Toon posts:

Forms maken met 'eigen' schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helleu..
Ik heb een vraag over forms. Op mijn site: http://www.lekkersurfen.nl gebruik ik een aantal forms, maar ben er nog niet achtergekomen hoe ik mijn eigen 'verzonden'-pagina kan maken. Ik bedoel: als iemand een form invuld en op verzenden drukt, dat ik dan een eigen pagina kan laten zien met info als: 'uw bericht is verzonden, bladibla, we reageren zo snel mogelijk enz. Klik hier om terug te gaan'. Wat is de meest eenvoudige manier om dit aan te pakken?

Bij voorbaat dank!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, naar welk bestand post je formulier?
code:
1
<FORM name=form>

Nou, kennelijk weet dat form wat z'n naampje is, maar verder is ie ook niet veel wijzer! Kijk, een e-mail formulier als ik hier even voorschotel...
code:
1
<form method="POST" action="mailform.php">

heeft een method en een action... dat moet de jouwe ook hebben. Pas als je dat hebt (waar werk je eigenlijk mee, php, asp, :? ) kun je in de file waar hij naar toe post gaan aangeven welke pagina hij daarna moet laten zien.

Succes :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

De pagina waar ej naar post kun je zelf opmaken als je deze ook zelf maakt..

Gebruik je een standaard script als FormMail, dan heb je meestal een simpel ingebouwd redirect commando voor een vervolgpagina..

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
code:
1
<form method="post" name="contact" action="contact.php">

Contact.php is hier het bestand waar de form variabelen naar gepost worden en die het hele zooitje gaat verzenden per mail of wat je maar wil (server-side).

Hier kun je de hele opmaak natuurlijk zelf van maken verder.

Enige vereiste is dus dat je server wel PHP ondersteuning moet bieden (ASP, CF of wat anders kan natuurlijk ook).

Ik weet niet in hoeverre je wat weet van server-side scriptingtalen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. server-side stuff: lerende.. lerende.. :)
Maar het vorderd.

Maar begrijp ik het goed dat je niet in enkel html-taal dit voor elkaar kan krijgen?

• Blaise
  • Niet online
jawel, met een javascript "onclick goto bla.htm" in je submitbutton, ken de code alleen niet uit mijn koppie.

• Blaise
  • Niet online
zoiets dus >>>

<INPUT TYPE="submit" VALUE="Submit" onclick="document.location.href='verstuurd.htm';">

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 21 maart 2002 17:50 schreef Blaise het volgende:
zoiets dus >>>

<INPUT TYPE="submit" VALUE="Submit" onclick="document.location.href='verstuurd.htm';">
ja, maar dan heb je dus niks aan een formulier :+

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
OK, ga effe knutselen, bedankt voor de info!

• Blaise
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 18:39 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

ja, maar dan heb je dus niks aan een formulier :+
Bij mij werkte het, in combinatie met een bravenet mailforward ding :+²

edit: Met php valt het ook makkelijk te fixen.

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Gewoon even naar www.cgi-resources.com Matt's FormMailer ophalen. De README lezen en hoppakee

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 17:50 schreef Blaise het volgende:
zoiets dus >>>

Deze regel is toegevoegd; hij sprint nu ook naar de pagina: verstuurd.htm, maar waar en op welke van de twee pagina's moet ik aangeven (en met welk commando) dat het formulier daarna ook daadwerkelijk verstuurd moet worden naar een e-mailadres? Ik ben evenhet overzicht kwijt.

Wederom bedankt.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of houd het simpel, zonder 'bedank' pagina.
code:
1
2
3
<form method="post" action="mailto:no@spam.me">
 [inputs enzo hier]
</form>

Op die manier wordt het formulier via mail verstuurd. Simpel maar doeltreffend (soms niet, maar dan heeft de bezoeker geen mail client geinstalleerd)

Anders zou ik een serverside taaltje leren.

Verwijderd

Topicstarter
Yes I see, maar het is wat professioneler als er een bevestigings-pagina-tje volgt op het verzenden, dat je even weergeeft dat het formulier verzonden is. Maar dan dus in de style van je site, en niet een 'form sent'-regeltje op een witte pagina in zwarte letters. De bovenstaande optie werkt wel inderdaad.

• Blaise
  • Niet online
Je kan ook met javascript een leuke onclick maken.

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 19:59 schreef Dumtrala het volgende:
Yes I see, maar het is wat professioneler als er een bevestigings-pagina-tje volgt op het verzenden, dat je even weergeeft dat het formulier verzonden is. Maar dan dus in de style van je site, en niet een 'form sent'-regeltje op een witte pagina in zwarte letters. De bovenstaande optie werkt wel inderdaad.
Hey Den ;),

Dan maakt je die verstuurd.htm toch gewoon in jou style? Met de reactie dat ie verstuurd is. :?

Verwijderd

Topicstarter
Heey, wasbak! Long time! :)
Wat doe jij tegenwoordig, nog bij Landis?

Over het probleem:
Ik ben zover dat hij wel doorsprint naar het verstuurd.htm document, dus als iemand op verzenden klikt krijg ik ook die pagina te zien, en die heb ik al helemaal gemaakt zoals ik dat zou willen, alleen krijg ik geen mailtje binnen; ik krijg het formulier niet in m'n mailbox.
Pagina: 1