Digitale uitgang op Sound Blaster Audigy Player...

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb best wel een groot probleem, geen een winkelier kan me helpen :+
Het zit namelijk zo:

Ik wil via de digitale uitgang op mijn SB Audigy Plater de kabel aansluiten op de digitale ingang van mijn versterker (Sony QS, STR-DB870)
Ik heb dus een kabeltje gekocht (optical) en ik heb alles aangesloten, maar m'n reciever ontvangt geen signeel van de geluidskaart. Unlock staat er dan op het display...:S
Ik heb aantal keren geprobeerd, maar het lukt voor geen kant;(!!

Ik weet dus niet wat het probleem is, verkeerde kabel? Of werk die kaart niet onder XP??? Ik hoop dat jullie misschien een oplossing hebben... Want ik wil zo graag Dolby Digital 5.1 horen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
even heel bazaal, maar staat het volume van je optical uit niet perongeluk gedempt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whehehe, nee zo dom ben ik nog NET niet...
Ik had ze allebij helemaal open staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Raar dat het niet werkt.
Bij mij werkt het prima, maar ik gebruik een koperkabel, is trouwens een stuk goedkoper en kan je langere afstanden mee doen voor zover ik weet.
Verder gebruik ik een andere receiver, maar dat zou niets uit moeten maken.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm met de zelfde kaart?
Weet je misschien een website waar ik zo'n kabel kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 18:48 schreef Tha.Gnome het volgende:
Hmmm met de zelfde kaart?
Weet je misschien een website waar ik zo'n kabel kan bestellen?
de lokale audiozaak/electroboer heeft wel zo'n kabel, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Je hebt het precies hetzelfde probleem wat ik ook heb gehad toen ik mijn Audigy op mijn receiver wilde aansluiten. Ik kreeg namelijk ook in de winkel een optische kabel aangesmeerd die niet werkte. De uitgang op de Audigy is namelijk elektrisch en niet optisch. Je hebt dus een coaxiale kabel nodig.
Het volgende probleem is dat coaxiale kabels bijna nooit met een 3,5mm plug worden geleverd maar alleen als tulp. Ik heb zowat alle computerwinkels en audiozaken afgelopen maar nergens zo'n kabel. Toen vond ik hem bij Hoontech. Kijk maar op www.hoontech.nl bij producten/kabels en dan de CA7 kabel. Precies wat je nodig hebt. Alleen is ie wat kort en moet je hem dus verlengen. Maar dat kan met een verloopstukje en een standaard coaxiale digitale kabel (Lijkt erg op een composite videokabel of een mono audiokabel met tulpplugjes, sterker nog, in het begin gebruikte ik zo'n kabel en werkt perfect).
En vergeet niet in de audigy surroundmixer de 'alleen digitale' aan te schakelen. Dat heeft me ook een aantal uur gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

De uitgang op de Audigy is namelijk elektrisch en niet optisch. Je hebt dus een coaxiale kabel nodig.
Niet bij allemaal hoor.

Als je een optische uitgang hebt, dan zou daar een rood lampje uit moeten schijnen.

Als dat niet het geval is, dan moet je je softwareinstellingen nakijken, en als je er dan niet uitkomt (na aanvinken van eea gaat-ie niet aan) dan is je geluidskaart kapot.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Op donderdag 21 maart 2002 21:03 schreef JvS het volgende:

[..]

Niet bij allemaal hoor.

Als je een optische uitgang hebt, dan zou daar een rood lampje uit moeten schijnen.

Als dat niet het geval is, dan moet je je softwareinstellingen nakijken, en als je er dan niet uitkomt (na aanvinken van eea gaat-ie niet aan) dan is je geluidskaart kapot.
In dit geval kan het volgens mij niet anders. Het gaat om een Audigy Player en die heeft alleen een elektrische uitgang. De Platinum versies hebben wel een optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 20:28 schreef _Jona_ het volgende:
Je hebt het precies hetzelfde probleem wat ik ook heb gehad toen ik mijn Audigy op mijn receiver wilde aansluiten. Ik kreeg namelijk ook in de winkel een optische kabel aangesmeerd die niet werkte. De uitgang op de Audigy is namelijk elektrisch en niet optisch. Je hebt dus een coaxiale kabel nodig.
Het volgende probleem is dat coaxiale kabels bijna nooit met een 3,5mm plug worden geleverd maar alleen als tulp. Ik heb zowat alle computerwinkels en audiozaken afgelopen maar nergens zo'n kabel. Toen vond ik hem bij Hoontech. Kijk maar op www.hoontech.nl bij producten/kabels en dan de CA7 kabel. Precies wat je nodig hebt. Alleen is ie wat kort en moet je hem dus verlengen. Maar dat kan met een verloopstukje en een standaard coaxiale digitale kabel (Lijkt erg op een composite videokabel of een mono audiokabel met tulpplugjes, sterker nog, in het begin gebruikte ik zo'n kabel en werkt perfect).
En vergeet niet in de audigy surroundmixer de 'alleen digitale' aan te schakelen. Dat heeft me ook een aantal uur gekost.
Ja, ik had ook al zo'n vermoede, omdat bij de handleiding zo'n coax kabel stond, maar daar kwam ik pas achter toen ik die optische kabel al gekocht had (30€) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 21 maart 2002 21:20 schreef Tha.Gnome het volgende:

[..]

Ja, ik had ook al zo'n vermoede, omdat bij de handleiding zo'n coax kabel stond, maar daar kwam ik pas achter toen ik die optische kabel al gekocht had (30€) |:(
je smiley is in ieder geval niet ontoepasselijk ;).

Terug naar de winkel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Op donderdag 21 maart 2002 21:20 schreef Tha.Gnome het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je die kabel nog terug kunt brengen. Je bent immers verkeerd geadviseerd. Ik heb mijn kabel ook gewoon teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was te proberen, maar zonder verpakking nemen ze het daar bij de Vogelzang niet aan...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

3 dingen

1 je moet het decoderen van het ac3 kanaal uitzetten in je properties van je geluidskaart...

2 properties van je volume.. alleen digital out aanvinken.

3 stekkertje in je audigy moet een mono stekkertje zijn..
mono jack plug ---> mannetje tulip plug.

En dan zou het moeten werken. Tenminste bij mij werkt het als een zonnetje

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

1 -> bs? als het al gedecodeerd is, springt mijn versterker gewoon op digitale input/48khz

2 -> digital out werkt bij mij altijd (laatste XP drivers)

3 -> accoord! ;) en voor alle mensen die veel geld uitgeven aan dure coax kabel; ik heb hier 20 meter koptelefoonsnoer er tussen liggen, en dat werkt als een zonnetje en kost geen drol! misschien ff een weerstandje erop aan het einde van de kabel (75-120ohm)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 23 maart 2002 12:48 schreef Willem2 het volgende:
1 -> bs? als het al gedecodeerd is, springt mijn versterker gewoon op digitale input/48khz
Het schijnt dat een sblive5.1 het dolby digital 5.1 signaal niet meer als zodanig doorgeeft door de digitale uitgang als je de interne decoder aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

I stand corrected... ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe tnx dudes, het is me gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwens waar je AC3 files met dolby digital kan downloaden??:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Op zondag 24 maart 2002 10:45 schreef Tha.Gnome het volgende:
Weet iemand trouwens waar je AC3 files met dolby digital kan downloaden??:o
[search=vob]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Ik heb de volgende apparatuur:

Soundblaster Audigy & Pioneer VSX-C3000 Reciever...

Nu heb ik het verhaal van _Jona_ gelezen en dit gedeelte verbaast me:
Iemand anders in een ander topic over een SBLive zei het zelfde:
[/quote]
Ik weet dat de SBlive een digitale uitgang heeft, maar dat is geen optische voor zover ik weet hoor! Hier moet gewoon een 3,5mm jackplug in, waarna je hem aan de andere kant met een tulpstekker op een versterker kunt aansluiten oid. De aansluiting op het stekkertje dat jij laat zien wordt bij minidisc gebruikt. Dit is iets anders dan een jackplug (jackplug is met elektrische signalen, niet met licht)
[/quote]

Maar het probleem is dat de Digitale aansluitingen op m'n reciever allemaal Optical zijn, en dat werkt dus niet!! :'(

Weet iemand dit probleem op te lossen ??

Ik heb de volgende ingangen:

- Optical Digital IN
- Right IN
- Left IN
- Video IN

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Even nog een Add-On ;)

_Jona_ Heeft het over de CA-7 kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/pics/acc-ca7.jpg

Maar deze is MONO ??

In tegenstelling tot de CA-9 kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/pics/acc-ca9.jpg

Die is STEREO !!

Waarom dan toch die MONO ?

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Maar het probleem is dat de Digitale aansluitingen op m'n reciever allemaal Optical zijn, en dat werkt dus niet!! :'(

Weet iemand dit probleem op te lossen ??
Ik heb het zelf al opgelost ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/c/cdhz31.jpg

Deze converter zet het Coaxal signaal om naar een Optisch signaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Op vrijdag 24 mei 2002 14:22 schreef Ruidasilva het volgende:
Even nog een Add-On ;)

[afbeelding]

Maar deze is MONO ??

[afbeelding]

Die is STEREO !!

Dit wil ik ook wel graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 27 mei 2002 00:59 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Dit wil ik ook wel graag weten :)
Die digitale uitgang is gewoon een stereo uitgang waar die live vroeger meerdere dingen mee kon. Bij een live5.1 was dat of de digitale uitgang of de center/sub uitgang. Met een DTT2000 setje of een DTT2500 of 3500 kan je het ook digital aansluiten voor dolby digital (en marketing, digitaal vind iedereen beter terwijl het in dat geval geen kont uitmaakt :P). Maar met spelletjes kan er over een digitale kabel maar stereo. Om EAX/A3d 4 kanaals te kunnen wordt er gewoon een dubbele digitale kabel tussen die sets en geluidskaart gespannen. Front en rear dus.

Meerkanaals geluid door een digitale kabel kan alleen als het dolby digital of DTS geencodeerd is en dat kan bijna gen een geluidskaart :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg binnenkort misschien zo'n probleem want ik ga mijn Audigy Platinum EX aansluiten op mijn AV Receiver (Denon 3802).

In de gebruikshandleiding van die Audigy staat dat ik de AV Receiver moet verbinden met de RCA SPDIF Out op de Audigy Drive. Klopt dit dan? en wat voor een kabel heb ik hier voor nodig?? Moet ongeveer een afstand van 7 mtr. overbruggen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Als je het topic een beetje hebt gevolgt, heb je kunnen lezen dat een Audigy Player geen Optical out heeft maar gewoon een Rca-out dmv een Jack-plug.

Je moet dus dit MONO kabeltje kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/pics/acc-ca7.jpg

Hierdoor krijg je een Coax uitgang, die je in de achterkant van je reciever kan stoppen, mits je een Coax ingang hebt en geen Optische ingang!

Als je wel een Optische ingang hebt, moet je deze converter aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/c/cdhz31.jpg

Deze zet het Coaxal signaal om naar een Optisch signaal.
Plug een Optische kabel op de uitgang van de converter en op de ingang van je Reciever en voila ;)

Maar ik denk dat je het met 7 meter niet redt......
Daarom moet je het Coax snoer verlengen, je kunt gewoon 7 meter van dit snoer kopen en dan koppelen of je kunt zoals Willem2 al zei het volgende doen:
en voor alle mensen die veel geld uitgeven aan dure coax kabel; ik heb hier 20 meter koptelefoonsnoer er tussen liggen, en dat werkt als een zonnetje en kost geen drol! misschien ff een weerstandje erop aan het einde van de kabel (75-120ohm)
Maar hoe dat dan gaat moet je niet aan me vragen, ik zou het echt niet weten....

Ik moet het zelf ook nog doen, maar ik moet eerst alle snoeren en converter kopen!

De Converter is 36,29 Euro (exclusief adaptor) en een optische kabel van 1,5 m is ongeveer 13,99 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Audigy Drive heeft een optical out en mijn Denon 3802 een Optical in, duzzzz.

Maar een optische kabel van 7 mtr.....€€€€€€€ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Op maandag 27 mei 2002 22:50 schreef App het volgende:
Die Audigy Drive heeft een optical out en mijn Denon 3802 een Optical in, duzzzz.

Maar een optische kabel van 7 mtr.....€€€€€€€ :?
Jij hebt dan de Audigy Platinum ;) Die heeft wel een optische-out!

Er is een kabel van 5 m te koop bij de Mediamarkt als ik het goed heb?! Het wordt dan wel een Hi-End kabel, maar 7 meter ?? Dat wordt denk ik heel moeilijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
JvS schreef op 21 March 2002 @ 21:03:
[...]

Niet bij allemaal hoor.

Dat heeft de Audigy Platinum. Dus als ik een MiniDisc bijv. aanschaf welke kabels moet ik dan kopen? Gewoon een optische? En kan je op een minidisc ook rewriten? Of is het gewoon 1x op zo'n minidiscje en dan kan je het niet er af gooien en er weer op zetten of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ruidasilva schreef op 24 May 2002 @ 14:22:
Even nog een Add-On ;)

[afbeelding]

Maar deze is MONO ??

[afbeelding]

Die is STEREO !!

:? die tweede heeft toch ook gewoon maar één tulpstekkertje, hoe kan daar dan ooit stereo geluid uitkomen :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Dit topic is te oud hiervoor
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.