Toon posts:

[GBA]Doom - Je mening

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat vinden jullie nou van doom. tja bij doom denk ik van het was een mooie first person shooter. Maar op de gba denk ik van who dat zon klein apparaatje het aankan. is dit hem waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Het is zeker leuk op de GBA maar ik denk dat er nog veel leukere spellen op de GBA komen die je echt stijl achterover doet slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Doom? Na Wolfenstein3d nu ook Doom op de GBA? :?
Lekker orgineel zijn ze daar bezig zeg, gewoon oude DOS spellen kopen en naar de GBA doen. TJeemz, het is nog te veel moeite om een nieuw spel te maken. |:(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op donderdag 21 maart 2002 20:16 schreef DataBeest het volgende:
Doom? Na Wolfenstein3d nu ook Doom op de GBA? :?
Lekker orgineel zijn ze daar bezig zeg, gewoon oude DOS spellen kopen en naar de GBA doen. TJeemz, het is nog te veel moeite om een nieuw spel te maken. |:(
Doom is al een tijdje uit op de GBA... Wolfenstein 3D moet nog op de GBA uitkomen als ik me niet vergis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Op donderdag 21 maart 2002 20:17 schreef White Dust het volgende:

[..]

Doom is al een tijdje uit op de GBA... Wolfenstein 3D moet nog op de GBA uitkomen als ik me niet vergis ;)
Klopt.. Ik heb het origineel (overigens te koop, *hint* :P), maar heb 'm al uitgespeelt.. Is wel leuk spelletje hoor, maar op de PC was ie natuurlijk beter (de gameplay is nou eenmaal iets minder op zo'n console..)

Maar je moet er wel van houden natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Is best geinig om doom op je gba te spelen heb ook tekken gespeeld op gba zag er goed uit moet ik zeggen!!Maar Doom is gewoon een classic en ja als je het lang niet meer gespeeld heb dan is het best leuk om weer eens te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Voor degenen die nooit Doom gespeeld hebben (dus de jongere gamertjes onder ons :) ) denk ik dat het best wel leuk zou zijn...

Ikzelf heb een GBA maar zou nooit dat soort spellen aanschaffen, gewoon om het feit dat FPS mij nooit erg lang kunnen boeien, en omdat ik Doom vroeger tot in den treure al heb gespeeld :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45

markvt

Peppi Cola

lijkt me wel cool, had het vroeger op me 486 al ;)

maarja, echt vernieuwend is het niet

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik heb hem ook >:) (ik heb alles)
Maar ik vind het saai omdat:

1. Niet origineel
2. Framerate te laag
3. Krijg de saves niet aan de gang :'( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Doom? Is ie gewoon gepoort naar de GBA? of is ie gemaakt met nieuwe maps? Ik ken van doom1 nog alle maps uit mijn kop :) dan is et een beetje saai denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op donderdag 21 maart 2002 21:18 schreef Crashman het volgende:
Voor degenen die nooit Doom gespeeld hebben (dus de jongere gamertjes onder ons :) ) denk ik dat het best wel leuk zou zijn...

Ikzelf heb een GBA maar zou nooit dat soort spellen aanschaffen, gewoon om het feit dat FPS mij nooit erg lang kunnen boeien, en omdat ik Doom vroeger tot in den treure al heb gespeeld :)
Wat klopt hier niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Op vrijdag 22 maart 2002 01:22 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Kan best hoor.
Voorbeeld:
School heeft mij nooit lang kunnen boeien maar toch ga ik er zoon beetje mijn hele leven al heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Op vrijdag 22 maart 2002 00:59 schreef Un4GiveN het volgende:
Doom? Is ie gewoon gepoort naar de GBA? of is ie gemaakt met nieuwe maps? Ik ken van doom1 nog alle maps uit mijn kop :) dan is et een beetje saai denk ik.
Ja, tis een precieze kopie van de PC versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:11

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 22 maart 2002 11:30 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ja, tis een precieze kopie van de PC versie..
Volgens GameQuest heeft deze maar 24 levels en de orginele heeft er 30 + 2 secret levels.

En volgens mij draait Doom op mijn oude 386SX 16 nog sneller als op de GBA :Z

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 21:29
als je de pc versie heb gespeeld moet je de gba versie beslist NIET kopen. alles is exact hezelfde dus gaat heeel snel vervelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik vind het saai omdat:
1. Niet origineel
2. Framerate te laag
3. Krijg de saves niet aan de gang
:? :? , OK met punt 1 heb je gelijk, maar de Framerate vind ik persoonlijk errug goed en ik heb helemaal geen probleem met saves

Zelf vind ik DOOM errug leuk, maar als je het niet kent van de PC moet je er niet aan beginnen denk ik, lijkt me meer nostalgie dan echt een goed GBA spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormandize
  • Laatst online: 23-09 12:08
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de GBA-versie van Doom een goed spel vind. Het is voor mij zeker geen miskoop geweest. Maar voor mij is het pure nostalgie, ik speel het vandaag de dag nog online (zo nu en dan, via Legacy).

Hieronder wat positieve en negatieve punten van het spel (tov de PC versie... persoonlijke mening).

Min-punten
- Minder levels
- Aangepaste levels
- Minder aantal tegenstanders
- Minder verschillende tegenstanders (er zijn wat types weg gelaten)
- Minder powerups (nachtbril weg, onzichtbaarheid weg)
- Vaak is de muziek ingekort of vervangen door andere muziek
- Geen lichteffecten op de tegenstanders / powerups
- De GBA heeft een donker scherm (dit is soms een donker spel :))

Plus-punten
+ De sfeer is nagenoeg gelijk aan de PC versie
+ Alle wapens (+ hun geluidseffecten)
+ De monsters die in het spel zitten zijn goed overgezet (een kleine uitzondering vind ik die roze demon die het geluid van een Imp maakt als ie dood gaat ipv dat gesnurk)
+ De levels die in het spel zitten zijn nagenoeg gelijk wat betreft textures en lichteffecten (er zijn idd uitzonderingen)
+ Goede safe-ondersteuning (kan niet van elk GBA spel gezegd worden, vergeleken met de PC is de safe-ondersteuning slechter, er kan alleen aan het eind van een level gesafed worden)
+ Goede multiplayer ondersteuning (speel met MAX 2 personen het spel in COOP-mode of speel met MAX 4 personen DeathMatch)
+ Goede besturing (je kan kiezen uit 3 configuraties)

Dit waren ze dan :). Velen zullen het niet met me eens zijn... maar goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ook wilde ik nog wat extra informatie meegeven.
Ik heb meerdere reviews van het GBA spel gelezen.
Uit enkele van die reviews bleek dat de GBA-Doom versie een directe port van de Jaguar-Doom versie is.
Dat er bepaalde dingen zijn weg gelaten ligt dus zeer waarschijnlijk niet alleen aan de limieten van de GBA. Het probleem is dus dat de GBA-Doom versie niet direct gebaseerd is op de PC-versie.
Best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Laatst online: 28-08 16:49
Op vrijdag 22 maart 2002 01:22 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Dat moet zijn, de FPS van tegenwoordig kunnen mij niet meer erg lang boeien ;)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Het is misschien niet het mooiste spel maar om dit spel gewoon effe op zak te hebben en zo af en toe in de bus/trein spelen lijkt me toch wel geinig hoor!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Laatst online: 22-09 15:22

koornee

3!

voor mij is het gewoon nostalgie.
en het is wel geinig een beetje in de trein fraggen op je gba.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet zo goed snap, is dat ik de GBA versie van Doom gewoon voor 65€ zag liggen! Dit is toch gewoon geporte rotzooi die nix hoeft te kosten? Er zit toch veel minder R&D in om een spel te porten?
Daarnaast valt het wel op dat er veel oude games gereincarneerd worden op de GBA. Enerzijds wel leuk natuurlijk, The Lost Vikings staat ook hoog op mijn lijstje. En is Lemmings er ook al voor de GBA? Dat is natuurlijk een must-have.

Los daarvan speel ik toch liever platform-achtige spellen dan 3D shooters op een portable console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje oud topic :X

Als ON-topic reactie: 3D spellen horen niet op GBA...het is een 2D apparaatje. Leuk dat er 3D op kan, en knap van de programmeurs, maar het is dan ook meer een techdemo dan een spel. Maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 00:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik vind het geinig spelen hoor !

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Niet echt een heel erg zinvolle kick, imho.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.