Elke keer als ik een cdrom wissel in mijn philips dvd+rw208 dan zie ik bij "deze computer" het icoon staan van de eerste cdrom het lijkt alsof de dvd+rw niet op niuew checkt of er een nieuwe cd inzit, moet ik ergens een instelling veranderen?
Verwijderd
Ik heb dit zelfde probleem en kan echt niet vinden wat het is, is er iemand die dit weet op te lossen ook in de kb van microsoft kon ik niks vinden, maar mijn engelse search query was ook niet helemaal lekker.
en als je hem opent of aanspreekt .
zegt die dan dat de oude cd er nog in zit of ziet ie dan wel de nieuwe ?
zegt die dan dat de oude cd er nog in zit of ziet ie dan wel de nieuwe ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Heb dit probleem ook gehad het volgende gedaan en geen problemen meer gehad
apparaatbeheer-->ide ata/atapi-controllers-->primair/secundair ide-kanaal-->geavanceerde inst.
overdrachtmodus zetten op: DMA, indien beschikbaar
zou moeten werken
succes
apparaatbeheer-->ide ata/atapi-controllers-->primair/secundair ide-kanaal-->geavanceerde inst.
zou moeten werken
succes
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant
Verwijderd
In windows98 zat een optie "auto insert" deze kon je aan/uit zetten.
Nu weet ik niet en of waar dit in XP zit, zoek eens op auto insert misschien dat je het dan vind.
Nu weet ik niet en of waar dit in XP zit, zoek eens op auto insert misschien dat je het dan vind.
Bij je systeem / device manager autoinsert en dissconnect eens uitzetten (als dat ook bij XP erin zit)
Atari 4 ff'r 😊
Refreshed het wel als je kiest voor Refresh (F5)?
Not trying to pretend the enemy that I am.
Verwijderd
Dit is een FIRMWARE probleem geen XP probleem!
Ga naar de website van de fabrikant voor een firmware update dan is het opgelost!
Ik heb al diversen mensen op deze manier hun probleem opgelost en dit is ook DE ENIGE oplossing.
Ga naar de website van de fabrikant voor een firmware update dan is het opgelost!
Ik heb al diversen mensen op deze manier hun probleem opgelost en dit is ook DE ENIGE oplossing.
Verwijderd
is van de zotte als het OS dat niet zelf doet . .. want . .. deze instelliing stabiliseert veel dingen . ..apparaatbeheer-->ide ata/atapi-controllers-->primair/secundair ide-kanaal-->geavanceerde inst.
wie wil er nou non-DMA access als je DMA kunt hebben . . .
Verwijderd
is alleen weer niet echt makkelijk dat ze bij acer zo lekker duidelijk weer geven welke cd-rom speler ik heb.
Verder iedereen bedankt voor de reacties, dacht al dat het een firmware probleem zou zijn, ga het zeer binnenkort ff oplossen
Verder iedereen bedankt voor de reacties, dacht al dat het een firmware probleem zou zijn, ga het zeer binnenkort ff oplossen
Windows XP zet nog heel vaak cdrom/dvdspelers in PIO mode hoor, je moet altijd checken of dit wel goed staat.Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 17:08:
[...]
is van de zotte als het OS dat niet zelf doet . .. want . .. deze instelliing stabiliseert veel dingen . ..
wie wil er nou non-DMA access als je DMA kunt hebben . . .
Verwijderd
Dit is een FIRMWARE probleem geen XP probleem!
<BLOCKQUOTE><FONT SIZE=1 COLOR=red>Modbreak:</FONT>
<HR SIZE=1>Heel aardig dat je meedenkt, maar als de topicstarter na in dit geval 5 dagen nog vragen heeft kan die zelf het topic omhoogschoppen, dat hoef jij niet te doen. Verder is bij suggesties steeds 'dit is ook DE ENIGE oplossing' te zeggen is wat overdreven. Of het werkt hoor je vanzelf wel van de vragensteller
<HR SIZE=1></BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE><FONT SIZE=1 COLOR=red>Modbreak:</FONT>
<HR SIZE=1>Heel aardig dat je meedenkt, maar als de topicstarter na in dit geval 5 dagen nog vragen heeft kan die zelf het topic omhoogschoppen, dat hoef jij niet te doen. Verder is bij suggesties steeds 'dit is ook DE ENIGE oplossing' te zeggen is wat overdreven. Of het werkt hoor je vanzelf wel van de vragensteller
<HR SIZE=1></BLOCKQUOTE>
[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 15-10-2002 12:35 ]
Verwijderd
En dit is de oplossing, "jammer" maar dit is zeker geen firmware probleem. Gewoon even bij WOS FAQ kijken en bij 1 van de laatste opmerkingen staat:
XP ziet mijn cd-rom speler(s) niet?
Download ASPI4ALL op http://www.hacknews.de/xpboard/database/aspi4all.exe .Dit bestand zal het probleem verhelpen.
ASPI-probleem oorzaken:
- CDRWIN - Upgrade van Windows 98 of Windows Me naar Windows XP
- Ahead Nero Burning ROM
- DirectCD
XP ziet mijn cd-rom speler(s) niet?
Download ASPI4ALL op http://www.hacknews.de/xpboard/database/aspi4all.exe .Dit bestand zal het probleem verhelpen.
ASPI-probleem oorzaken:
- CDRWIN - Upgrade van Windows 98 of Windows Me naar Windows XP
- Ahead Nero Burning ROM
- DirectCD
Pagina: 1