Klein kabelprobleem.. balanced Jack 6.3mm naar XLR

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39
Ok, ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Vincent SV233 met een XLR aansluiting, en een dezer dagen krijg ik een ESI Waveterminal 192L aan de deur. Deze heeft stereo balanced Jack 6.3mm aansluitingen voor de 3 output kanalen. Waar haal ik een kabel die deze 2 kan verbinden? ik heb namelijk nergens stereo jack out naar 2x XLR kunnen vinden... wel mono Jack naar XLR maargoed alleen de ingang van die Waveterminal is mono... wat nu?

Afbeeldingslocatie: http://www.authentic-voice.iol.cz/sv233_z.jpg
moet dus aan:
Afbeeldingslocatie: http://egosys.net/1-pro/bd-img/wt192l-2_large_view.gif
komen te hangen.

Als iemand een zaak weet die goede kabels maakt op maat (mag best wat kosten) of een andere oplossing weet, help me out :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

heb je voor Jack -> XLR geen DI-box nodig???

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:31
Je kunt er natuurlijk ook zelf een proberen te maken als je ze echt niet kan vinden. Misschien heeft Conrad iets? Dan zou ik alleen wel die catalogus bestellen.. de site is echt prut.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wacht ff.. heeft die kaart nou balanced out op één 6,3mm jack of stereo out op één 6,3mm jack?
Groot verschil namelijk.
In het eerste geval moet je even uitzoeken of de + aan de tip of de ring zit, en die verbind je met pen 2 van je XLR.
In het tweede geval hang je elk kanaal aan pen 2 van de XLR, en verbind je de - (pin 3 van de XLR) met de massa (pen 1 van de XLR).

Voor het laten maken van die kabels.. ik weet niet waar je woont, maar zaken als Feedback (Rotterdam/Utecht), Big One (Zwolle) of Future Music (Utrecht) kunnen vast wel zo'n kabeltje voor je bakken. :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39
heej wacht even... het wordt me nu eindelijk duidelijk denk ik.
Analog 2 In / 6 Out;
+4dBu Balanced 1/4" 2 X Mono Input and +4dBu 1/4" 3 X stereo Output
2(4 with MI/ODI/O)channel Recording and 8channel playback at the same time
24bit 96kHz S/PDIF Optical digital out
dus alleen de input is balanced |:( lekker dom van me. Dan hoef ik alleen een stereo jack naar tulp te hebben, die balanced aansluiting gebruiken is toch nutteloos :)

Wat het originele plan was, is een mengpaneel via XLR naar de input, en dan een output weer naar de balanced aansluitingen van de amp. Dat balanced gebeuren van naar de amp gaat dus niet door. Niet dat dat erg is, want op 3 meter heeft een balanced aansluiting toch niet veel nut :)

Het enige waar ik nu nog over moet beslissen is of ik het mengpaneel balanced aan de geluidskaart hang, of gewoon aan de geluidskaart en balanced door naar de amp.

Bedankt voor de hulp folks!

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV