tweaken ?

Pagina: 1
Acties:

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 14:11
oke ik heb hier nog een paar spulletje over
BX 100mhz mobo
32 mb ram 100Mhz
celeron 300A
en de rest standaard zooi (muis ,videokaart etc)

nu dacht ik laar ik die ineens proberen te tweaken dus haal alles uit de kast zet de mobo en voeding op me buro ben hem zo in elkaar gaan zetten dus hij staat compleet op me buro zonder kast kan je tenminste overal makkelijk bij. maar dan komt het probleeem krijg hem niet veder dan 450 mhz (door de bus snelheid van 66 naar 100 te gooien) als ik de multi plire omhoog gooi doet ie niks op 8.0 veranderd er niks en op 1.5 ook niks dus dan de voltage omhoog vaan 5v op 100 mhz doet ie dan niks meer maar op 66 wel. iemand dingen om de snelheid om hoog te gooien. mag extreem heb het toch niet meer nodig. dus als het af fikt. How cares :P ja me ma misschien als het huis blank staat ;)

• Arthur
  • Laatst online: 23-08 17:05
Sorry hoor maar je schrijft echt héél vaag. "iemand dingen om de snelheid om hoog te gooien"?????? Er staat niet eens een persoonsvorm in die zin! Ooit gehoord van interpunctie? Punten aan het eind van een zin (behalve als het vragen zijn dan gaat er een vraagteken '?' achter), comma's bij opsommingen en om hoofdzinnen van bijzinnen te onderscheiden, hoofdletters aan het begin van een zin, aanhalingstekens als iemand iets zegt of denkt et cetera! Goed, sorry hiervoor maar moest het toch even kwijt :)

Ik moest echt drie keer lezen voor ik kon ontdekken wat je nu wilde weten; ik gok erop dat je niet snapt waarom je processor niet boven de 450 komt. Als je de bus naar 100 zet komt hij gewoon op 450 zoals je zegt, want 4,5*100=450. De multiplier is standaard vier en je hem tweakt verandert er niets zeg je. Dat is nou eenmaal zo en daar is niets aan te doen, want de Celerons hebben de multiplier gelockt. Die kun je dus niet veranderen.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• 0943
ja sorry ik had altijd al een onvoeldoendes voor nederlands ;) maar je snapt het ja maar als je op bijv www.overclockers.com kijkt komen ze toch wel over de 450 heen. Hoe kan dat dan?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

snelheid van de fsb nog verder verhogen. als je dat op jouw moederbordje tenminste kunt.

• 0943
naar 133 mhz bedoel je (of daaronder) neuh dat kan niet maar waarom zit er dan een multi pliere (hoe schrijf je dat eigenlijk) op als je hem toch niet kan verhogen het is 300 of 450 niks er tussen of hoger .

Verwijderd

multiplier....

kom je uit een ei ofzo??

• 0943
nee een grot.

vriendelijk soort mensen die tweakers.

• _Hades_
  • Laatst online: 22:42
/zeikmode/
Arthur, dingen kan ook een werkwoord zijn, dus er staat wel degelijk een persoonsvorm in die zin :)
/zeikmode/

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

waarom je die multiplier instellen kunt is mij ook een raadsel aangezien alle cpu's van intel al jaren multiplierlocked zijn. aan de multiplier is dus niets te veranderen.

de enige manier om de cpu verder te overklokken is dus toch via de fsb. op veel moederborden kun je in kleine stapjes (soms per 1mhz) opkrikken tot je tegen de limiet van de cpu (of de andere onderdelen) aanloopt.
het hangt dus helemaal van je moederbord af of je verder overklokken kunt. als je pech hebt heb je misschien helemaal niet meer mogelijkheden dan 66mhz en 100mhz. 133mhz kun je inderdaad vergeten met een celeron zelfs als het moederbord het wel ondersteunt. zover (200%) overklokt zal nooit lukken.

• Arthur
  • Laatst online: 23-08 17:05
/downtime/: Op het moederbord dat 0943 heeft, past waarschijnlijk ook een Klamath processor. Dit is de eerste generatie Pentium 2 processors, waarbij je de multiplier nog wél kon aanpassen.

0947: sorry voor dat gezeur over je spelling e.d. daarnet, was een beetje in een pisbui. Dat mensen een beetje kribbig worden als mensen vragen over multiplier overklokken komt omdat het hier al zeker tienduizend keer gevraagd is; iedere week zijn er zeker drie mensen die het wéér vragen en iedere keer zijn er weer tweakers die hetzelfde antwoord moeten verkopen. Vandaar :)

[zeikmode]
Hades: toch niet, want dan moet er volgens mijn beste Nederlandse kennis iets bij staan. Namelijk een lijdend (of was het nou meewerkend) voorwerp: 'dingen náár' bijvoorbeeld :)
[/zeikmode]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Stropdas
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarom zit er dan een multi pliere (hoe schrijf je dat eigenlijk) op als je hem toch niet kan verhogen het is 300 of 450 niks er tussen of hoger .[/quote]ROTFLMAO

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• 0943
goed zo je hebt een stukje gequote.

ja en nu stropdas?

• the noise
  • Laatst online: 21:36
niet kinderachtig lopen doen; gelijk naar de 1000 DMV een directe 220V aansluiting... als je dan je ei kwijt kunt is 'tie ook gelijk gebakken...

Verwijderd

[NEWTOPIC] HOE ZEIK IK IEMAND AF [/NEWTOPIC]

Haha dit is weer ouderwets iemand afzeiken ..
tof ga zo door !!!

Verwijderd

[serieus antwoord] Een Celeron 300A zul je met standaard koeling niet hoger krijgen dan 450, hooguit, als je geluk hebt, 464.
De vermenigvuldiger is door INTEL geblokkeerd op 4,5. Wijzigen van de instelling in je basis invoer uitvoer systeem heeft dus geen invloed.[/serieus antwoord]

0943 je bent een !@#$$%%^&&*()

• Stropdas
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Je weet dus nog niet waar een multiplier voor dient. Als je een P3 CPU hebt die draait op 800 MHz en je hebt je geheugen draaien op 100 staat die multiplier op 8. Snelheid van CPU = FSB * multiplier. Ik ga er van uit dat je geheugen op de FSB snelheid draait.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• 0943
omdat ik niet weet hoe je het schrijft. Weet ik ook niet wat het is. Nee hoor weet wel wat multiplier is. ik vroeg alleen hoeveel veder hij kon en waarom hij niet hoger gezet kon worden. Om dat ie gelocked is en dat weet ik dus nu.
Pagina: 1