Toon posts:

Welke console? Xbox, PS2 of GameCube?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag is natuurlijk al redelijk vaak gesteld. Maar toch wil ik hem nog een keer stellen. Ik ben namelijk van plan een van deze consoles te kopen maar wil wat meer achtergrond informatie met betrekking tot specificaties.

Ik heb natuurlijk de search al gebruikt en ben wel terecht gekomen op de Xbox site waar een tabel is te halen die de drie consoles vergelijkt. Maar aangezien deze tabel door Microsoft zelf gemaakt is vertrouw ik hem niet echt.

Dus vandaar mijn vraag kan iemand de specificaties van de verschillende machines misschien opsommen of eventueel een link geven naar sites waar ik de verschillende specificaties op kan zoeken.

In eerste instantie ben ik op zoek naar de console die het beste presteert. Maar eventueel zou ik ook wel argumenten willen horen met betrekking tot prijs/kwaliteit verhoudingen en bijvoorbeeld het aanbod van spellen.

Nog 1 klein ding, hou het aub netjes, niet dat er straks weer een flame post komt van pro xbox, pro ps2 of pro ngc fanaten.

Verwijderd

Gewoon alle drie :)

Ze zijn allemaal vet en aan allemaal zit wel een nadeel
Maar hier zijn al heel wat threads over hoor

Succes :)

Verwijderd

Het gaat niet om de specs mar om het soort spellen waar je van houd denk ik. Je koopt een concole uiteindelijk toch voor de exclusieve spellen die erop uit komen denk ik.
Daarom koop ik een Gamecube, voor Zelda :P

Verwijderd

gamecube
goede kwaliteit games (kiddie is dom maar daar moet je overheen kijken)
niet duur (vergeleken met de andere)
gegarandeerde nintendo kwaliteit :D

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Dit is eigenlijk best wel een interessante vraag. Waarom wordt hier niet vaker over gesproken, vraag ik me af? ;)

XBox is de polygon-pimp :9

Yeah well. The Dude abides.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
In iedere Intertoys kun je op die dingen spelen.. in Sittard staat een xbox en een ps2. De ps2 was toen ik er de laatste keer was bezet en de xbox niet :?

Heb er toen even op gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was... ik vind de ps2 controller fijner en voor de ps2 zijn nogal wat meer games te koop (tot nu toe). :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Je vraagt je 1 ding af:
Welk soort spellen wil je spelen?
A: Mario/Zelda/Pokemon/Resident Evil
B: Race, sluip schiet spellen a la Gran Turismo 3, Dead or Alive, MGS2, Halo

Antwoord A: Koop nu een GBA en in mei een Cube
Antwoord B: Koop een PS2 of houdt het bij PC

IK heb zelf een Ps2 en een redelijke PC, vind IK de beste keuze...
Maarja, de een koopt AMD de ander Intel kwestie van wat JIJ het beste vind en de beste prijs vind hebben...
Je kunt een beetje op meningen die hier gegeven worden afgaan maar het komt er toch vooral op neer wat jij leuk vind en wil...

Verwijderd

[topic=173709/1/25]

[topic=345953/1/25]

[topic=84956/1/25]

[topic=417653/1/25]

zoek er 1 uit, en veel plezier :D

Verwijderd

'Dus vandaar mijn vraag kan iemand de specificaties van de verschillende machines misschien opsommen of eventueel een link geven naar sites waar ik de verschillende specificaties op kan zoeken.'

Weet je niet hoe internet werkt ofzo?

Prijs-kwalitiet verhouding?

W8 op Gamecube

Genoeg geld?

Koop de Xbox

Veel spellen + kopies, maar verouderd?

PS2

Is t zo moeilijk zelf een beslissing te nemen? Damnn...

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:38 schreef MrRudi het volgende:
[topic=173709/1/25]

[topic=345953/1/25]

[topic=84956/1/25]

[topic=417653/1/25]

zoek er 1 uit, en veel plezier :D
De openingspost heeft wel wat meer kwaliteit he :D

Verwijderd

Topicstarter
Die topic's die je daar geef heb ik allemaal al gelezen.

Wat ik gewoon wil weten zijn de specificaties van alle drie de consoles. Je vraagt je misschien af waarom? Kijk uiteindelijk zal het aanbod spellen op alle drie de consoles toch wel groot genoeg worden voor elke type gamer. Dus waar komt dan het verschil, precies de prestaties. Je wilt natuurlijk wel de mooiste graphics. Daarom wil ik de specificaties weten.

En tuurlijk zal het nog een poos duren voordat het aanbod games op alle drie de consoles groot genoeg zullen zijn. Ik heb de tijd >:)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 21 maart 2002 15:44 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
Veel spellen + kopies, maar verouderd?

PS2
Verouderd my a$$ :Z :P

De PS2 rules :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
SimteC de specs van de Xbox en de PS2 zijn in dit topic te vinden: [topic=417653/1/25]

There is no magic.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:45 schreef SimteC het volgende:
Die topic's die je daar geef heb ik allemaal al gelezen.

Wat ik gewoon wil weten zijn de specificaties van alle drie de consoles. Je vraagt je misschien af waarom? Kijk uiteindelijk zal het aanbod spellen op alle drie de consoles toch wel groot genoeg worden voor elke type gamer. Dus waar komt dan het verschil, precies de prestaties. Je wilt natuurlijk wel de mooiste graphics. Daarom wil ik de specificaties weten.

En tuurlijk zal het nog een poos duren voordat het aanbod games op alle drie de consoles groot genoeg zullen zijn. Ik heb de tijd >:)
Alleen hebben specs niks te maken met prestaties op de consoles...puur cijfermatig wel wellicht, maar daar houdt het op. Toch zijn de spellen doorslaggevend, als je zelf geen mening of smaak hebt is het misschien lastig :P

ieg is alles al verteld in de topics die ik noemde, of is via de officiele sites zo te vinden, lijkt me. De technisch gezien beste consoles redden het vaak niet trouwens (Dreamcast, Jaguar, Neo Geo, 3DO) :P

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

GameCube,

Voor mij bestaan er maar twee echte console-merken, Nintendo en Sega. Helaas is er nu nog maar een keus overgebleven.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=gamecube+specs&lr=

Zo vind je ze vast ook wel voor de ps2 en XboX hoor ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:34 schreef OrkBozz het volgende:
gamecube
goede kwaliteit games (kiddie is dom maar daar moet je overheen kijken)
niet duur (vergeleken met de andere)
gegarandeerde nintendo kwaliteit :D
hoe nou eens stil over kiddie
dat irriteert me echt mateloos

de NGC wordt niet kiddie zoals de N64..
dat was een grote fout van Nintendo..
mede dankzij de nieuwe staff van Nintendo laten ze 3th party developers toe, richten ze zich op elke leeftijdsgroep en komen er veel meer spelen voor oudere mensen..

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 15:49 schreef MrRudi het volgende:

De technisch gezien beste consoles redden het vaak niet trouwens (Dreamcast, Jaguar, Neo Geo, 3DO) :P
Je vergeet de CD32 :'( ik heb nooit de kans gehad om hem te kopen :'( <snik snik>

Specs zijn overrated
Kijk bijv ook eens naar AMD VS Intel neem van beide een 1 GHz model en je al zien dat ze op verschillende winnen
De ene met de ene bewerking de andere met de andere

De vraag is gewoon wat wil je ermee doen:

Wil je Nintendo 8ige spellen (Mario,Zelda,Starfox) koop dan een Gamecube
Wil je de grootste keus in spellen (MGS2, FFXI, alle psx spellen) neem dan de PS2
Wil je de kr8igste machine (snelste ,harde schijf) neem dan de Xbox

Hou je van FPS --> Xbox
Hou je van RPG's --> GC of PS2
hou je van kiddie ( >:) ) --> GameCube
Hou je van elke week tig spellen met een paar goede --> PS2 (wees niet bang de rest gaat dat ook nog wel doen)

Dit is de stand van zaken nu maar hoe het er over 1 of 2 jaar uitziet kan niemand voorspellen maar ik gok dat het dan zo is:
1 PS2
2 Xbox
3 GC

Voor alle Nintendo fanboys hier ik hoop dat ik ongelijk heb want ik ga zelf voor de GC ;)

Verwijderd

De laatste 2 posts zijn verwijderd ;)
Kwaliteit wil ik geen smilies.

Verwijderd

Reden voor sluiten: zie posts hierboven en de diverse discussies in die topics.

Verder is dit omderwerp wel al erg uitgemolken en krijg je dus post zoals welke ik hierboven verwijderd heb ;)

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op donderdag 21 maart 2002 17:05 schreef ItSnows het volgende:
Reden voor sluiten: zie posts hierboven en de diverse discussies in die topics.

Verder is dit omderwerp wel al erg uitgemolken en krijg je dus post zoals welke ik hierboven verwijderd heb ;)
:? volgens mij is dit Topic nog niet gesloten.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46

Jaymz

Keep on moving !

:7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.