Fannetjes plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hoi,

ik wil 2 fannetjes in mijn case gaan proppuh, ik weet alleen niet welke moet blazen en welke moet zuigen.

nu heb ik met de search gevonden dat de bovenste moet zuigen en de onderste moet blazen, maar volgens mij kan ik beter bij mijn kast de onderste zuigen en de bovenste blazen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2669129025

Verwijderd

Doe wat je wilt. Probeer het zou ik zeggen en kijk naar de temps. Is het zo moeilijk om de fans even om te draaien om te testen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Onderin: lucht naar binnen zuigen.
Bovenin: lucht naar buiten blazen.
Waarom: warme lucht stijgt op. Dus dit is de meest logische weg voor de lucht en levert dus de beste koeling op (in de meeste gevallen, andersom proberen en temp. meten kan nooit kwaad, uiteraard) :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op donderdag 21 maart 2002 16:18 schreef Aico het volgende:
Doe wat je wilt. Probeer het zou ik zeggen en kijk naar de temps. Is het zo moeilijk om de fans even om te draaien om te testen?
Daar heb je gelijk in, elke kast is anders en het beste is om gewoon wat te proberen. Maar als je een goed voorbeeld zoekt:
Link