telnet niet goed/lage internationale dl -speed?

Pagina: 1
Acties:

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Volgens mij is dit een leuk vraagje voor gevorderden:

Ik heb Cistron MAXX met een Alcatel ethernetmodem.

* telnet naar mijn modem (telnet 10.0.0.138) werkt niet altijd (als ik effe mijn ip weer terug zet op 10.0.0.150). Via mijn IE werkt het wel gelukkig.

* ping www.microsoft.com: timed out
* ping www.alcatel.com: timed out
* ping www.fun.se: timed out
* ping www.tudelft.nl: normaal resultaat
* ping www.fun.de: normaal resultaat

* Snelheidstestje op www.speedtest.nl enzo:
Download 550 kb/s
Download internationaal: 25kb/s
Upload 49kb/s

Downloaden van download.com gaat inderdaad hooguit met 20kb/s ofzo.

De Helpdesk van Cistron gaf mijn firewall Zone Alarm de schuld, maar na uninstall en de registry zoveel mogelijk van 'zone' voorkomens te ontdoen is er nog niets veranderd...

Cistron MAXX is leuk, maar ik wil ook buiten NL met 500kb/s binnenhalen ;)

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
effe een schopje voor ik naar bed ga ;)

De gevorderden laten op zich wachten :(

Dit dus.

Verwijderd

Heb het probleem ook af en toe. Heb net vijf dagen Maxx, gaat prima, maar de snelheid is niet helemaal top, niet zoals ik verwacht had. Als ik Kazaa gebruik en er zijn er een paar van mij aan het uploaden (boven de 70kb/s bij elkaar, ik weet het, het moet niet mogelijk zijn) valt bijna heel mijn download weg. Soms haal ik 50 kb/s bij internationaal maar soms ook 100. Is gewoon een beetje verschillend. Bij download.com ging het bij mij met 200 kb/s. Heb trouwens ook een firewall, maar daar moet het niet aanliggen. Ik weet ook niet wat echt probleem is, denk dat het ook met de kwaliteit van je telefoonlijn te maken heeft, hoe ver je van de centrale af zit en hoe ver je je alles hebt aangesloten van je hoofdtelefoonaansluiting (mooi scrabblewoord trouwens ;) ). Bij ij schommelt de snelheid wel een beetje erg dus. Soms 100 tot 700 kb/s.

Verwijderd

het feit dat je geen hoge download hebt vanaf internationaal, ligt aan het feit dat je je RWIN value moet vergroten. meer hierover op www.speedguide.net

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Ah... Die RWIN value! Volgens mij heb ik daar eens mee zitten klooien om mijn lag omlaag te krijgen. Ik dacht dat ik die parameter daarna gewoon weer had gedeleted. Blijkbaar neemt hij dan niet zijn default value aan, maar blijft hij staan waar ie het laatst op stond.

Vanavond effe proberen...

Ik zit ongeveer 800m van de centrale af en heb een 5m kabel van mijn hoofdaansluiting naar mijn pc.

Dit dus.