Toon posts:

15" @ videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn tv niet meer werkt en ik nog een bosje oude monitoren heb staan, wil ik een daar van graag als monitor op mijn video aansluiten. Omdat mijn videorecorder zoals elke andere een tuner en een afstandbediening heeft kan ik hem zo gebruiken als tv. *D Is zoiets mogelijk? :?
Ik las iets over tv-out: 15Khz, en dat een monitor toch wel 31Khz vereist. Of zit ik dan fout?
Uiteraard zit er scart aan de achterkant van mijn vcr.

thnx already. :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Moet je een bepaald circuit bouwen.. Dat van composite naar RGB H/S en V/S maakt. Het zal duur en moeilijk worden. M.a.w. vergeet het maar.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 16:35 schreef tbusquet het volgende:
Moet je een bepaald circuit bouwen.. Dat van composite naar RGB H/S en V/S maakt. Het zal duur en moeilijk worden. M.a.w. vergeet het maar.
Vergeten wil ik het niet. :)
Bedoel je dat monitoren met BNC aansluitingen aan de achterkant zo'n circuit ingebouwd hebben? Zo ja dan is het toch niet moeilijk om er een VCR op aan te sluiten? :?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

JWO

je kan proberen of zo'n trust televiewer ook andersom
werkt

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 21 maart 2002 16:38 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

Vergeten wil ik het niet. :)
Bedoel je dat monitoren met BNC aansluitingen aan de achterkant zo'n circuit ingebouwd hebben? Zo ja dan is het toch niet moeilijk om er een VCR op aan te sluiten? :?
Nee, die moeten dus los, R G B en H/S, V/S binnenkrijgen.. hetzelfde zit in de d-sub connector van je monitor.

Je moet een circuit hebben wat van composite deze signalen maakt, maar zoals gezegd dat is duur, en de kwaliteit is dramatisch slecht. M.A.W. vergeet het.

En nee, een Trust Televiewer andersom aansluiten gaat ZEKER niet werken. Je kunt toch ook niet van een video uitgang een ingang maken.. |:(

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 12:27
tja ties... misschien toch maar een tv kopen :D

• JWO

JWO

Op donderdag 21 maart 2002 16:55 schreef tbusquet het volgende:

[..]

En nee, een Trust Televiewer andersom aansluiten gaat ZEKER niet werken. Je kunt toch ook niet van een video uitgang een ingang maken.. |:(
zo'n kastje zet het signaal toch alleen om? dat heeft volgens mij nix met de richting te maken

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op donderdag 21 maart 2002 16:59 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

zo'n kastje zet het signaal toch alleen om? dat heeft volgens mij nix met de richting te maken
Dacht het dus wel.
De Televiewer bevat wat elektronica die van het VGA-signaal een composiet-signaaltje maakt. Dat doe je niet door een paar draadjes aan elkaar te knopen; nee, daar komt een controller enzo bij kijken.

Als je denkt dat je domweg zo'n televiewer om kunt draaien, wil ik niet weten hoe jij technische problemen oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm tja.... Ik ga me toch verder laten informeren. Ik post het hier wel als het gelukt is. Maar erg veel vertrouwen heb ik ern iet meer in. ;(

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Met een PC ertussen is het geen probleem. Je hoeft alleen maar Video-in te hebben, klaar. Voor een paar tientjes zou je zo'n kaart op de kop moeten kunnen tikken. Wat ook kan, is een tv-kaartje voor je pc, is ook niet duur.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 17:09 schreef Milo het volgende:
Met een PC ertussen is het geen probleem. Je hoeft alleen maar Video-in te hebben, klaar. Voor een paar tientjes zou je zo'n kaart op de kop moeten kunnen tikken. Wat ook kan, is een tv-kaartje voor je pc, is ook niet duur.
Tv-kaart heb ik al... Maar ik wil ook tv kunnen kijken als mijn bak niet aan staat. :)

• JWO

JWO

Op donderdag 21 maart 2002 17:04 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Als je denkt dat je domweg zo'n televiewer om kunt draaien, wil ik niet weten hoe jij technische problemen oplost.
NIET :D :P

dit gaat dan ook niet omgekeerd werken denk ik :?

Afbeeldingslocatie: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/vgascart.gif ??

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op donderdag 21 maart 2002 17:16 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

[afbeelding] ??
Nee, denk het niet nee..
En ben je nou lollig aan het doen of niet? Zo ja: doe me een lol en reageer alleen als je wat te melden hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 17:16 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

[afbeelding] ??
Ehm waarschijnlijk niet nee. Maar zoiets moet ik dus hebben alleen dan anders om. :D

Verwijderd

Als je een adapterstekkertje kunt maken dat met behulp van een paar weerstandjes van (S)VGA naar Composiet gaat, Kan die dan toch ook van Composiet naar VGA?

Ik heb wel ergens een schemaatje liggen thuis.

Nog geen tijd voor gehad die te posten. :+

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:20

Super_ik

haklust!

ik heb lekker een monitor met ook een scart aansluiting :+

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• JWO

JWO

Op donderdag 21 maart 2002 17:21 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Nee, denk het niet nee..
En ben je nou lollig aan het doen of niet? Zo ja: doe me een lol en reageer alleen als je wat te melden hebt.
neeh ik ben niet lollig aan het doen, alleen jij begint over een controller, nou ik zie in dat schema geen controller oid, en weerstandjes end. werken 2 kanten op ..
misschien zit hier een electro genie die met dat schema een schema kan maken zo dat ie anders om werkt ... ik probeer alleen te helpen that's all :7

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 23:06
'k heb het ook draaien.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~tweakersgot/kamer7.JPg

Das dus een oude monitor...alleen heeft ie ook een Video-IN. Dus een converter had/heb ik niet nodig :)

• juba
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 12:27
Op donderdag 21 maart 2002 18:02 schreef Cutebritney het volgende:
'k heb het ook draaien.

Das dus een oude monitor...alleen heeft ie ook een Video-IN. Dus een converter had/heb ik niet nodig :)
haha ja okay. ik heb een tv en die heeft afstandsbediening. werkt ook goed :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 15:49

JT

VETAK y0

[..]

Nee, denk het niet nee..
Hij probeert toch wat bij te dragen :?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Super_ik
  • Laatst online: 10:20

Super_ik

haklust!

Op donderdag 21 maart 2002 18:02 schreef Cutebritney het volgende:
'k heb het ook draaien.

[afbeelding]

idd , ik heb precies de zelfde monitor, perfect dingetje :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 25-01 21:48

[..]

Nee, denk het niet nee..
ik word onderhand een beetje strontziek van die moderators op GoT, niets anders als hardnekkingheid of normale leuke dingen.

Reageer jij maar ff als je in een vrolijke bui bent..

Saaie boel ;(

Verwijderd

http://www.twintek.nl/joytv.html
TV op je monitor kastje
Kost maar 149 euro :P incl AB
Maybe zijn er ook minder luxe versies..

Hier, gevonden:
http://www.improvebv.nl/website_computer/artikelen.php?frmSoort=38

Adapter Trust Video Console Viewer (PAL naar VGA) € 63,30

Das al een heel veel goedkoper TVtje aant worden :P

Succes!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op donderdag 21 maart 2002 18:21 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

[..]

ik word onderhand een beetje strontziek van die moderators op GoT, niets anders als hardnekkingheid of normale leuke dingen.

Reageer jij maar ff als je in een vrolijke bui bent..

Saaie boel ;(
't is wat je er zelf van maakt he..
Als je wat tegen mij of mijn collega's hebt, raad ik je aan om dat even via mail te regelen. Maar genoeg off-topic.

Het schema wat Tweaker-Willem post is een ontzettend simpel convertertje om van een VGA-signaal naar een video-signaal te gaan. Het is _geen_ televiewer.
Met een beetje logisch nadenken snapt iedereen dat je van iets wat in een kastje zit en gemarkeerde in- en uitgangen heeft, niet zomaar wat anders kan maken of die gemarkeerde in- en uitgangen om kan draaien.

Als het alleen een paar draadjes zouden zijn, hadden ze er wel een kabeltje van gemaakt: da's goedkoper.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 10:10

Part

Helemaal niets.....

Op donderdag 21 maart 2002 16:29 schreef _LOSS_ het volgende:

Ik las iets over tv-out: 15Khz, en dat een monitor toch wel 31Khz vereist. Of zit ik dan fout?
Uiteraard zit er scart aan de achterkant van mijn vcr.

thnx already. :)
Heb je helemaal goed. Als je monitor geen 15Khz ondersteund is het onbegonnen werk of je moet een schakeling maken die elk beeld in een geheugen opslaat en 2x op een hogere frequentie weergeeft.
Oude Amiga en spelcomputer monitoren kunnen vaak wel met 15Khz signalen werken.

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/0/k4600.jpg

/me op het plaatje voor info.
Pagina: 1