Ik heb een formulier met prijsafspraken tussen een leverancier en de klant. Het bevat een combobox met daarin de lijst van leveranciers, en een subformulier met de prijsafspraken met de geselecteerde leverancier. Dit werkt allemaal prima, maar de gebruiker wil zelf de volgorde waarin de afspraken worden getoond kunnen aanpassen (zodat hij de meest gebruikte bovenaan kan zetten, dan ziet hij ze zonder te hoeven scrollen). Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Ik heb het al op de volgende manieren geprobeerd:
. Ik kan wel verder klooien, maar misschien dat iemand mij de makkelijkste methode kan vertellen om dit te doen (het is vast al 10x eerder gedaan, maar ik kon niets vinden met de search).
Ik heb het al op de volgende manieren geprobeerd:
- Een verborgen veld sorteerID maken, dat wordt verhoogd/verlaagd d.m.v. 2 command buttons. Hierdoor kun je het record naar boven en beneden verplaatsen, maar dit werkt niet makkelijk omdat je niet snel meerdere keren op dezelfde knop kunt klikken (het record verspringt immers van plaats op het scherm, en de knoppen staan in het subformulier bij ieder record).
Ik heb het geprobeerd door de knoppen voor omhoog/omlaag buiten het subformulier te zetten, maar kreeg het niet voor elkaar op die manier (ik kan niet zien welk record er is geselecteerd in het subformulier) - Het veld sorteerID zichtbaar maken, zodat de gebruiker hier zelf een nummer in kan zetten. Dit heeft als nadeel dat als hij een onafgebroken serie getallen invoert, en hij wil er 1 tussenvoegen, moet hij alle andere aanpassen omdat hij anders dubbele ID's krijgt.
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...