BNC en thicknet

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:45
Ok, 'k snap het denk ik wel een beetje.
'k Wil dus (hypothetisch) van thicknet (yelca) naar BNC gaan.
Oplossing:
Yelca terminaten met 50 Omh terminatoren, waarvan eentje geaard.
Op die yelca dmv vampire tap een tranciever op monteren. Daarvan met dropkabel naar AUI/BNC hubje en klaar.

Maar het probleem: HOE? Bij die vampire tap zit manual bij veronderstel ik en doe je't dus met een speciale tool.
Maar die terminatoren.. hoe zet je die erop?

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Die terminators worden er met schroefdraad opgezet, helaas, dus moet je dus een connector met de overeenkomstige schroefdraad opzetten : dit zijn "N-connectoren". Soms wordt (O.K., werd) ThickWire ook helemaal met deze connectoren aangelegd, je hebt dus ook transceivers met media-modules voor N-connector i.p.v. vampire-tap.

Als je toch N-connectors gemonteerd hebt, kun je, als je geen al te lang segment hebt (zeg maar totaal < 100 m), ook een verloop-kabeltje Thich<->Thin gebruiken, dat heb ik ook een tijdje gedaan, spaart een repeater of bridge uit. Dat mag, omdat van zowel RG-2 als RG-58 de impedantie 50 Ohm is.

En, vampire-tappen gaat wel het beste met een speciale tool (bij een voorgaand bedrijf, waar zelfs nooit 10Base-5 had gelegen, zat er wel een in de kit, en die heb ik dus, met toestemming, meegenomen). Het gaat echter ook goed met de dunste maat priem, of een juweliers-schroevendraaiertje, dan moet je wel goed op de dikte letten, maar zo heb ik het daarvoor ook vaak genoeg gedaan.
Oh, het kwartje valt nu : yelca = yellow cable; die afkorting kende ik nog niet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• witchdoc
Mmm, zoiets dacht ik al, maar hoe zet je er die N-ttype dingen dan op? Die yalca (yellow cable indeed) heeft namelijk geen schroefdraad he :)
Klant heeft zomaar effe paar 100m yelca besteld zonder connectoren, zonder te beseffen wat hij precies nodig had. Nu moet ik het dus effe uitzoeken :)

• mvdejong

mvdejong

Er zijn verschillende mogelijkheden, hangt van je electro-shop af wat ze kunnen leveren :
- krimp (heeft wel een redelijk aparte krimp-tang nodig);
- schroef (core en mantel worden in klemmetjes vastgeschroefd);
- soldeer.
Maar hoe komt jouw klant erop om te gaan investeren in een Ethernet-omgeving die je qua snelheid al een doodlopende straat inleidt ? Hebben ze een afstand van meer dan 200m te overbruggen ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > ANS

Tijd voor een nieuwe sig..

• witchdoc
Op donderdag 21 maart 2002 16:57 schreef mvdejong het volgende:
Er zijn verschillende mogelijkheden, hangt van je electro-shop af wat ze kunnen leveren :
- krimp (heeft wel een redelijk aparte krimp-tang nodig);
- schroef (core en mantel worden in klemmetjes vastgeschroefd);
- soldeer.
Maar hoe komt jouw klant erop om te gaan investeren in een Ethernet-omgeving die je qua snelheid al een doodlopende straat inleidt ? Hebben ze een afstand van meer dan 200m te overbruggen ?
Grmbl, nu je't zegt.. we verkopen zulke crimptangen zelf ook |:(
Enig idee hoe makkelijk dat is voor een totale newbie? Klant kent er namelijk niks van en wij zijn te duur om effe een ingenieur langs te sturen om zoiets te doen.

Hij moet inderdaad ruim 400m overbruggen en sjah, 400m glasvezel leggen is ook niet echt iets dat je zelf doet he: duur en nogal breekbaar kabeltje.

• mvdejong

mvdejong

Dat is uitstekend zelf te doen, maar de eerste ver!@#$%^&* je meestal wel.
Dus :
- beschrijving lezen;
- investeren in 2 extra connectoren;
- 2 decimeter van de kabel afknippen;
- connectortje aan weerzijden proberen te zetten.
Als de tweede niet redelijk zit, en je voor de derde niet het vertrouwen hebt dat die goed gaat zitten, besluiten dat je iemand anders het laat doen, want dan ben je gewoon onhandig. Geen schande, maar wel als je het (voor jezelf) niet toegeeft.

Als je blijft twijfelen, even mailen, dan kijken we even of ik je te hulp kan schieten.

• witchdoc
'k Moet hem zelf niet ineen gaan prutsen hoor mvdejong. Daar mag de klant zich mee bezighouden. 't Is alleen handig als ik enige info kan geven over hoe moeilijk het precies is :)
Beetje copy'pasten van wat jij zegt dus.. :)
Noujah, ondertussen weet'k het zelf ook maar!

Je weet nergens online een step-by-step guide zeker? Ik kan zo'n ding niet vinden in elk geval.
Pagina: 1