Toon posts:

Cd-rom (asus S400) probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen!

Ik zit met een voor mij vreemd probleem.

Ik heb een pctje (dual proc. Pentium II 350Mhz) Met 2 ide's
ìde 1 harddisk en ide 2 cd-rom drive (Asus CD-S400) Met installeren van windows 98 vanaf originele cdrom werkte alles prima ook installatie van andere software ging prima. Maar bij elke reboot kwam er een melding atapi incompatible.. toets op f1 om verder te gaan.... Nou ook prima en alles werkte gewoon in windows. Geen enkel probleem met de cdrom drive!! Tot plots na 2 weken de cdrom drive wel nog steeds gevonden werd maar helaas geen enkele cdrom kan herkennen en/of lezen openen, or what ever :( vreemd dus!! aangezien het eerst allemaal wel werkte.

Wie kent dit probleem of heeft tips?? (met asus drivers werkt het nog niet) maybe regeltje toevoegen in autoexec.bat ??? maar wat?? :?

please help me

greatzz

Roy.

Verwijderd

je stroom of ide kabel zit niet goed...
heb je dat al gechecked?
ik had precies hetzelfde verhaal, en na een paar keer die ide kabel te verwisselen deed ie het prima...

Verwijderd

Kabels checken doet wonderen :)

En soms help dit progje bij cd-rom probs: http://www.hacknews.de/xpboard/database/aspi4all.exe

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Thanx zal het progje eens proberen en de tips opvolgen..

:)