We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Verwijderd
Daar zijn tienduizend manieren voor. Hier zou het waarschijnlijk wel werken om Hue/Saturation te gebruiken (CTRL+U in photoshop).
En dan een beetje aan de sliders rukken voor het gewenste effect...
Verwijderd
selecteer dat witte met de kleurselectietool, inverteer de selectie (rechtermuis), cut naar een nieuwe layer, en pas van die layer de color aan.
OK, ik ben echt geen held hierin, maar zoiets:

Gewoon in PSP met de manier die Blues aangaf. Sim-pel.

Gewoon in PSP met de manier die Blues aangaf. Sim-pel.
edit:
Hmmm, idd allemaal puntjes
Hmmm, idd allemaal puntjes
Waarschijnlijk zijn er tienduizend manieren voor, maar dan zeg jij net ff de verkeerde misschien. Als ik jouw manier gebruik krijg ik van de rode puntjes dus. (en aan compubiters post te zien ook blauwe)Op donderdag 21 maart 2002 15:22 schreef Blues het volgende:
Daar zijn tienduizend manieren voor. Hier zou het waarschijnlijk wel werken om Hue/Saturation te gebruiken (CTRL+U in photoshop).
Sorry, maar wat is de kleurselectietool? En inverteren doe je toch met ctrl+i? En hoe moet ik welke color aanpassen? Kan je misschien iets meer specifieker zijn?Op donderdag 21 maart 2002 15:22 schreef olav het volgende:
selecteer dat witte met de kleurselectietool, inverteer de selectie (rechtermuis), cut naar een nieuwe layer, en pas van die layer de color aan.
ok ok ok
1. selecteer het witte
2. select -> inverse
3. selectie copieren naar nieuwe layer
4. persoonlijk zou ik dit doen: Image -> Adjustments -> Variations
Dan kom ik op zoiets uit
1. selecteer het witte
2. select -> inverse
3. selectie copieren naar nieuwe layer
4. persoonlijk zou ik dit doen: Image -> Adjustments -> Variations
Dan kom ik op zoiets uit
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Image->Adjust->Gradient Map
van links naar rechts:
heel donkerrood (bijna zwart)
midden: gewoon donkerrood
rechts: wit
[edit]
om alleen de gordijnen te selecteren,gewoon magic selection tool, dan tolerance op 80 (ofzo) Dan de gordijnen selecteren (shift inhouden) tot je alleen de gordijnen hebt geselecteerd, en dan hetzelfde
"People should know when they're conquered..."
lol
met andere woorden
duizend mogelijkheden
met andere woorden
duizend mogelijkheden
met variations vern**k je echt zwaar de ander kleuren, dat zou ik niet doen. Met Hue/saturation krijg ik ze ook niet echt mooi diep rood zonder onnatuurlijke kleuren te krijgenOp donderdag 21 maart 2002 15:42 schreef party42 het volgende:
lol
met andere woorden
duizend mogelijkheden
ik vind die mij echt het coolst
!!!
!!!
Op donderdag 21 maart 2002 15:58 schreef party42 het volgende:
ik vind die mij echt het coolst
!!!
[afbeelding]
offtopic:
kleurenblind
jammer he, dat ORANJE niet het WK meedoet? Had je zulke gordijnen op kunnen hangen.
kleurenblind
jammer he, dat ORANJE niet het WK meedoet? Had je zulke gordijnen op kunnen hangen.
Maar topicstarter, is het nu gelukt wat je wilde?
Verwijderd
Ja, wat wil je? Die puntjes zitten er al in! Het gordijn is nu toch ook niet 'gelijkmatig geel'Op donderdag 21 maart 2002 15:29 schreef RexomniuM het volgende:
Waarschijnlijk zijn er tienduizend manieren voor, maar dan zeg jij net ff de verkeerde misschien. Als ik jouw manier gebruik krijg ik van de rode puntjes dus. (en aan compubiters post te zien ook blauwe)
Deze poging vind ik het meest geslaagd, maar image > adjust > gradient map kan ik niet vinden. Ik heb photoshop 5.5Op donderdag 21 maart 2002 15:40 schreef Malebolgia het volgende:
[afbeelding]
Image->Adjust->Gradient Map
van links naar rechts:
heel donkerrood (bijna zwart)
midden: gewoon donkerrood
rechts: wit
[edit]
om alleen de gordijnen te selecteren,gewoon magic selection tool, dan tolerance op 80 (ofzo) Dan de gordijnen selecteren (shift inhouden) tot je alleen de gordijnen hebt geselecteerd, en dan hetzelfde
Verwijderd
aangezien het 1 tint is kan het vast ook met ctrl U --> colorize, en dan de hue verslepen, misschien wat minder saturated. (ik heb nix geprobeerd)
(compulalala had geen colorize, vandaar dat blauw)

hue naar rood, saturisation omlaag, selectivecolor adjustments (vooral in rood en zwart)
(compulalala had geen colorize, vandaar dat blauw)

hue naar rood, saturisation omlaag, selectivecolor adjustments (vooral in rood en zwart)
Pagina: 1