Wat doet T.net aan marketing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Dit vraag ik mij wel eens af... want er liggen zoveel mogelijkheden voor een site/forum als deze aan free-publicity!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Waarom zouden we aandacht willen? We hebben meer aan inkomsten >:), i.p.v. dat we straks nog voor 20.000 extra bezoekers (waaronder veel n00bs) servers moeten kopen enzo. Liever geen publiciteit als het aan mij ligt :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Hmmm... GoT heeft aandacht genoeg, t.net mag best blijven groeien toch? Beetje moeilijk misschien om dat gescheiden te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het forum moet ingedamd blijven wat mij betreft. De frontpage kan misschien ook wel met minder reacties... niemand leest gemiddeld zo`n 50 reacties per nieuwspost... als het er tien waren wel.

Maar, ik heb weleens ads gezien van t.net in van die computerbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

...wat betreft de tweakshop.
stond tijdje geleden 'heb je ideeen laat het even weten (mailtje naar femme)'
mijn idee; GoT / T.net mousemad, maar nog steeds nix gehoord (zelfs niet een autoreply)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Reclame voor t.net lijkt me geen goed idee... Trekt toch alleen maar n00bs aan...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 20:20 schreef Moartn het volgende:
Reclame voor t.net lijkt me geen goed idee... Trekt toch alleen maar n00bs aan...
precies :)

mond op mond reclame levert al genoeg n00bs en HK only'er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 20:12 schreef Blue-eagle het volgende:
Het forum moet ingedamd blijven wat mij betreft. De frontpage kan misschien ook wel met minder reacties... niemand leest gemiddeld zo`n 50 reacties per nieuwspost... als het er tien waren wel.
Daarvoor is een oplossing: De posts cijfers geven. :)

en hé, dan gebeurt ook. :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 21 maart 2002 20:12 schreef Blue-eagle het volgende:
Maar, ik heb weleens ads gezien van t.net in van die computerbladen.
Welke dan :?
Heb nog nooit reclame gezien van T.net in welk blad dan ook...
(afgezien van de gebruikelijke website-reviews)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16-10 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 21 maart 2002 20:42 schreef brammus het volgende:

[..]

Welke dan :?
Heb nog nooit reclame gezien van T.net in welk blad dan ook...
(afgezien van de gebruikelijke website-reviews)
In realgamer heeft ooit een advertentie gestaan :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 21 maart 2002 20:20 schreef Moartn het volgende:
dit is nogal kortzichtig en aldus kan dat een gevaar zijn voor de uitbating.

bedenk dat niet elke media-uiting gelijk een run van newbies betekent en dan nog, mensen die zich aangesproken voelen tot het onderwerp en interesse hebben en de wens te leren doen hier geen kwaad.

Als een forum goed functioneert en een sociale gemeenschap is vangt zij een aanwas van deelnemers op, je angst is ook een motie van wantrouwen tegen het functioneren van de gemeenschap.

verder moet je bedenken dt adverteerders enkel zullen adverteren op sites waarvan zij weten dat deze invloed hebben, als Tnet kennelijk lekker wil gaarkoken in een incrowd circuitje zullen adverteerders ook steeds moeilijker over te halen zijn hier te adverteren.

laatste punt voor een actief marketing-beleid is dat je dan het beeld van de site enigszins in eigen hand kunt houden. Door intelligent hiermee om te gaan kun je ervoor zorgen dat mensen juist dat foute idee van "GoT is een gratis helpdesk" op voorhand afleren, nog voordat ze hier terecht komen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

GoT (en in mindere mate t.net) heeft een ERG hoog nivo. Ik denk dat de mensen die hier gewenst zijn (dwz: iets toe voegen) eigenlijk wel het forum gevonden hebben. Ik zou niet weten wie van de mensen die tot de doelgroep van GoT/t.net behoort nog niet weet van het bestaan van de site.

Daarom lijkt het me dat je met een reclamecampage alleen maar mensen aantrekt die we hier eigenlijk willen hebben.

Daarmee kom je eigenlijk op een interessant punt: ik begrijp dat het voor de toekomst van t.net BV beter is dat GoT nog veel groter wordt, maar is dat dan ook goed voor het nivo/de sfeer/etc etc? Wat vind het MT belangrijker? Geld of "idealen" (dwz: een site voor alleen de die-hard computergebruikers). Als je voor het laaste kiest, beperkt je daarmee het aantal bezoekers dat je wilt hebben, en daarmee dus je inkomsten, want het aantal mensen in die groep groeit niet zo hard (iig niet zo hard als GoT nu groeit)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16-10 15:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 21 maart 2002 21:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dit is nogal kortzichtig en aldus kan dat een gevaar zijn voor de uitbating.
Best wel mee eens eigenlijk. Bezoekers die de frontpage bezoeken zijn zeker niet gelijk ook slechte bezoekers van het forum. Reclame moet je ook ZEKER niet maken voor het forum. Wel voor de frontpage. Daar is het ook verreweg het interessantst voor adverteerders om te adverteren, aangezien je op het forum bijna omkomt van de (behoorlijk korte) bannerviews.

Het forum is commercieel gezien iig niet direct interessant. Dat is de frontpage meer. Indirect zorgt een leuk forum voor terugkeer naar de frontpage en aldus: inkomen :).

Mensen kunnen hier best wat leren en als wij onze policy iets duidelijker maken, dan zal het ook wel loslopen met extra gespuis. Want dat komt er nu ook wel.

BTW, de problemen die wij hier op het forum hebben, hebben ze op ELK forum. Alleen zijn wij iets (kuch) groter...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
En pr hoeft geen geld te kosten! Als ik Femme was had ik allang gepraat met diverse grote uitgevers om bijvoorbeeld redactionele input te geven, tevens free publicity :+

En hoe meer mensen er op dagelijks op de frontpage komen hoe meer je kan vragen voor bannerspace! Dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Volgens mij vergeten heel veel mensen dat meer hits nog niet hoeft te betekenen meer inkomsten, Soms wilt een adverteerder meer betalen als de lezer-group specifieker an te duiden is.

Verkoop je hardware, zou ik toch kiezen om te adverteren in de fora waar men met hardware bezig is en minder in P&W / W&G.

Echter verkoop je een grafisch pakket wil je weer liever in W&G adverteren, helemaal als je weet dat het fora bestaat uit voornamelijk professionals. Echter zou je weer minder betalen als je weet dat slechts 10% van die gebruikers professionals zijn en de rest maar wat zit aan te kloten.

Marketing is een wonderbaarlijke wetenschap :Y)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-10 20:01

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tweakers.net heeft nog niet aan actieve marketing gedaan. In het verleden zijn er wel eens samenwerkingsacties geweest (bijv. samen met Fok! flyers uitdelen op de megafestatie en een advertentie in Realgamer in ruil voor wat progwerk van Femme etc.) maar voor het overige is het nooit nodig geweest.

Het is natuurlijk niet zo dat elke vorm van marketing meteen een stortvloed van ongewenste gebruikers oplevert. Het handige van marketing is juist dat je het kunt richten op de doelgroep die jij wilt hebben :)
Misschien dat we ooit nog eens gaan adverteren om een wat ander kaliber bezoeker te trekken en de commerciele activiteiten wat meer bekendheid te geven, maar vooralsnog is de natuurlijke aanwas voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 21:22 schreef JvS het volgende:
In realgamer heeft ooit een advertentie gestaan :)
[HK-mode]

PICS!!!!

[/HK-mode]

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Op vrijdag 22 maart 2002 12:59 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

[HK-mode]

PICS!!!!

[/HK-mode]

:P
Zie maar een oude realgamer op de kop te tikken >:)

Ik heb ze iig allemaal weggepleurd. :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Op vrijdag 22 maart 2002 13:02 schreef Floris het volgende:

[..]

Zie maar een oude realgamer op de kop te tikken >:)

Ik heb ze iig allemaal weggepleurd. :P
Zeker toen ze er mee kapte?

Leuke HK post, ontwerp een advertentie voor T.net!

Pagina: 1