Netwerk weg als mijn pa z'n pc aanzet :?

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie topictitel.

Als mijn vader zijn pc aanzet (p3 450, 256mb enz.) dan gaat het Line Sync lampje op mijn adsl modem knipperen.

Het adsl modem is gemod naar router en zit in de uplink poort van een 10/100mbit hub van Sitecom.

Plz help want dit is echt irritant :'(

Edit: Topictitel moet zijn 'Internet weg als mijn pa z'n pc aanzet :?'

iStockphoto

Verwijderd

Is je hub autoswitching?!?!

Verwijderd

Funtioneerd het hele netwerk niet meer of alleen internet?

• BlizzarD
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 17:04 schreef tiesto2tiesto het volgende:
Funtioneerd het hele netwerk niet meer of alleen internet?
Alleen internet

iStockphoto

Verwijderd

Hmz best wel vaag; Maybe firewall of iets dergelijks?

Verwijderd

Hoe wijs je IP adressen toe? Via DHCP?
Of manual? In dat geval moeten de IP-adressen van de clients natuurlijk verschillend zijn.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 17:07 schreef Bladiebla het volgende:
Hoe wijs je IP adressen toe? Via DHCP?
Of manual? In dat geval moeten de IP-adressen van de clients natuurlijk verschillend zijn.
Lijkt me logisch!

DHCP moet je ook ergens in kunnen stellen, waar weet ik niet.

Verwijderd

Als je WINXP hebt dan mot je ze allemaal op dhcp zette anders werkt het (bijna) niet.

Verwijderd

Laat maar, ik lulde onzin...

Verwijderd

Je kan de IP-adressen door het Alcatel modem toe laten wijzen. Het Alcatel modem kan als DHCP server functioneren.

Wat ik bedoel is het volgende.
Als er twee dezelfde IP-adressen in het netwerk zitten (handmatig ingesteld) dan gaat een router (in dit geval het ADSL-modem) stuiteren.

Verwijderd

Gewoon alles op auto zette!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 17:14 schreef timotee
het volgende:

Laat maar, ik lulde onzin...
Dat is niet helemaal waar. Tenminste, als dit slaat op die opmerking van auto-switching.

Een switch kan met verschillende snelheden werken, een hub niet (tussenvormen zoals de switching hub daargelaten). Het Alcatel-ethernet modem is 10 Mbit halfduplex (een hub is overigens per definitie half-duplex). Als de PC-kaart van je vader een 'pure' 100 Mbit kaart is, dus niet een 10/100 MBit kaart, dan kan het dus misgaan als hij zijn computer aanzet.

• BlizzarD
  • Niet online
Ik heb dus een switching hub en de nic van me pa kan 10/100mbit aan.

De nic is een realtek. Ip-adressen moet ik zelf instellen in de 10.0.0.X range anders heb je geen internet. De ip adressen verschillen uiteraard

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
Ik ben erachter gekomen dat het Line Sync lampje gaat knipperen als ik zijn pc aanzet, ook al is de netwerkkabel eruit :?

iStockphoto

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Hmm. :P

Heeft jouw pa toevallig een telefoonmodem in zijn PC zitten?

Het lijkt erop dat je bekabeling in huis niet goed geregeld is. Zoals keigroot wordt uitgelegd in de aansluithandleiding van MxStream mogen er geen telefonie-gerelateerde zaken VOOR de ADSL-splitter aangesloten worden.

Heb je gedubbelchecked dat de lijn naar je vader's PC (als hij een modem heeft) niet op die wijze is aangesloten? Lees anders de manual er op na.

Succes!

... en oranje! :P

• BlizzarD
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 19:03 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Hmm. :P

Heeft jouw pa toevallig een telefoonmodem in zijn PC zitten?

Het lijkt erop dat je bekabeling in huis niet goed geregeld is. Zoals keigroot wordt uitgelegd in de aansluithandleiding van MxStream mogen er geen telefonie-gerelateerde zaken VOOR de ADSL-splitter aangesloten worden.

Heb je gedubbelchecked dat de lijn naar je vader's PC (als hij een modem heeft) niet op die wijze is aangesloten? Lees anders de manual er op na.

Succes!
Nee staat allemaal perfecto :)
Waarschijnlijk geeft zijn netwerkkaart een storend signaal af oid

iStockphoto

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 20:32 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Nee staat allemaal perfecto :)
Waarschijnlijk geeft zijn netwerkkaart een storend signaal af oid
Haal zijn netwerkkaart er eens uit zou ik zeggen... Of verplaats zijn pc eens...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eeeuh, heeft jouw vader toevallig de poort v/d switch die geshared si met een uplinkpoort?

• BlizzarD
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 21:29 schreef jadjong het volgende:
eeeuh, heeft jouw vader toevallig de poort v/d switch die geshared si met een uplinkpoort?
Nee hij zit niet in poort 8 :)
Ik zet er morgen wel een ander nic-je in

iStockphoto

Verwijderd

probeer je pa's nic eens vast op 10 hd te zetten..
en geef gewoon voor de zekerheid een ander ip

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Volgens mij heeft het weinig met het netwerk te maken, aangezien de modem de line-sync laat knipperen... Er schijnt toch iets niet goed te zijn met je ADSL aansluiting... Al geprobeerd MxStream helpdesk te bellen? Die lui weten vaak niks, maar je weet natuurlijk maar nooit...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Wat voor OPS heeft je vader?
Als ie win2k heeft type ff in command promp ipconfig/all en kijk of hij een DHCP release krijgt toegewezen, kijk ook ff hij in hetzelfde subnet bevind.

bij win98 moet je gewoon bij TCP/IP instellingen kijken en kijk of hij een dynamische ip adres krijgt toegezen en als je een statisch IP adres hebt kijk of het echt allemaal goed staat.

• BlizzarD
  • Niet online
Andere nic, andere kabel. Het maakt niets uit :(
Ik wordt hier gek van!

iStockphoto

Verwijderd

is dit probleem altijd al sinds de setup van dit netwerk of is het ineens gekomen ? ( Misschien door een niet goed uitgevoerde wijziging )

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
ik heb precies hetzelfde !

Ik heb een router: Netgear MR314

Alles werkt flex, een laptop via wireless aansluiten --> no problemo's

Het probleem begint als m'n pa zijn (werk) laptop aansluit. Dan vleigt na een paar min de hele verbinding eruit.

We gaan ervanuit dat het komt doordat de laptop zich probeerd aan te melden op een niet bestaand domain ofzow...

En dan gaat dus de router over zijn nek, soms is dit overgins ook alleen de DNS die eruitvliegt op de router....
Dat is op te lossen (is opgelost :P ) door op de clients gewoon direct de DNS goed in te stellen.

• BlizzarD
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 10:33 schreef Cutebritney het volgende:
ik heb precies hetzelfde !

Ik heb een router: Netgear MR314

Alles werkt flex, een laptop via wireless aansluiten --> no problemo's

Het probleem begint als m'n pa zijn (werk) laptop aansluit. Dan vleigt na een paar min de hele verbinding eruit.

We gaan ervanuit dat het komt doordat de laptop zich probeerd aan te melden op een niet bestaand domain ofzow...

En dan gaat dus de router over zijn nek, soms is dit overgins ook alleen de DNS die eruitvliegt op de router....
Dat is op te lossen (is opgelost :P ) door op de clients gewoon direct de DNS goed in te stellen.
Maar de DNS instellingen staan goed.
Hetzelfde als bij mij en ik heb internet

iStockphoto

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
edit - ups verkeerd geleze soz - edit
Pagina: 1