Toon posts:

Logitech muis spring over het beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al lopen zoeken maar nergens echt een antwoord kunnen vinden.

Mijn probleem is iets wat ik sinds dat ik windows XP home edition ben gaan gebruiken.
Onder win98 SE en ME heb ik er eigenlijk nooit geen last van gehad.

Als ik m`n computer net heb opgestart dan is er niks mis maar na een kwartier (soms sneller) begint m`n muis een beetje schokkerig te bewegen.
Als ik m`n muis beweeg dan beweegt hij een stukje en dan lijkt het net of hij wordt tegen gehouden en dan springt hij ineens, het stuk dat hij niet bewogen heeft maar wel met de muis verder ben gegaan, omhoog.

Ik heb een Abit BE6 moederbord , 256 MB geheugen en een Pentium 3 700 MHz (niet overgeklokt).
Er zit een 20 Gigabite hard disk in m`n computer die ik gepartitioneerd heb ,de XP instalatie is op NTFS geinstaleerd.
De harde schijf zit op de ATA66 controller aangesloten met de laatste drivers .

De muis is een Logitech Track ball .
Ik heb het geprobeert met de windows XP drivers (ook de update via product update van windows zelf) en de Logitech drivers zelf geprobeerd maar heeft niks geholpen .
De muis zit via USB aangesloten en heb nog een gewone muis die via PS/2 zit aangesloten en die heeft hetzelfde.
Dit is ook een Logitech muis .

Zijn er mensen die hetzelfde hebben of hebben gehad?

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Mijn Logitech mouseman optical heeft hetzelfde!

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Die optical heeft waarschijnlijk geen goede ondergrond. Probeer eens een oppervlakte die niet egaal van kleur is.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je ze overigens TEGELIJKERTIJD in gebruik? Ik had daar zelf weinig succes mee.

Verwijderd

Mmmmh, je verteld niet of het normale muisjes of optical muisjes betreffen.
Die Track Ball is meen ik niet optical (tenzij ut anders is) maar heb je ze onafhankelijk van elkaar al geprobeerd?

Dus 1 op de ps/2 of 1 op de usb en niet tegelijk.

Wat ik zelf wel heb ervaren is dat wanneer je een van de eerste optical muisjes gebruikt en je een slechtte ondergrond hebt, dat ie dan soms inderdaad wil hikken.

Maar dit soort shit heb ik gelukkig nu niet met me cordless desktop optical :) mede omdat ik ook een egale kleur op me bureau blad heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn beide niet optical en ze zijn beide aan gesloten.

Ik heb dat atijd zo gehad omdat ME niets wil doen met een USB muis als je bezig bent met de install.
XP en 2000 draaien wel meteen met een USB muis .

Ik zal het eens proberen met alleen de USB muis (track ball) aangesloten of dat een verbetering geeft.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13

Scatman_II

R9500 Pro >:)

IK heb dit ook, in Quake... Met en zonder drivers geprobeerd, ene USB, andere USB, PS/2, alles...

geen oplossing, op deze na dan: (voor mij dus, omdat m'n muis het onder winXP verder fijn doet)
ik speel Q3 alleen nog onder 98...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Heb het ook gehad met een Logitech optical muis, zowel op de usb als op de ps/2 poort. Heb uiteindelijk mijn oude Logitech wheelmouse er maar weer aan gehangen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu een uurtje met de PS/2 muis losgekoppelt (heb wel even een reboot gedaan) en tot nog toe draait het lekker zonder gestotter van de muis .

Hoop maar dat het inderdaad de oplossing is .

Laat het morgen even weten of het zo blijft.

taing

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje zonder schokken gedraait te hebben heeft m`n muis het af en toe toch weer.
Het is net alsof als er een aplicatie opstart in m`n browser dat dit gebeurt of als ik veel geheugen ga gebruiken.

Is het mogelijk dat mijn systeem niet krachtig genoeg is voor XP Home?
Er zit 256 MB geheugen in en een PIII 700MHz processor .
Een ATA66 Hard disk en heb mijn page file eerst gezet op 500MB maximaal en minimaal op dezelfde partitie .
Heb het op het ogenblik even terug gezet dat windows het mag doen maar was geen verschil.
Stomme is namelijk dat ik er onder windows ME geen last van heb.
Die heb ik ook nog draaien omdat m`n scanner onder XP niks doet omdat er geen XP drivers voor zijn .
Hij staat wel goed vermeld in m`n device manager omdat ik de windows 2000 drivers er voor gebruik maar de twain drivers kunnen niet geinstaleerd worden .

Iemand nog andere iedeeen waar het aan zou kunnen liggen ?

Verwijderd

Maar je blijft (stug) de usb poort gebruiken voor je muis ?

Ik zou toch maar eens die ps/2 gaan gebruiken, misschien dat ie steeds blijft zoeken naar die scanner die niet geinstalleerd wil worden.
Trek die er eens uit anders.

Verwijderd

Topicstarter
Die track ball werkt veel prettiger dan die andere muis.
Kan natuurlijk ook een USB naar PS/2 converter proberen die heb ik nog liggen namelijk of is dat niet zo`n goed plan ?
Zal het straks als ik thuis ben wel gaan proberen (zit nu op m`n werk).
scanner zal ik er ook eens afgooien als ik XP draai.
staat wel netjes geinstaleerd on imaging devices .

Verwijderd

Je moet de drivers eerst es installeren, heb ook zo'n probleem gehad, nadat ik die software had geïnstalleerd dat erbij zat, werkte het weer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van Logitech eerst gedeinstalleerd en die scanner er van af gegooit.
scanner gaat mooi terug naar de winkel . zit nog garantie op en er komt van Pacakrd Bell absoluut geen XP driver voor .
Krijg geen eens een mailtje terug van die rukkers .
Heb de laatste Logitech mouse drivers nogmaals opnieuw geinstalleerd en het gestotter is nu over.
Muis gaat weer normaal over het scherm .

Iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1