Toon posts:

[Delphi] Richtext document intern opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een manier om een RTF-bestand intern in de executable op te slaan, zodat ik hem kan laten zien in een RichEdit? Als ik RichEdit1.Lines.LoadFromFile() gebruik dan lukt het wel, maar dan moet ik het te laden document apart bij m'n programmaatje leveren. Ik wil dat niet; ik wil gewoon m'n exe-bestandje verspreiden, zonder bijbehorden bestanden, dus op een of andere manier zou ik zo'n RTF-bestand intern moeten kunnen bewaren. Iemand enig idee?

Verwijderd

In je resource-file. Veel documentatie over te vinden.
Laden heel simpel RichEdit.LoadFromResource of i.d

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 16:54 schreef robh het volgende:
In je resource-file. Veel documentatie over te vinden.
Laden heel simpel RichEdit.LoadFromResource of i.d
Enig idee hoe ik dat in Delphi 6 kan bewerkstelligen? Tevens zie ik dat LoadFromResourceID alleen op TBitmaps kan worden utigevoerd, er is geen method die zoiets doet van een RichEdit...

Verwijderd

Een ouwetje: TFileSource.

"By Peter Martinsson. The purpose of this component is to be able to store any kind of file in the .exe file. This is useful if a component needs a file and you don't want to supply the extra file."

Geschreven voor Delphi 2, maar hij doet 't ook nog prima in D5 en D6. En hij heeft zelfs een (niet al te efficiente) compressie-mogelijkheid. :)

o.a. te vinden op torry.net.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Enig idee hoe ik dat in Delphi 6 kan bewerkstelligen? Tevens zie ik dat LoadFromResourceID alleen op TBitmaps kan worden utigevoerd, er is geen method die zoiets doet van een RichEdit...
Je kan een TResourceStream gebruiken, en dan RichEdit.Lines.LoadFromStream(...);

日本!🎌