Toon posts:

businesscard: wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
best leuk om je eigen businesskaartje te hebben. maar met welk programma maak je zoiets. Er zijn standaard programma's als visual business cards. het product dat je eruit krijgt is een bmp of jpg bestandje. De normale programma's zijn zo qua layout en style. en als je een jpg of bmp bestandje voor een professionele drukker brengt zeggen ze dat het geen goed formaat is. Ze willen illustrator of coreldraw formaten hebben om businesscrads te drukken.

Ik heb net een kaartje (logo en tekst) in coreldraw proberen te maken maar de achtergrond is een probleem; ik weet namelijk niet of de witte achtergrond ook wordt afgedrukt. (hopelijk snap je wat ik bedoel) zoniet moet ik het verduideljken met: kan ik een logo maken zonder achtergrond??

alvast many thnx

WDX

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Als je geen achtergrond hebt aangegeven dan wordt dit niet afgedrukt, ik weet niet hoe dit in korrel werkt maar in Illustrator is dat gewoon eeh zeg maar je 'werkblad'
je kan het wit ook weghalen dan zie je zo'n transparant vlak (grijse vlakjes).
Mocht je twijfelen dan kun je dit natuurlijk ook altijd bij de drukker aangeven...

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
many thnx om dit te weten... ik ga dus een overstap moeten doen van corel naar adobe

nogmaals thnx

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Das misschien ook weer wat overdreven..
Ik weet zeker dat het in corel ook kan, al heb ik het zelf nog nooit geprobeerd... :P

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
mijn signature zegt het ook:
"voor kennis bestaan er geen grenzen"
(dus blijf ondekken) :-)

greetz

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ligt er even aan of je het wil printen, of wat professioneler wil laten drukken.. als je nu voor het laatste gaat, geef dan een gil dan post ik nog wel even het juiste recept (das overigens zonder Coreldraw etc).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik werk bij een professioneel drukkerij maar ik ben dronken :P

• OzBoz

OzBoz

Grijns.. dat zie ik aan je bijvoegelijke naamwoord :) maareh das leuk voor je.. ik heb in mijn fijne verleden bij een lithograaf gewerkt om filmpjes voor drukkertjes te maken.. en voor visitekaartjes is dat raster 60, onleesbaar positief :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
LoL

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, als je iets wil hebben wil meestal het beste..dus een professionele aanpak.
OzBoz, zou tof van je zijn als je het recept kan posten.
Alvast bedankt

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Ik heb er wel eens een paar gemaakt in CorelDRAW 8. Gewoon uitpoepen in AI formaat en mijn drukker was ook al dronken van blijdschap (ik boorde de ontwerpkosten door zijn neus...) ;)

• OzBoz

OzBoz

Recept:

Illustraties als logo's e.d. maak je in illustrator (dan zien ze er lekker strak uit) let op je kleuren, full-colour is CMYK en GEEN RGB.

Scans (indien nodig) moet je maken op 300 dpi (since het om raster 60 drukwerk gaat). Voor full-colour scans geldt weer CMYK en GEEN RGB. Als je minder budget hebt maar wel geld voor 2 kleuren, dan kan een duotoon ook leuk zijn.

Drukkers zijn dan verder het gelukkigst met een opmaak in QuarkXpress. Daar gooi je je elementen bij elkaar op een paginaatje met het juiste formaat. Overigens zou ik in jouw geval de tekst ook in illustrator zetten en die dan omzetten naar outlines (als je geen correcties meer hebt) dat scheelt weer wat lettertype-shit.

Hoef je uiteindelijk alleen een CDeetje of floppy aan te leveren met daarop je QuarkXpress document, gebruikte scans en logo's. Verder moet je nog verzinnen wat voor een papier je wilt gebruiken, de keuze is reuze. Overigens is het nogal prijzig om bijvoorbeeld alleen fullcolour visitekaartjes te drukken, kun je beter meteen een briefpapiertje meedrukken. (meeste mensen doen dat andersom, die drukken een briefpapiertje en omdat er dan toch ruimte over is op het drukvel kun je er net zo goed ook nog een visitekaartje naast zetten en mee laten lopen.

Misschien een ingewikkeld verhaal, maar als je nog vragen hebt dat stuur je maar ff een mailtje naar me.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
hey OzBoZ, je info was heel belangrijk voor me. De drukker zei dat het niks uitmaakt of ik nou rgb of cmyk gebruik. cmyk is dus nodig als het om full cloros gaat.
Mijn drukker wilt toevallig alleen illustrator en coreldraw bestandjes hebben.

--------"Overigens zou ik in jouw geval de tekst ook in illustrator zetten en die dan omzetten naar outlines (als je geen correcties meer hebt) dat scheelt weer wat lettertype-shit"-----------

wist niet dat je outlines kon gebruiken. maar de letters zien nu veel beter uit na omzetting.

thnx and thnx again.. je heb me goed kunnen helpen.

gtrz

Verwijderd

Voor maar f 175,-- excl. btw heb je 1000 visitekaartjes in full colour!!! Met op achterzijde ook nog zwart als je dat wilt... Tijdelijke aanbiedingen dus wees er maar snel bij..

Ik heb dat gevonden op

Staan ook flyers op, en er was laatst een extra aanbieding, nog weer goedkoperder... Dus hoe het ff in de gaten als je kaartjes nodig hebt of zo.

[we doen niet aan SPAM binnen W&G, zoals je wellicht in de FAQ hebt gelezen.. officiele waarschuwing per mail is onderweg naar je]
Pagina: 1