Toon posts:

[EL/WC]12v+5v doorlussen en Reservoir vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat je met 2 voedingen de boel kan doorlussen om 17v te krijgen maar kan het ook binnen een voeding? of vindt ie dat niet leuk?

probeer namelijk nogsteeds iets slims te verzinnen voor m'n 156W TEC, ook kan ik je vertellen dat dat met een gesloten systeem en een aquacoil radiator niet te doen is ;) 25 graden warmer dan zonder TEC (op 12v), dus er gaat toch een reservoir komen en mischien nog een radiator...

helpt een reservoir tegen het oplopen van de water temp? of vertraagd het alleen het oplopen?

want 65 graden is gewoon te dol, zonder TEC is het nu 41, das netjes stressed op 1600Mhz....

ohwjah unlocken is ook mislukt, kutzooi :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarmee voed je je TEC nu dan? Een 156watter heeft nogal wat prik nodig om z'n werk te doen. Als ie te weinig stroom krijgt warmt de boel uiteindelijk alleen maar op.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
enermax 431W, die leverd zat op de 12V, alleen draait m'n TEC nu dus op een laag pitje zeg maar... "maar?"
aan die voeding hangen een 156W TEC (16V 16A) op 12v en een TEC (16v 8A) op 12v...

het water wordt volgensmij gewoon te warm... voeld behoorlijk warm aan, maar wat zal m'n TEC verpompen? 100W aan hitte? en wat produceerd een XP op 1600Mhz? zal wel niet veel schelen, daar dus ook een probleem

Misschien moet ik maar gewoon een 172W TEC halen, 24V is makkelijker aan te komen, maar dan nog moet ik denk ik iets verzinnen op de water temp.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 16:09 schreef Hiro Shima het volgende:
ik weet dat je met 2 voedingen de boel kan doorlussen om 17v te krijgen maar kan het ook binnen een voeding? of vindt ie dat niet leuk?
Dat vind-ie niet leuk...
probeer namelijk nogsteeds iets slims te verzinnen voor m'n 156W TEC, ook kan ik je vertellen dat dat met een gesloten systeem en een aquacoil radiator niet te doen is ;) 25 graden warmer dan zonder TEC (op 12v), dus er gaat toch een reservoir komen en mischien nog een radiator...
reservoir zal je niet helpen; betere radiator wel.
helpt een reservoir tegen het oplopen van de water temp? of vertraagd het alleen het oplopen?
Het vertraagt alleen het oplopen.

Ik vind trouwens dat die 156W TEC @ 12V nog best behoorlijk zou moeten kunnen koelen. Hoe warm is je water?

Verwijderd

Topicstarter
m'n water is erg warm, weet niet precies hoe warm maar wel dat het echt te warm is... zal ff meten als ik weer eens thuis ben