The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Verwijderd
<edit> en dat kan jij heel goed voor ons doen, topicstarter, ik zie nu dat je het mobo hebt, in combi met 1 GB pc 2700 ddr ram corsair
Tsja, och, de nu antieke Intel i440 BX kon toch stiekem ook al FSB:PCI van 4:1 aan voor een FSB van 133 MHz ? Was ook niet 'officieel', maar was er welOp donderdag 21 maart 2002 19:25 schreef ByMeSDy het volgende:
er staat dat abit dat ding heeft ingebouwd. Toch vaag dat ze het dan zelf nooit gezegd heeft![]()
[..]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Waar baseer je dat op ? Nu loop je alleen maar iets te verkondigen wat je absoluut niet hard maakt...Op donderdag 21 maart 2002 19:34 schreef Unagi het volgende:
De KT266A heeft GEEN 1/5 divider, laat staan een 1/7ondanks dat zal het misschien best mogelijk zijn om een FSB van 233 te halen met heel goed RAM en lage timings... Maaruh dit is een 100% Hoax
Dat er klokgenerators bestaan die de gewenste signalen kunnen leveren, dat lijkt me heel aannemelijk. Een TurboPPL, maar dan gewoon op het moederbord als het ware. Technisch moet het ook helemaal geen probleem zijn om meerdere FSB/AGP/PCI verdelers in te bouwen.
Wat is er nog meer ? Oh ja, de Athlon is gebaseerd op Alpha's EV6 bus, die ontworpen is tot 200/400 MHz. Wat zou VIA dan doen denk je ?? Die verdelers inbouwen natuurlijk, en verder stil houden. Wanneer er 166/333 en 200/400 FSB Athlons uitkomen hebben ze met minieme inspanning meteen een chipset die het aankan. (Ok, moet misschien wel een grote koeler op, en de yields zullen lager worden, dat wel.)
Kortom, er zijn zeker redenen te bedenken dat dit wèl waar is. On-onderbouwd verkondigen dat dit 100% een hoax is, daar schieten we niets mee op.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Je moet niet alles geloven wat er geschreven wordt, een 1/5 divider heeft de KT266A ECHT niet... waarom VIA m niet inbouwd? marketing...Op donderdag 21 maart 2002 19:43 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op ? Nu loop je alleen maar iets te verkondigen wat je absoluut niet hard maakt...
Dat er klokgenerators bestaan die de gewenste signalen kunnen leveren, dat lijkt me heel aannemelijk. Een TurboPPL, maar dan gewoon op het moederbord als het ware. Technisch moet het ook helemaal geen probleem zijn om meerdere FSB/AGP/PCI verdelers in te bouwen.
Wat is er nog meer ? Oh ja, de Athlon is gebaseerd op Alpha's EV6 bus, die ontworpen is tot 200/400 MHz. Wat zou VIA dan doen denk je ?? Die verdelers inbouwen natuurlijk, en verder stil houden. Wanneer er 166/333 en 200/400 FSB Athlons uitkomen hebben ze met minieme inspanning meteen een chipset die het aankan. (Ok, moet misschien wel een grote koeler op, en de yields zullen lager worden, dat wel.)
Kortom, er zijn zeker redenen te bedenken dat dit wèl waar is. On-onderbouwd verkondigen dat dit 100% een hoax is, daar schieten we niets mee op.
Kom, denk eens even na:Op donderdag 21 maart 2002 19:54 schreef Unagi het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat er geschreven wordt, een 1/5 divider heeft de KT266A ECHT niet... waarom VIA m niet inbouwd? marketing...
De EV6 bus, die de Athlon gebruikt, kan tot 200/400. Dat is een gegeven.
Wat ook wel als 'waar' mag aannemen is dat je als bedrijf zo veel mogelijk rekening moet houden met toekomstige ontwikkelingen.
Hoeveel moeite kost het denk je om 166/333/66/33 en 200/400/66/33 in te bouwen ? (FSB/FSB effectief/AGP/PCI) Het kost ze geen drol! In de huidige situatie kunnen de VIA chipsets al 100/200/66/33 aan en 133/266/66/33. 2 sets van verdelers erbij betekent alleen dat er een paar interne tellertjes voor de synchronisatie 4 mogelijke waardes kennen in plaats van 2.
Als je een beetje besef hebt van ICs en chips bakken, dan snap je dat dat gratis en voor niets erbij kan stoppen.
Klok-tik generator op het moederbord moet die hoge snelheden halen, maar die bestaan al. Verder moet er vanuit de BIOS nog de juiste verdeler worden aangeroepen. In termen van kosten kost dat dus niets extra ten opzichte van wat er al bestaat.
Waarom zou VIA dat dan doen denk je ? Omdat VIA op deze manier al vooruit kan lopen / kan testen met hogere FSB. Nu kunnen ze al weten waar de problemen liggen bij FSB200/400, hoe de volgende stepping van de chipset verbetert moet worden, hoe ze yields kunnen verbeteren, enzovoort enzovoort.
Dat VIA dit niet aan de grote klok wil hangen, dat is een héél ander verhaal, en zeer waarschijnlijk nog waar ook. Maar ga er maar vanuit dat ze het wèl in hun chipsets ingebouwd hebben, want daar valt voor VIA zeker voordeel uit te halen.
5x33,333 = 166, maar is dat synchroon ? (FSB 166/333 en DDR SDRAM 166/333) Of is dat nog steeds a-synchroon ? (FSB 133/266 en DDR SDRAM 166/333)Op donderdag 21 maart 2002 20:49 schreef Kawa het volgende:
Epox 8KHA+ heeft EN een kt266a chipset EN een 1/5 divider
En is er voor de FSB:AGP 5:2?
volgens mij is het inderdaad a-synchroon boven 166mhz fsb.
Logischerwijs loopt dan dus de agp/pci op 1/5 van de fsb. Mem is naar mijn weten boven 166 fsb in te stellen op 3/4 (wat jij zegt maar dan andersom) Je heb dan dus fsb op 166/333 en ddr op 133/266.
Verwijderd
Ja iddOp donderdag 21 maart 2002 21:46 schreef Penaa het volgende:
Ik wacht op Rick2001, want die komt daluk zeker voor de 800000ste keer zeggen dat GEEN ENKEL KT266a bord variabele dividers heeft, wat volgens mij ook helemaal waar is.
Turn it off and on again.
maar topic vraag/antwoord ging er over of een kt266a chipset een 1/5 divider ondersteund. En dat doetie.
Technisch is het een leuk verhaal, alleen wordt het dus nog niet toegepast bij deze boarden. Pas vanaf nu bij de KT333 hebben ze de dividers dus aangepast om met PC2700 memory compatible te zijn.
Een turbopll is een circuit wat dus extern over de bestaande clockgenerator wordt aangesloten, zodat je dus meerdere combinatie kunt maken kwa snelheid zonder je pci bus te beinvloeden. Dit zou een oplossing zijn, maar is wel wat moeilijker om te realiseren.
Het is eigenlijk zo duidelijk als wat dat het puur een marketing truck is die uitgehaald geworden is.
Op andere fora komen echte EPOX medewerkers uit the states en deze beweren toch echt dat deze dividers er NIET zijn.
Ook zijn er beelden en dus harde bewijzen te vinden van mensen die hun mainboard aan een occiloscoop gehangen hebben en toch echt alleen maar de 1/3 en 1/4 PCI dividers hebben kunnen zien. Dit is toch de beste bevestiging dat het gewoon niet waar is.
Overigens als bij bijv. 166MHz je een 1/5 PCI divider zou hebben, dan zouden heel wat meer mensen zo'n hoge FSB draaien. Alleen het memory zou dan nog maar de bottelneck zijn en natuurlijk de temperatuur van de chipset.
Ook zou niemand die hoge FSB snelheden draaid problemen hebben met harde schijven die op ata100 draaien. Alweer is het tegendeel waar. De meeste schijven doen al moeilijk vanaf de 160MHz FSB (40MHz PCI). Daarboven wordt het echt alleen maar erger.
Het is inderdaad een goed argument, en zoals jij (en ik ook eigenlijk) over denkt zou het technisch heel simpel moeten zijn en zou het in praktijk inderdaad geen extra kosten met zich mee brengen. Toch is het wel heel erg vreemd dat er geen enkele mainboard fabrikant geadverteerd heeft met deze optie. Als er geadverteerd wordt met overclock functies, dan zou dit toch echt extra de aandacht getrokken hebben van mensen.
Laat mij dan maar eens een officiele pagina zien waar een fabrikant beweerd dat de dividers erop zitten. (KT266(a) chipset based wel graag)
Het enige board dat ik ken waar het inderdaad op gedrukt staat, is een GIGABYTE board en daar werkt het hele gebeuren al helemaal niet op.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
maar is het het dan technisch onmogelijk of is er een mogelijkheid via een onofficieel (oc)bios deze dividers te gebruiken.
Ik heb toch regelmatig draatjes voorbij zien komen waar in staat dat deze divider gebruikt wordt. Zo niet, hoe krijg (bijvoorbeeld jij) het dan voor elkaar om die hoge fsb's te draaien zonder deze dividers?
Nee, zo gek is dat helemaal niet. Een fabrikant zou helemaal geschift zijn als ze officieel ondersteuning bieden aan FSB snelheden/dividers die standaard-loos zijn.Op donderdag 21 maart 2002 23:54 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Toch is het wel heel erg vreemd dat er geen enkele mainboard fabrikant geadverteerd heeft met deze optie. Als er geadverteerd wordt met overclock functies, dan zou dit toch echt extra de aandacht getrokken hebben van mensen.
Laat mij dan maar eens een officiele pagina zien waar een fabrikant beweerd dat de dividers erop zitten. (KT266(a) chipset based wel graag)
Het enige board dat ik ken waar het inderdaad op gedrukt staat, is een GIGABYTE board en daar werkt het hele gebeuren al helemaal niet op.
De helpdesk zou er gek van worden, de OEMS zouden er gek van worden, de '3rd party' producenten van moederborden zouden er gek van worden. AMD processors met FSB 166 bestaan (nog) niet, en JEDEC heeft ook nog steeds niet de officiële standaard voor PC2700 / PC333 vastgelegd. Er is dus ook op geen enkele manier duidelijk op compatibiliteit en stabiliteit te testen.
Hier heb je dus de reden(en) dat VIA z'n bek erover houdt. Gooi er eventueel nog een Non Disclosure Agreement overheen wanneer je KT266 verkoopt, en op die manier weten wij het nooit.
Het allergrootste voorbeeld wat aantoont dat het allemaal wel kan, is die ouwe trouwe i440 BX chipset. Alleen zijn er 2 verschillen aan te tonen:
- De BX chipset had alleen een 3e FSB/PCI verdeler, 2:1 en 3:1 officieel, en 4:1 zat er stiekem bij, alleen veranderde de FSB/AGP verdeler niet als je de 4:1 gebruikte. (EN toen was AGP van 88 MHz (2/3e van 133 MHz) nog ietsje teveel voor veel videokaarten.)
- Jumperless BIOS kenden ze in de beginjaren van de BX chipset nog niet, dus FSB133/PCI33 was gewoon beschikbaar als je wist hoe de jumpers geplaatst moesten worden.
* JumpStart heeft z'n PII 350 toen ook nog op 466 laten lopen, op een Asus P2B: alleen kon de Riva TNT dan niet in 3D werken.
... Geeft wel te denken... Als je zou experimenteren met de settings van de schakelbankjes, misschien valt er dan nog het nodige aan 'exotische' verdelers te ontdekken.
Dat word mijn volgende moederbord.
Ik heb er nl hard 1 nodig!
(haal niet meer dan 93003dmarks2001se)
het vasthouden aan de 33MHz voor de PCI-bus, dus onafhankelijk van elkaar qua snelheid. De borden die na de TH7-II (intel-bordje btw) zijn gekomen hebben dat allemaal (dacht ik).
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Juist, en dat noemen ze dus a-synchroonOp vrijdag 22 maart 2002 10:17 schreef universal creations het volgende:
Wat wel mogelijk is en dat doet Abit bij meerdere Mobo's is:
het vasthouden aan de 33MHz voor de PCI-bus, dus onafhankelijk van elkaar qua snelheid. De borden die na de TH7-II (intel-bordje btw) zijn gekomen hebben dat allemaal (dacht ik).
Je moet er wel even bijvertellen, en daar hadden we het hier nu dus ook over, dat jij het over een Pentium IV board hebt en niet over een AMD board.Op vrijdag 22 maart 2002 10:17 schreef universal creations het volgende:
Wat wel mogelijk is en dat doet Abit bij meerdere Mobo's is:
Voor AMD bestaat deze optie jammer genoeg nog niet.
Veel boarden met een fixed PCI/AGP speed zijn er zowieso nog niet. Dit brengt namelijk ook nadelen met zich mee, zoals een grotere latency op de bus.
Jump, dat zou je inderdaad denken, maar bij vrijwel alle moderne mainboards zitten gewoon GEEN jumpers meer.
Neem het EPOX of het ABIT en je zult niet echt wat kunnen vinden.
Bij het EPOX zit er 1 jumper die in te stellen is op 3 pinnen voor de 1/3 resp. 1/4 divider en bijbehorende AGP dividers natuurlijk. Nu zullen er zeker al mensen geprobeerd hebben om bijv. de buitenste 2 pinnen door te verbinden. Alleen er zijn geen positieve verhalen in de wereld dat dit zou werken.
Al met al zeg ik niet dat het onmogelijk is, alleen op dit moment is het voor ons users/technici onmogelijk om op een board met deze chipset een mogelijkheid te krijgen voor deze dividers. (Of je moet al met externe occilator circuits en schakelingen gaan werken, maar dan krijg je eerder timing problemen dan een goed werkend systeem.)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
http://ja0hxv.calico.jp/pai/kr7a.html
Overigens weet iemand een leuke site met Info
over de koppeling KT266a en zijn clockgenerator !?
Mja, de laatste 4 systemen (1 Duron 1 GHz en 2 XP1700+ op Asus A7V266 en een XP1700+ op Aopen AK77ProA) hadden allemaal nog wèl een schakelbankje waarmee buiten de BIOS omgegaan kan worden.Op vrijdag 22 maart 2002 13:31 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
[..]
Jump, dat zou je inderdaad denken, maar bij vrijwel alle moderne mainboards zitten gewoon GEEN jumpers meer.
Neem het EPOX of het ABIT en je zult niet echt wat kunnen vinden.
Nu zijn we inderdaad overgeleverd aan de wil van mobo fabrikanten, en die zijn ook niet happig om buiten-specificatie opties aan te brengen...
Zie deze Iwill XP333 review (ALi Magik1 chipset)
en dan vooral pagina 3
Het is dan wel niet een KR7A bordje, maar er bestaan dus wèl moederborden met een 6:1 FSB/PCI verdeler!
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd

Edit: Wat ik dus wil zeggen is dat het mij niet geheel onmogelijk lijkt. Maar 233 is wel vet f*cking hoog! Nja, ik ben er nog niet helemaal uit.. Het zou kunnen denk ik..
Erg knap, klasse!!! Ik wou dat ik dat kon Helaas is AthlonXp2100+ op een nieuwe manier gelokt, en kan dus niet via de gewone manier worden unlocked.Op zaterdag 23 maart 2002 23:18 schreef Fewture het volgende:
Hmmm, ik heb een keer 195Mhz gehaald met mn KR7A en apacer geheugen. Met beter geheugen kom ik wel aan de 200 denk ik. De screeny hieronder is van 190Mhz. Van 195 heb ik er geen gemaakt, maar 190 lijkt me ook vrij hoog..
[afbeelding]
Edit: Wat ik dus wil zeggen is dat het mij niet geheel onmogelijk lijkt. Maar 233 is wel vet f*cking hoog! Nja, ik ben er nog niet helemaal uit.. Het zou kunnen denk ik..
Misschien iets voor Rick2001 ??
The trade of the tools
Verwijderd
huh? Hoe is hij gelocked dan?Op zaterdag 23 maart 2002 23:42 schreef silentsnow het volgende:
[..]
Erg knap, klasse!!! Ik wou dat ik dat kon Helaas is AthlonXp2100+ op een nieuwe manier gelokt, en kan dus niet via de gewone manier worden unlocked.
Misschien iets voor Rick2001 ??
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1009Op zaterdag 23 maart 2002 23:56 schreef Fewture het volgende:
[..]
huh? Hoe is hij gelocked dan?
echt balen
The trade of the tools
Verwijderd
Maar dan kan je in Sisoft waarschijnlijk zien dat je PCI op 48MHz loopt en niet op 38MHz zoals in de tabel.....Op zaterdag 23 maart 2002 23:18 schreef Fewture het volgende:
Hmmm, ik heb een keer 195Mhz gehaald met mn KR7A en apacer geheugen. Met beter geheugen kom ik wel aan de 200 denk ik. De screeny hieronder is van 190Mhz. Van 195 heb ik er geen gemaakt, maar 190 lijkt me ook vrij hoog..

Als dat wel zo is werkt die 1/5 dus wel (denk het niet)
Ja, maar zo'n probleem is ook dit niet vind ikzelf.Op zondag 24 maart 2002 00:06 schreef silentsnow het volgende:
[..]
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1009
echt balen
Een paar bruggen meer of minder. Enige waar ik nog mee zit is een gemakkelijke manier vinden om zo'n brug te openen.
Dus zoals bij L10 dat er een brug onderbroken dient te worden.
Is er al iemand geweest die dit gedaan heeft met een batterij ? Dus baantje doorlaten branden.
Als je dat duitse artikel goed doorleest, dan zie je dat ze stiekem 'FSB-33MHz' gebruikt hebben: DDR SDRAM klokt dus niet synchroon, maar LAGER dan de FSB.Op zaterdag 23 maart 2002 23:18 schreef Fewture het volgende:
[afbeelding]
Het goed koelen van je chipset begint op deze hoge snelheden ook een must te worden, net zoals Vsdram verhogen naar 2,8v.
Ik heb nog geen volt mod uitgevoerd en heb dus max 1.85v core en 2.7v vmem
Met de rest van m'n config zou het hoger moeten kunnen.
Met fsb op 157 mhz is m'n temp 34 idle en 43 stressed, pci kaartjes ligt het niet aan (helemaal leeg opstarten geeft zelfde resultaat
Verwijderd
Ja, de pci loopt dan niet op 33, maar dat lijkt me logisch. Een van de problemen is dan ook dat m'n scsi kaart het niet lekker trekt. CD's lezen is no problem, maar cd's branden gaat niet meer (niet goed iig). M'n nic trekt het prima btw.Op zondag 24 maart 2002 00:25 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
[..]
Maar dan kan je in Sisoft waarschijnlijk zien dat je PCI op 48MHz loopt en niet op 38MHz zoals in de tabel.....
[afbeelding]
Als dat wel zo is werkt die 1/5 dus wel (denk het niet)
Verwijderd
Misschien unlocken?Op zondag 24 maart 2002 11:17 schreef Kawa het volgende:
'kee het komt dus niet door een aanwezige 1/5 divider dat menige oc zo hoog gaat. Hangt het dan af van het voltage? Zelf heb ik een k7t266a pro2 en kom niet hoger dan een fsb van 157 (Draait dan enorm stabiel, dus paar uurtjes koe/burnk7/tig * 3dmark2k1/ en gewoon gamen) Ga ik hoger dan wordt het instabiel en op 161 krijg ik zelfs bij booten een bsod)
Ik heb nog geen volt mod uitgevoerd en heb dus max 1.85v core en 2.7v vmem)
Met fsb op 157 mhz is m'n temp 34 idle en 43 stressed, pci kaartjes ligt het niet aan (helemaal leeg opstarten geeft zelfde resultaat)
Jij krijgt hem tenminste nog op 157mhz ik maar op 150mhz.Op zondag 24 maart 2002 11:17 schreef Kawa het volgende:
'kee het komt dus niet door een aanwezige 1/5 divider dat menige oc zo hoog gaat. Hangt het dan af van het voltage? Zelf heb ik een k7t266a pro2 en kom niet hoger dan een fsb van 157 (Draait dan enorm stabiel, dus paar uurtjes koe/burnk7/tig * 3dmark2k1/ en gewoon gamen) Ga ik hoger dan wordt het instabiel en op 161 krijg ik zelfs bij booten een bsod)
Ik heb nog geen volt mod uitgevoerd en heb dus max 1.85v core en 2.7v vmem)
Met fsb op 157 mhz is m'n temp 34 idle en 43 stressed, pci kaartjes ligt het niet aan (helemaal leeg opstarten geeft zelfde resultaat)
Helaas ook geen voltga mod maar wel een geunlockte xp.
Maar als ik mijn ram timmings op het laagst zet.
Dan loopt hij ook nog vast op 151mhz.
Dus ik zit te twijfelen als het wel aan geheugen ligt.
Iemand nog een ideetje waar het misschien aan kan liggen?
Indeed.. was ik als optie vergeten bij te zetten:)Op zondag 24 maart 2002 11:30 schreef Fewture het volgende:
[..]
Misschien unlocken?
Ik zag in specs dat je net als ik een 1600+ hebt. Draaiend op 1750!!! mhz
mijn config in a nutshell:
amd 1600+ (locked)
2x256 meg crucial 2.5/5/2/4/8/T1 enabled
ati radeon 8500 275/275
Maxtor DX740 40GB
Alpha PAL 8045/as3 + enermax (draait op straaljager stand)
LiteOn 16x10x40 branddoos
4 casefans (ook enermaxjes)
dus opties zijn unlocken en vmodje?
Dat heb ik ook vaker gezien/gehoord bij die msi moboosOp zondag 24 maart 2002 11:41 schreef MartNL het volgende:
[..]
Jij krijgt hem tenminste nog op 157mhz ik maar op 150mhz.
Helaas ook geen voltga mod maar wel een geunlockte xp.
Maar als ik mijn ram timmings op het laagst zet.
Dan loopt hij ook nog vast op 151mhz.
Dus ik zit te twijfelen als het wel aan geheugen ligt.
Iemand nog een ideetje waar het misschien aan kan liggen?
Dat hij niet goed wil overklokken , ben ik inmiddels ook achter.Op zondag 24 maart 2002 11:59 schreef Kawa het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vaker gezien/gehoord bij die msi moboosDus dat veel mensen boven de 150 fsb stabiliteits problemen krijgen. Ergens gaat bij mij een lampje branden dat dit bord gewoon niet geschikt is voor hoge oc's
AL moet ik zeggen dat niet goed natuurlijk wel betrekkelijk is. Maar er zijn borden die het een stuk beter doen.
En je raad het al zo'n bord wil ik ook.
Alleen ik wacht nog effe af welke ik neem.
Op zaterdag 23 maart 2002 23:18 schreef Fewture het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
Jep. Ik heb een vmod (2.00V) en ge-unlocked natuurlijk. Daarbij heb ik AS3 EN de onderkant van mn Alpha gepolijst. AS3 en polijsten scheelde 9 graden!! Echt ziek veel! (polijsten alleen scheelde 3 tot 4 graden). Daarbij heb ik ook nog eens geluk met een goede XP1600+. Het is een AGKGA (of was het nou AKGKA?? Nja, met een "G" iigOp zondag 24 maart 2002 11:54 schreef Kawa het volgende:
[..]
Indeed.. was ik als optie vergeten bij te zetten:)
Ik zag in specs dat je net als ik een 1600+ hebt. Draaiend op 1750!!! mhzmet luchtkoeling:) Daar wil ik dus ook naartoe
![]()
mijn config in a nutshell:
amd 1600+ (locked)
2x256 meg crucial 2.5/5/2/4/8/T1 enabled
ati radeon 8500 275/275
Maxtor DX740 40GB
Alpha PAL 8045/as3 + enermax (draait op straaljager stand)
LiteOn 16x10x40 branddoos
4 casefans (ook enermaxjes)
dus opties zijn unlocken en vmodje?
Het polijsten heb ik van iemand hier op het forum. Weet alleen niet meer wie (maar nog bedankt!). Ik heb het gedaan met een dremel en Commandant 4 (kun je bij de Gamma kopen). Na 5 min dremelen kon ik mezelf zien in mn Alpha. Echt als een spiegel! Hij heeft zelfs al een keer op 10*184 geraaid. Net lang genoeg voor een screeny en toen...crash! Ik was vergeten de bios instellingen goed te zetten (MP op 10 laten staan) en hij bootte gewoon. Foutje..
Overigens staat in mn specs dat die fan op 7v draait, maar dat moet ik nog veranderen. Kan natuurlijk niet als je 1750Mhz draait, maar dat lijkt me duidelijk. Hij draait wel op 1750 met 7v, maar dan kan ik niet gamen wel internetten e.d. Baybus komt eraan
Edit: typo
Edit2: Even ter info.. Zonder unlocken haalde ik een fsb van 162 en dat was echt maximaal (zonder vmod btw). 1Mhz erbij en hij wilde al nie meer. En let ook op je kaarten. Die zorgen er _meestal_ voor dat je fsb niet hoger wil en dan met name NIC's en scsi kaarten.