Extra geheugen voor S3 trio 64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude S3 trio 64 liggen (diamond 64)die ik graag bij mijn nichtje wil inbouwen maar dan moet er wel wat meer geheugen op. Er zijn twee plekken open voor geheugen maar ik weet niet hoeveel mb die rammetjes daarvoor moeten zijn. De rammetjes moeten 20 pinnetjes hebben (aan elke kant).

Weet iemand waar ik die rammetes kan krijgen en wat er precies om die kaart moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
ik zou die kaart niet bij je nichtjes in bouwen, maar in hun pc. Hoe het moet weet ik ook niet, maar ik denk ik schop hem ff omhoog :)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Meestal zijn het 1MB rammetjes. Maar wel opletten dat je dezelfde types neemt want anders heb je vuurwerk :P

Als je iets meer dan office gebruikt is een moderne goedkope videokaart toch wel aan te bevelen.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57
Volgens mij is 2x van die geheugenmodules van zo'n oude videokaart net zo duur als een nieuwe videokaart. En een nog veel en veel snellere ook.

Zo'n trio64 is nog uit de tijd van de Pentium 100 enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten wat er voor type opzit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Of je zorg ervoor dat je er nog zo eentje hebt en je soldeert die andere 2 die erop zitten los, WEL goed los solderen dus geen soldeersel over, en plaats je in de bruine geheugen uitbreidingen.... schijnt te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik maar een nieuw kaartje koop, wat is dan trouwens een goed goedkoop kaartje, geen sis shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:54
Ik had een Cirrus Logic 5430 PCI 1MB met 1MB extra uit een smerige Sigma Trio64V+ (was niet compatible met een S3 Trio64V+ omdat er een afwijkend BIOS in zat, drivers en overclockproggies werkten niet :r )

Je kunt van elke willekeurige kaart twee van die chippies afslopen, zolang het maar 512K Fastpage modules zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
hmm kan je niet gewoon een 4mb matrox millenium op de kop tikken ? check vraag & aanbod ff

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Op donderdag 21 maart 2002 16:17 schreef ICT het volgende:
Dan denk ik dat ik maar een nieuw kaartje koop, wat is dan trouwens een goed goedkoop kaartje, geen sis shit
SiS is niet shit hoor :) Extreem goedkoop dacht ik, en voor een simpel office pc meer dan genoeg. :)
Pagina: 1