[Netscape 4.7] Extreme wazigheid met layers.

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik ben een van de designtjes ( :Z ) van m'n huisgenoot in elkaar aan het flanzen met clay z'n BeeHive lib, en ik loop tegen een onverklaarbaar probleem aan in netscape 4.7 waar ik helemaal gek van word:

Debug info van de menu layer komt omhoog als je klikt op het grote groene tekst vlak.

Url: http://www.nvlf.nl/razor/grow/index.html
Probleem: Netscape 4.7 verneukt het menu bovenaan (hij kapt hem af na 3 items)
Al geprobeerd:
• styles weggehaald
• layer niet nesten
• layer groter/kleiner maken
• spacer gifje
• <nobr> tag <== Dit is het enigste dat werkt, maar dan kan ik weer niet centreren!

Contents van menu.php:
PHP:
1
<?include('functions.php');$menuitems = array('home', 'info', 'nieuw in assortiment', 'prijslijst', 'contact');$i = 0;while ($i < sizeof($menuitems)){    $content.= '<a style="font-family: verdana; font-weight: bold; font-size:12px; color: #7BAA5E;" href="javascript:loadContent('."'$menuitems[$i]'".')">'.strtoupper($menuitems[$i]).'</a>';    if ($i < sizeof($menuitems) -1)     {        $content .= ' - ';    }    $i++;}$maintext = "<html><head></head><body onload='parent.doneLoading()'><span style='width:709px; text-align: center; color:#7BAA5E;'><center>$content</center></span></body></html>";die($maintext);?>

Is er iemand die me kan vertellen waar dit aan ligt, en (beter nog) hoe ik het op kan lossen?

Stop uploading passwords to Github!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Met NS4 layers moet je bij creatie de breedte opgeven.. Daar clipt de content aan en die kun je niet meer veranderen.

Dit heeft te maken met het feit dat NS4 niet dynamisch html kan re-layouten (vandaar adt veranderen van relatief gepositioneerde layers in NS4 ook nie werkt)...

Wat je kan doen is de zut in een table te zetten met vaste breedte. Deze negeert de vaste content breedte van de laag.

-----

Maar eigenlijk moet Beehive gewoon ondersteunen dat je voor NS4 een breedte kan opgeven per object, als geavanceerde optie zeg maar..

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

't is inderdaad nogal triest dat je een breedte mee moet geven, maar die is 300, en zo te zien wordt het gewoon op de volgende regel geplempt, en niet geclipt, dus dat zou idd met een tabletje wel moeten lukken.

Verder wil ik eigenlijk liever niet van die hacks en tricks inbouwen voor dat stuk verdriet van een ns4, ik haal liever de hele support eruit :P
Nou is dit op zich nog wel te doen. in de lib bovenaan:

var ns4DefaultLayerWidth = 300; // oid

en die var in de create functie pasten waar nu 300 staat, en dan in de html pages waar die breedte niet voldoende is overwriten met:

ns4DefaultLayerWidth = 700;

Zodat layers die waarde meekrijgen.
Maar ook dat gaat niet altijd helpen. Ik was gister nog bezig met wat layers flashy naar binnen te laten schuiven, en dat was voor ns4 ook reden genoeg om het langste woord als layer breedte te nemen en alles op nieuwe regels te zetten, ook was de css breedte veel meer. Die table is dan echt je enige redding.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Yup.. maar het irriteert mij ook mateloos dat ik speciaal voor NS4 alsnog overal tables in de layers moet gaan lopen proppen..

Ik heb eens ge-experimenteerd met layer.load(). Deze vraagt wel een extern source bestand, maar dit kun je ondervangen met

layer.load("javascript:varnaam",500);

oid.. helaas werkt deze hele methode nogal buggy.. maar het is de enige methode om in NS4 een relayout te triggeren. Heb jij hier nog wel eens wat mee gedaan Clay?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Thx ppl, met een table met vaste breedte erin is het inderdaad opgelost. Zwaar wazig dat het juist alleen met die ene layer is alleen :{

Maar goed. het werkt nu :)

Thx.

Stop uploading passwords to Github!