maargoed, nu weet ie het iig 2 keer.
Pagina: 1