Toen waren beige computers heel gewoon.
1
2
3
4
| - + RADIO gewoon speaker uitgang | | | | - + VU METER |
Hier heb jij je schema, lekker ingewikkeld
als je Radio aanstaat, dan wordt er conitue stroom naar je boxen gezonden, zet maar is een cdtje op, maar dan zonder een cd erin (mooi gezegt he?) en zet dan je volume vol, dan hoor je een geluid.
Dat is dan die stroom aleen dan versterkt.
Dus die manier van VU meter aansluiten kan helaas niet.
wat ook jog een verschil kan zijn is dat een vu meter werkt op gelijkstroom en een box op wisslestroom (kan iemand dit bevestigen
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
malleo omnia consentiunt
Als hij de verkeerde kant op knalt lijkt het tog heel erg op een polariteit probleem. Moet de meter zelf geen voeding hebben behalve het draadje dat van de boxen komt?Op donderdag 21 maart 2002 19:40 schreef computerboer het volgende:
Nee maar het kan wel, bij elke dreun/beat knalt ie tegen de zijkant aan...Ik zal ff een zeer brakke pic maken
Voor zover ik weet werken die dingen met een spoeltje waar stroom op komt te staan. En afhankelijk van de stroomsterkte draaid het wijzertje verder door. De richting waarop het wijzertje draaid is afhankelijk van de richting van het magnetische veld waar het in hangt, maar het lijkt me sterk dat dat verkeerd om is. En van d erichitng van de stroom en dat kan dus wel fout zijn.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
1
2
3
4
| - + RADIO [s]gewoon speaker uitgang[/s]Tape uitgang | | | | - + VU METER |
Door je speakers gaat wat teveel vermogen voor je VU-meter denk ik.
doorstrepen werkt niet in code
Siditamentis astuentis pactum.

En nee, ik was niet aan het "knallen" oid.
malleo omnia consentiunt
lees! die dingen zijn GELIJKspanning, en de uitgang van je boxen is WISSELspanning!!!!Op donderdag 21 maart 2002 19:41 schreef Super_ik het volgende:
de analoge vu meters die ik hier heb liggen werken alleen op gelijkspanning met een berijk van 0 tot 1 volt. en dus niet op een wisselspanning
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
die VU meter reageert toch op dat signaalOp donderdag 21 maart 2002 19:55 schreef computerboer het volgende:
[..]
Das toch alleen voor de sterkte van 't signaal?
dan zet je die weerstand voor de VU meter, dan kan er dus minder stroom in de VU komen, waardoor hij minder ver uitslaat.
En als dit niet klopt, dan snap ik het ook niet meer
malleo omnia consentiunt
da zei ik al eerderOp donderdag 21 maart 2002 19:56 schreef Super_ik het volgende:
[..]
lees! die dingen zijn GELIJKspanning, en de uitgang van je boxen is WISSELspanning!!!!
malleo omnia consentiunt
Dus wat ik heb zijn wisselspanning meters..... Die dingen heb ik ook maar gekregen, zijn gewoon uit een andere radio.Op donderdag 21 maart 2002 19:58 schreef Haco het volgende:
[..]
die VU meter reageert toch op dat signaal
dan zet je die weerstand voor de VU meter, dan kan er dus minder stroom in de VU komen, waardoor hij minder ver uitslaat.
En als dit niet klopt, dan snap ik het ook niet meer
min --> plus
malleo omnia consentiunt
Anders zet je er even een diode tussen om te kijken of het miet door de wisselspanning komt?Op donderdag 21 maart 2002 19:59 schreef computerboer het volgende:
[..]
Dus wat ik heb zijn wisselspanning meters..... Die dingen heb ik ook maar gekregen, zijn gewoon uit een andere radio.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Inderdaad, de uitgang is wisselspanning. Maar je kunt die VU meters gewoon aansluiten met een paar diodes er tussen. Dan is je hele probleem opgelost.Op donderdag 21 maart 2002 19:56 schreef Super_ik het volgende:
[..]
lees! die dingen zijn GELIJKspanning, en de uitgang van je boxen is WISSELspanning!!!!
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
huh? is die uitgang van boksen altijd wisselspanningOp donderdag 21 maart 2002 20:25 schreef M14 het volgende:
[..]
Inderdaad, de uitgang is wisselspanning. Maar je kunt die VU meters gewoon aansluiten met een paar diodes er tussen. Dan is je hele probleem opgelost.
klopt, doordat het met magneten werkt, die zitten weer vast aan de conus, doordat die magneten wisselend moeten aantrekken en afstoten om trillingen te veroorzaken wordt er gebruik gemaakt van wisselspanning.Op donderdag 21 maart 2002 20:43 schreef mast3r het volgende:
[..]
huh? is die uitgang van boksen altijd wisselspanning
Ach wat is Natuurkunde toch handig af en toe
malleo omnia consentiunt
"In veel toepassingsgevallen zoals bijv. bij het bouwen van versterkers of mengpanelen zijn VU-aanduidingsapparaten met analoge wijzerinstrumenten weer zeer gevraagde artikelen.
Technische spec.: Voedingsspanning 9 - 12 V = · Stroomverbruik 3 mA · Gevoeligheid voor 0 dB ca. 300 mV · Afm. 62 x 48 x 16 mm.
Bouwpakket", stond d'r bij.
Erg goedkoop: €7,95/Hfl 17,52.-
Is dit wat?
Verwijderd
Uitgang versterker = wissespanning
VU meters = gelijkspanning
Vumeter, diodetje parallel, en het moet werken...
(of niet)
/me was ff naar de telefoon, komt terug en drukt op 'verstuur'. Nu zijn andere mensen hem al voor, maar het ID is duidlijk...
Natuurkunde kan handig zijn ja.Op donderdag 21 maart 2002 21:07 schreef Haco het volgende:
[..]
klopt, doordat het met magneten werkt, die zitten weer vast aan de conus, doordat die magneten wisselend moeten aantrekken en afstoten om trillingen te veroorzaken wordt er gebruik gemaakt van wisselspanning.
Ach wat is Natuurkunde toch handig af en toe
Trouwens, Oeloe, de diodes moeten in serie. Stroom kiest de kortste weg. Als ze paralel staan dan is de kortste weg via de diode -->> gevolg -->> kortsluiting. Dus daarom in serie!
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
Sorry, ik was aan t slapen..Op vrijdag 22 maart 2002 23:39 schreef M14 het volgende:
[..]
Natuurkunde kan handig zijn ja.
Trouwens, Oeloe, de diodes moeten in serie. Stroom kiest de kortste weg. Als ze paralel staan dan is de kortste weg via de diode -->> gevolg -->> kortsluiting. Dus daarom in serie!
Je hebt helemaal gelijk, THNX for correcting me...
/me doet nog wel een opleiding elektrotechniek, en dan zo'n fout...
Ik ga me in een hoekje zitten schamen..