Toon posts:

Computer gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer gaat dus niet meer aan. Als ik op de powerknop druk, dan gebeurd er gewoon helemaal niets.

Nu heb ik dat al wel vaker gehad. Dan maakte ik de kast open blies ik wat tegen de fans en dan deed ie het meestal weer. Er zit dus al een tijdje iets niet helemaal lekker. Nu hielp dat echter niet.

Wat er ook al die tijd al gebeurt is dat tijdens het opstarten een fan een hoop herrie maakt. Dit duurt slechts een paar seconden. Daarna is alles prima (koeling en toeren zijn ok). In het begin gebeurde het af en toe, de laatste tijd elke keer. Ik ben er vrijwel zeker van dat het mijn CPU cooler is.

Specs:

Mobo - Abit KG7-Raid
CPU - AMD 1333
CPU cooler - Noisecontrol Silverado
Voeding - Enermax 431 Watt
Videokaart - Abit Siluro GForce 2MX400

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Mocht die Silverado dus de reden zijn, wat voor een nieuwe cooler kan ik er dan het beste op zetten? Hij mag ietsjes meer herrie maken (want mijn voeding maakt nu meer geluid).

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 08:48

Pepper

The one and only!!

is je voeding niet gewoon kaas?

dus...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Een el-cheapo fan van Coolermaster doet het al 2 jaar zonder enige problemen dus waarom veel geld uitgeven? :)

Slechte fans altijd gelijk vervangen want een Athlon loopt niet zo lang als ie te warm wordt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

test idd eens met een andere voeding of die het doet.
Probeer ook ff met zo min mogelijk kaarten erin, dan kan er minder mis zijn.
(grapje: steek de stekker erin :+ )

Verwijderd

Had ik ook bij mijn oom... bleek dat er een kabelbreukje in de kabel van de powerswitch zat...

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Op donderdag 21 maart 2002 16:05 schreef ptaverne het volgende:

Specs:

Mobo - Abit KG7-Raid
CPU - AMD 1333
CPU cooler - Noisecontrol Silverado
Voeding - Enermax 431 Watt
Videokaart - Abit Siluro GForce 2MX400

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Mocht die Silverado dus de reden zijn, wat voor een nieuwe cooler kan ik er dan het beste op zetten? Hij mag ietsjes meer herrie maken (want mijn voeding maakt nu meer geluid).
Een Enermax voeding lijkt mij toch wel een goeie voeding, netzoals die koeler. Maar aangezien je zegt dat je koeler een raar geluid maakt, probeer het eens met een andere koeler & natuurlijk voor de zekerheid ook ff met een andere voeding :)

Verwijderd

Topicstarter
Een andere koeler heb ik helaas niet. En voedingen wisselen met mijn andere oude compu probeer ik pas als laatste. Die enermax is waarschijnlijk nog gewoon prima in orde.

Die Silverado werkt opzich ook goed (cpu 42 graadjes), alleen die herrie tijdens het starten.

Hoelang zou die Silverado zonder draaiende fans (dus alleen heatsinkje) mijn cpu onder de laat maar zeggen 70 graden kunnen houden? Want dan kan ik natuurlijk gewoon de voeding van de cooler loshalen van het moederbord om te kijken of de compu dan wel start.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

gaat hij wel goed aan als je gewoon ff direct contact maakt tussen de 2 contactpuntjes op je moederbord van pwr_on? (met bijv. schroevendraaier ofzo)

want kan idd zijn dat knopje of kabeltje niet lekker werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje de stroom eraf gelaten. En nu startte hij weer!

Maar ik denk dat ik toch maar een nieuwe cpu cooler ga aanschaffen.

Heeft er iemand suggesties voor een niet al te dure cooler voor een AMD 1333 Mhz? Hoeft niet superstil te zijn, zolang het maar niet zo'n straaljagermotor is en toch nog redelijk koelt.

Verwijderd

Even een stapje terug... :)

Heb dat ook eens gehad met een bepaalde voeding tot meerdere malen toe. De 230 kabel eruit voor een paar minuten en dan werkt idd alles wel weer maar het probleem bleef zich voordoen. Heb toen uiteindelijk mijn voeding omgewisseld en nu is er niks meer aan de hand.

Kortom, het kan volgens mij best een probleem met de voeding zijn en hoeft niet ergens anders aan te liggen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mocht zoiets weer gebeuren, probeer dan het volgende:
powerstekker eruit.
20 sec powerbutton ingedrukt houden
booten

vaak werkt dit wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 23:51 schreef SupaFly het volgende:
Even een stapje terug... :)

Heb dat ook eens gehad met een bepaalde voeding tot meerdere malen toe. De 230 kabel eruit voor een paar minuten en dan werkt idd alles wel weer maar het probleem bleef zich voordoen. Heb toen uiteindelijk mijn voeding omgewisseld en nu is er niks meer aan de hand.

Kortom, het kan volgens mij best een probleem met de voeding zijn en hoeft niet ergens anders aan te liggen.
Hij wilde net weer net starten. Toen heb ik inderdaad de stekker er een paar minuten uit gehaald. Stekker weer terug en hoppa deed ie het weer.

Betekend dus dat mijn 431 W Enermaxje een beetje brak is.

Verwijderd

Stop de stekker er es in }:O

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 22:58 schreef ChimeraOffline het volgende:
:D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 22:58 schreef ChimeraOffline het volgende:
Duh |:(

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Thermaltake Volcano 7+ met regelbaar toerental is relaxed en goedkoop.
Ziet er ook nog eens zwaar relaxed uit... :D
Pagina: 1