Verven; het lijkt simpel...

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
Ik heb een houten case gebouwd, voor een "case-mod",
en die ben ik gaan verven.
Ik heb daarvoor een pottie H*m*-verf gekocht (zwart), en ben het hout gaan verven (MDF).

Maar als ik het hout een beetje tegen het licht houd, dan zie ik alle banen van de roller lopen...
...zelfs na 3x verven lukt het me niet om een egaal zwart vlak te maken.

heeft iemand goeie tips?

• wmeester
  • Laatst online: 16:45
Goed schuren, en dan heel licht (weinig verf) heeeeel goed uitrollen.
Succes

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

schuren en plamuren en dan grondverf

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
heel licht opschuren na het verven, voordat je het nog een keer verft, en een speciale roller gebruiken, weet zo niet welke (licht ook aan soort verf).

• Zynth
mwoah;
tis hema-zijdeglans verf...
ik wilde hem expres lekker dof, zodat je beschadigingetjes wat minder goed kan zien.
Het opschuren heb ik elke keer gedaan.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De laatste keer dat je verft, je verf verdunnen

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

Seraphin

Meep?

Goeie verf gebruiken. >:)

Seriously, ik heb net m'n hele huis geverfd (ben zelfs nog bezig), en je merkt enorm kwaliteitsverschil in de verven.

Verder idd licht opschuren, je hoeft het vlak alleen maar op te ruwen. Daarna goed schoonmaken met ammoniak/water oplossing. Niet de hele tijd in dezelfde richting verven; wat ik altijd doe is met een roller de verf horizontaal opbrengen, dan diagonaal verdelen en verticaal gladstrijken.

Je had natuurlijk ook gewoon een spuitbus kunnen kopen :7

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Zynth
hmz...
wordt het met een spuitbus wél mooi dan?
want dan doe ik dat..
..ik ben best trots op mijn kast :P
dus een goed laagje verf mag best iets kosten...

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

Seraphin

Meep?

wordt het met een spuitbus wél mooi dan?
Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met spuitbussen.... (zowel HEMA, Karwei, als speciale bouwpakketverf, doen het allemaal goed).

Waar je wel op moet letten is dat je het echt buiten doet. Dus niet in de garage ofzo. Een gedeelte van de verf uit de bus vervliegt namelijk, em nadat je klaar bent met verven slaat het weer neer. En jij je maar afvragen waar opeens dat laagje verf op de grond/kast/etc. vandaan komt.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Spuiten op een afstand van 30cm, beginnen NAAST de kast, dan over de kast heen, en pas naast de kast weer omkeren.
Dus niet zoals die graffiti artiesten op TV het doen.

Eerst een laag horizontaal, dan een laag vertikaal, of andersom, als het maar kruislings is.

Liever meer dunne lagen dan 1 dikke. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik altijd 1 dikke laag heb gespoten, en net niet dik genoeg om te gaan "lopen". Maar dat zal wel meer geluk dan wijsheid zijn.

• Zynth
En jij je maar afvragen waar opeens dat laagje verf op de grond/kast/etc. vandaan komt.
nee hoor.
De vorige keer vroegen mijn ouders zich dat af. :P

ik denk dat ik het nog 1x met gewone verf ga proberen,
en als het dan nog nix is, ga ik een spuitbus halen...

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:44

spacy

+++

Op donderdag 21 maart 2002 17:21 schreef Seraphin het volgende:

[..]

Waar je wel op moet letten is dat je het echt buiten doet.
pas dan wel op dat het niet te hard waait, anders waait fijn zand, of ander troep wat buiten in de lucht zit, in je spuitlaag, en dan krijg je allemaal kleine puistjes op de kast :')

Verwijderd

das toch niet zo moeilijk een kast verven. eerst ruw schuren (oneffenheden weg halen) dan ZEER fijn papier gebruiken (180 of 240 ofzo) en dan licht opschuren en daarna VURDUNDE OP TERPENTINE basis verf aan brengen (Waterbasis SUX). en dan met een SCHUIMroller uit rollen (ook wel lakroller). tja en da rustig late droge in een stofvrije ruimte, en nachtje laten liggen en KLAAR is je KasTj3. dus....

Verwijderd

erhm wat betreft het spuitgedeelte,..ik ben van plan mn kast binnenkort ook een kleurtje te gaan geven (zwart:P), maar nu vraag ik me af,...mijn kast, de voorkant, bestaat uit hard kunstof,...de zij en bovenplaten bestaat echter uit 1 mm dik staal :S. Nu heb ik al van de een gehoord dat ik over het staal probleemloss kan spuiten, maar dat bij het harde kunstof er toch echt een primer moet worden aangebracht!

Moet ik dat nu ook doen? Of bestaan er speciale spuitbussen die over ieder oppervlak goed dekken? Moet ik 1 x dik spuiten, of meerdere keren dun? Kan ik misschien beter de stalen platen verven dmv een roller bijv? en dan de voorkant (die is nl niet mogelijk met een roller vanwege het 'onregelmatige' oppervlak) spuiten? Hoe kan je het beste spuiten? Welk soort kan ik het beste halen?

Ik weet het heel veel vragen, kon ik de search nou niet direct zoveel nuttigs vinden om deze vragen goed te beantwoorden... Misschien kan Phreak er een Paint-FAQ van maken..of is die er al? :+

thx

• flippy
  • Niet online

flippy

Op donderdag 21 maart 2002 17:29 schreef spacy_ het volgende:

[..]

pas dan wel op dat het niet te hard waait, anders waait fijn zand, of ander troep wat buiten in de lucht zit, in je spuitlaag, en dan krijg je allemaal kleine puistjes op de kast :')
daar hebben ze clerasil voor uitgevonden. *D

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Er is idd een paint faq/guide. Kijk maar bovenaan het casemod forum.

Meerdere dunne laagjes is beter. Primer is altijd goed.

Motip is een goede soort.

Meer vragen? :)

Ojaa, spuiten is meestal makkelijker voor de tweakers en geeft meestal een beter resultaat, en motip is dus een merk verf. Kijk maar bij de gamma bij de spuitbussen. Montana is ook een heel goed merk.

• flippy
  • Niet online

flippy

Op donderdag 21 maart 2002 17:44 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
erhm wat betreft het spuitgedeelte,..ik ben van plan mn kast binnenkort ook een kleurtje te gaan geven (zwart:P), maar nu vraag ik me af,...mijn kast, de voorkant, bestaat uit hard kunstof,...de zij en bovenplaten bestaat echter uit 1 mm dik staal :S. Nu heb ik al van de een gehoord dat ik over het staal probleemloss kan spuiten, maar dat bij het harde kunstof er toch echt een primer moet worden aangebracht!

Moet ik dat nu ook doen? Of bestaan er speciale spuitbussen die over ieder oppervlak goed dekken? Moet ik 1 x dik spuiten, of meerdere keren dun? Kan ik misschien beter de stalen platen verven dmv een roller bijv? en dan de voorkant (die is nl niet mogelijk met een roller vanwege het 'onregelmatige' oppervlak) spuiten? Hoe kan je het beste spuiten? Welk soort kan ik het beste halen?

Ik weet het heel veel vragen, kon ik de search nou niet direct zoveel nuttigs vinden om deze vragen goed te beantwoorden... Misschien kan Phreak er een Paint-FAQ van maken..of is die er al? :+

thx
bij de halford en autozaken kan je plastic primer halen die voor bumpers en zo zijn, werkte bij mij heel goed.
wel aflakken

• Zynth
Op donderdag 21 maart 2002 17:34 schreef grimmyreaper het volgende:
das toch niet zo moeilijk een kast verven. eerst ruw schuren (oneffenheden weg halen) dan ZEER fijn papier gebruiken (180 of 240 ofzo) en dan licht opschuren en daarna VURDUNDE OP TERPENTINE basis verf aan brengen (Waterbasis SUX). en dan met een SCHUIMroller uit rollen (ook wel lakroller). tja en da rustig late droge in een stofvrije ruimte, en nachtje laten liggen en KLAAR is je KasTj3. dus....
hoe kan ik het beste verf verdunnen?
(waarmee, en hoeveel :))

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 17:55 schreef Zynth het volgende:

[..]

hoe kan ik het beste verf verdunnen?
(waarmee, en hoeveel :))
Dit hoor je te vragen bij een schilders winkel/bedrijf en niet hier op Got.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Op donderdag 21 maart 2002 17:04 schreef Zynth het volgende:
Ik heb daarvoor een pottie H*m*-verf gekocht
homo-verf :?
Kun je daar je l*l mee bruin verven zodat je erbij hoort ofzo? >:)

Ok, flauw :)
Ik weet dat er speciale rollers bestaan die een speciale vorm hebben en van een materiaal zijn gemaakt dat er speciaal voor bedeld is om 'baanloos' te verven. Dus dat je geen banen ziet op gladde oppervlakken

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Zynth
Op donderdag 21 maart 2002 18:27 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Dit hoor je te vragen bij een schilders winkel/bedrijf en niet hier op Got.
en voor waterkoeling moet je bij je loodgieter zijn... >:)

Verwijderd

BLAAT ik heb al de bovenste replys niet gelezen maar ik zou dit doen....

Fuck die hema verf en koop goeie verf van skikkens/sigma en pot grondverf plus lak zijdeglans of mat wiv wat je wil

Dan grond je het plankie 2x...MDF zuigt erg
Plamuur hem daarna 2x schraal(je kan prolly niet plamuren dus probeer het niet dik te doen want dat gaat er niet uit zien)
Grond hem daarna nog een keer want de plamuur zuigt anders de glans van je lak weg en das zonde van je lak dus grond hem gewoon maar

Daarna lak je hem minstens 2x en dan moet het wel goed zijn hoop ik voor je :)

BTW:Na elke handeling schuren met maximaal p220 schuurpapier...hf

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 18:35 schreef Zynth het volgende:

[..]

en voor waterkoeling moet je bij je loodgieter zijn... >:)
Dat je er duidenlijk niks van snapt is zeker, een loodgieter doet zeer weinig met waterkoeling.
Dat je bv zegt een autobedrijf/garage oke, maar loodgieter. :?

• Zynth
erm... hou er plz. wel rekening mee dat er nu 3 lagen verf opzitten. en die ben ik nie van plan eraf te halen :)
is mij veeel te veel werk...

Het is nu meer een poging;
redden wat er te redden valt!
(mwoah; zow erg is het nou ook weer niet :P)

dus; wat moet ik doen?

spuiten, of nog een laagje verf op een *goeie* manier...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Gewoon een laagje op de goede manier.

Neem schuimrollers met twee afgeronde hoeken, die geven geen strepen. gelijkmatig opbrengen. klaar.

en anders breng je he zooitje naar mijn vriendin, die kan erg goed lakken.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
heel belangrijk!: wat voor SOORT hout is 't?

Zie 't nl. nergens staan....

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1