Toon posts:

[VB] In een ListBox afbeeldingen gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een app die als xml server fungeert en een oneindig aantal clients op de winsock laat connecten.
Al deze connecties hou ik bij in een ListBox.

Op het Click event achter een ListItem heb ik een "kick" functie gehangen welke winsockje(Index).close aanroept.

Ik wil naast tekst eigenlijk meer weergeven in deze ListBox, zoals een kleurtje met een legenda en icoontjes voor acties zoals de kick.

Moet ik voor iets dergelijks een ander control gebruiken :?

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 19:22 schreef Gordijnstok het volgende:

Moet ik voor iets dergelijks een ander control gebruiken :?
Ik denk dat je daarvoor het best de ListView-control kan gebruiken.
Onderdeel van de Microsoft Windows Common Controls.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 20:03 schreef landolt het volgende:

[..]

Ik denk dat je daarvoor het best de ListView-control kan gebruiken.
Onderdeel van de Microsoft Windows Common Controls.
Ok bedankt :) Dan zoek ik eventjes de properties ervan op :)

Verwijderd

Topicstarter
ListView ziet er in ieder geval al stukken overzichtelijker uit, alvast bedankt voor die hint ;)

Nu blijf ik vervelend zijn en wil ik graag een iccon/afbeelding invoegen ipv tekst. Ik gebruik nu onderstaande om tekst in te voegen :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private Sub Form_Load()
Dim l As ListItem
ListView1.View = lvwReport
Call ListView1.ColumnHeaders.Add(, , "Node")
Call ListView1.ColumnHeaders.Add(, , "Remote IP")
Call ListView1.ColumnHeaders.Add(, , "Socket State")
Set l = ListView1.ListItems.Add(, , "1")
Call l.ListSubItems.Add(1, , "192.168.0.1")
Call l.ListSubItems.Add(2, , "Connected")
Set l = ListView1.ListItems.Add(, , "2")
Call l.ListSubItems.Add(1, , "192.168.0.1")
Call l.ListSubItems.Add(2, , "Closed")
End Sub

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 20:52 schreef Gordijnstok het volgende:

Nu blijf ik vervelend zijn en wil ik graag een iccon/afbeelding invoegen ipv tekst.
Dat kan m.b.v. een ImageList (eveneens in de Windows Common Controls). Daar kan je de icons inzetten die je wilt gebruiken, en vervolgens moet je de ListView-control koppelen aan die ImageList-control. (Deze zaken kan je instellen in het Properties Pages-venster van de control door rechts te klikken op de betreffende control en vervolgens Properties te kiezen).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 20:57 schreef landolt het volgende:

[..]

Dat kan m.b.v. een ImageList (eveneens in de Windows Common Controls). Daar kan je de icons inzetten die je wilt gebruiken, en vervolgens moet je de ListView-control koppelen aan die ImageList-control. (Deze zaken kan je instellen in het Properties Pages-venster van de control door rechts te klikken op de betreffende control en vervolgens Properties te kiezen).
Omg.. je moet wel dagelijks VB gebruiken, ipv 1x in de zoveel tijd wil je dit nog nuchter kunnen doen :D

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 21:04 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Omg.. je moet wel dagelijks VB gebruiken, ipv 1x in de zoveel tijd wil je dit nog nuchter kunnen doen :D
Bij deze dan: :7

Alles over de ListView-control: http://www.vbweb.co.uk/show/74/; en van het zelfde over de ImageList: http://www.vbweb.co.uk/show/13/.
Pagina: 1