Toon posts:

Tbird 800 op 880 maximaal!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een tbird 800, asus A7V, en de proc op 8*110 lopen, perfect stabiel. Nu had ik um ingekleurd, multiplyer op 8,5, FBS op 100, post, boot prima. 9 proberen: nope... Niets werk doe (geen beeld etc). Voltage omhoog van 1.7 naar 1.75, 1.80, 1.85... niets.. Naja, dan maar op 8.5 verder.. FBS omhoog: wil niet op meer dan 103! En da's dus minder dan 8*110... Wat doe ik fout?

PS: Koeler op 6000 rpm, zo'n duurdere koeler (geen orb, uitgebreide standaard-koeler met koperen onderplaat met pasta..)

BVD Nappie :)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Mischien ff laten in burnen?

In burnen is de chip zonder overklokken op hoger voltage zetten en dan ff flink lang een processor intensief programma draaien.
Kan geen kwaad te proberen (hoop ik ;) )

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Topicstarter
En wat heeft dat voor een nut dan?

Verwijderd

Beter kleuren heb ik ook gedaan, mijn eerste kleur actie was niet goed genoeg. Nu prima op 950. (in de lengte kleuren !?-->)

Verwijderd

Topicstarter
Door het niet goed inkleuren wil ie hoogstens op 8.5? Als ik beter kleur wel op 9.5 ofzo? :P

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ehhm.. heb ik ok last van gehad... eerste keer kleuren dan deed ie maar multip. op 8 nu op 9.5 stabiel met un FSB van 103
PS. Heb un Duron700

Gewoon ff opnieuw goed inkleuren.. zijn meerdere gevallen bekend dat ie ut niet goed doet vanwege "foutief" kleuren :)

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
En voltage enzo? Ik ga hem nu opnieuw kleuren, als ie niet ineen keer op 9 boot, dan zet ik hem weer terug..

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met die multipl. ! Ik heb ook een Thundy 800 met Asus A7V. ik kreeg hem niet hoger dan 8,5 :( !! En toen heb ik de fsb opgekrikt 935 met pro cooler van Norrod ! Dus mijn FSB komt wel hoger dan 103. (als je de fsb hoger zet met behulp van jumpers, probeer het dan eens in de bios, zorg wel dat je dan de FSB jumpers op "jumper free mode" hebt staan! Read your manual)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, da werkte dus niet! De FBS dan heah! Maar da wist je al.

Als het op overcloken aankomt, denk ik dat ik een van de ongelukkigste mensen op de wereld ben. Het verhaal begon met mijn vorige bak, een Celli 466. Die wou ik lekker hoog zetten, alleen met de FBS. Wat gebeurt er? Juist, 1e moederbord naar de klote. Gelukkig vervingen ze hem, en kocht ik een duurdere. Ook stuk, weer duurder. Dat ging 7 (ja, je leest het goed, ZEVEN) keer door. Toen had ik er ECHT genoeg van en kocht maar het goedkoopste van het goedkoopste, en dat bleek perfect te werken! 466@543, eindelijk. :)

Maar toen kwam ik terug van vakantie een maand geleden, en zag hoeveel de durons kostten. HALEN! Met A7V, ingekleurd.. Wat had de NoRRoD met die superkoeler gedaan? Juist, niet strak genoeg was die, die raakte de core nèt niet. Zo ging de eerste duron er doorheen, en de tweede. Die laatste wouden ze niet vergoeden, en toen heb ik bij Asci een derde gehaald. Die deed het na een tijdje ook niet meer (d8 ik, dus maar terug voor controle (eerst uitgummen :P). Me werk HAD die PC nodig, dus kocht ik (op kosten v/d zaak gelukkig :P) maar een tbird 800, om van da gezeur af te zijn. Die deed het ook al niet! Wat bleek -> Duron perfect in orde, de A7V naar de kalote! :( Naja, die vergoed gekregen, maar ondertussen had ik dus èn een duron, èn een tbird, met maar 1 moederbord!

Wordt ik vanmorgen wakker, systeem vast. Ook hier was er weer een A7V'tje gesneuveld, en GELUKKIG vergoedde de NoRRoD ook die, dus die ga ik nu maar even lekker in elkaar knutselen! :)

Nappie out

Verwijderd

Topicstarter
Ja JOEPIE!!!!

900 stabiel (denk ik, uurtje met koe..)! Zonder FSB (of is het nou FBS? :P)... Die ook nog maar op 110 proberen = 9*110=990! :P :P :P

[edit]
Niet dus... geen beeld meer na het uit en aanzetten... Nu ook een mooie 8.5*105=892 :P (is al 12 mhz sneller dan 8*110=880 :P)

Nappie out
Pagina: 1