Marges in de ICT wereld?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Weet iemand toevallig wat de marges (verschil tussen kost- en verkoopprijs ;)) in de ICT wereld zijn en dan bedoel ik vooral de PC winkels. Dus als je bv een mobo voor 100,- koopt is de marge voor de winkelier dan eerder 5,- of toch dichter bij de 25,-????

|Specs|

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:40
Een hint: koop op beurzen, daar zijn winkeliers vaak goedkoper ;)

Verwijderd

Tussen de 2 en de 40%. Geheugen zit 2% op, op een goed mobo 30 ofzo...

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zo ongeveer 10%, maar dat verschilt erg veel per product

Verwijderd

op disken geheugen cpu's zit een marge van ongeveer 3 a 4% op de rest een 30 tot 40%.

Verwijderd

het hangt af van wat voor product het is. Bijvoorbeeld bij beeldschermen ligt het denk ik zo rond de 15 a 20 procent. Bij geheugen is dat veel minder.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
30%? WOUW, dat is veel.

Maarja, het verschilt iig ook erg veel per winkel, kijk maar eens in de pricewatch, er zit soms gewoon 50 euro verschil tussen!!!

Eigenlijk vind ik het dom dat je zoiets niet direct van de fabriek kunt kopen. :(

🌞🍃

Verwijderd

op de meeste dingen zit +/- 20% zover ik weet, behalve op hele kleine dingetjes daar zit meer op, en geheugen en schijven minder

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bruto gemiddeld 17%, netto 4-5%.
Ik werk bij een computerzaak.

Bovenstaande cijfers gelden voor ons, en we hanteren hogere prijzen in verband met extra service die geboden wordt. Een electronicazaak en warenhuizen zetten 13,3% brutomarge op computersystemen van bijvoorbeeld Hewlett Packard en Packard Bell.

Volvotips.com

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 20:47 schreef DataBeest het volgende:

Eigenlijk vind ik het dom dat je zoiets niet direct van de fabriek kunt kopen. :(
Omdat de fabrikant niet zit te wachten op garantie afhandelingen enzo.

Bovendien worden die dingen in Tailand gemaakt en dan ergens anders de boekjes en al die meuk er bij in gedaan, schiet niet echt op.

Bij sommige fabrikanten kun je wel rechtstreeks bestellen, bijvoorbeeld Crucial.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:23
Producten waar de minste winst op wordt gemaakt zijn:
* harddisks
* cpu
* geheugen

Producten waar erg veel winst op wordt gemaakt:
* IDE kabels (die dingen zijn inkoop nog geen 2 euro, en in de gemiddelde winkel durven ze er meestal een eurootje of 6 voor te vragen)
* Ps2 verleng/verloopkabeltjes
* kasten
* cpu fans

M.a.w. vooral de artikelen waarbij je als consument niet echt de prijzen van gaat vergelijken zijn vaak paar keer over de kop gegaan.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:44

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

en hoe zit het dan met toners, inktpatronen?

/dev/null

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:35 schreef I_Stealth_I het volgende:
en hoe zit het dan met toners, inktpatronen?
Op cartrdiges etc... wordt meestal behoorlijk wat marge gemaakt, rond de 30-40%

Verwijderd

Pas alsjeblieft even de topictitel aan. ICT = Information & Communication Technology en slaat op een vakgebied. Jij hebt het over hardware bij de pc-boer om de hoek. En daar worden weer heel andere marges gehanteerd hoor :z

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op vrijdag 22 maart 2002 15:37 schreef ThaP het volgende:

[..]

Op cartrdiges etc... wordt meestal behoorlijk wat marge gemaakt, rond de 30-40%
Dat valt ook wel mee: op originele cartridges verdien je nog geen 15%, maar de hervulde cartridges is gouden handel: 40-45% marge.

Volvotips.com

Pagina: 1