Ik internet, iemand belt-> hij hoort faxgeluid.!!

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Nou ja, het is niet ikke maar een vriend van me met net een nieuwe computer met WXP Home Edition.
Alles lekker geinstalleerd, alles doet het ook maar als hij aan het internetten is, en iemand belt hem, dan hoort diegene die hem belt het geluid alsof je een fax belt (dat data overdracht geluid) Hoe komt ie hier vanaf? De telefoonsnoeren zijn in ieder geval wel goed aangesloten.

P.Duh! lekker puh!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe connect je naar het net: ADSL, modem, isdn.....?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

als je inbelt via modem/isdn dan heb je misschien perongelijk doorschakeling bij bezet aanstaan, en dat die doorschakeling toevallig naar een fax gaat

• pduh
Hij belt gewoon via een analoge ingebouwde modem in.
Hoe kan dat ingesteld zijn (dat doorschakelen) met de computer? Hij heeft een telefoonsplitter aan de muur zitten waarvan er dus 1 lijn naar de computer en 1 naar de telefoon gaat.

P.Duh! lekker puh!

Verwijderd

voor iemand die geen fax o fiel is, klinken modem en fax hetzelfde.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
vreemd...lijkt wel alsof het modem het binnenkomende gesprek OPNEEMT ofzow....

Mischien instelling :?

Verwijderd

Mmm, ik denk ook dat het gewoon aan de instelling ligt!!!

Want het is een digitaal geluid wat je hoort, Dus kan nooit uit een toetsel of een kabel liggen.

GreetZ
Constantyn

• pduh
Nou, ik heb hem weer gesproken en hij is er nog niet uit.
Het zit zo, de kabels zijn wel goed aangeloten. Da's een feit. Als hij de computer alleen al aan heeft(dus hij is nog niet eens aan het internetten ofzo), treedt het probleem op dat als iemand hem belt, dat digitale geluid hoort (van datatransfer). De gewone telefoon gaat 2 keer over en dan neemt de computer het over. Hij kan zelf niks vinden over automatisch verbinden als je gebeld wordt ofzo.
Weet iemand nog iets anders ??
(ik heb er zelf nog niet naar gekeken maar als iemand nou bv weet waar je dat auto opnemen/verbinden kunt instellen dan graag antwoorden)

P.Duh! lekker puh!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op vrijdag 22 maart 2002 07:34 schreef Constantyn het volgende:
Mmm, ik denk ook dat het gewoon aan de instelling ligt!!!

Want het is een digitaal geluid wat je hoort, Dus kan nooit uit een toetsel of een kabel liggen.
Hoe klinkt een digitaal geluid? Geluid is per definitie analoog volgens mij ;)

Uit mijn hoofd trouwens bij extra instelling voor modem: S0=0 invoeren (evt. ATS0=0, want ik vergeet altijd of AT erbij moet daar).

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1