[linux] /etc/rc.config -> erbij rcproftp start

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:14

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hetvolgende gedaan met m'n SuSE 7.2 linux.

in de file /etc/rc.config heb ik onderaan gezet rcproftp start . Omdat ik wil dat tijdens het opstarten dit uitgevoerd word. Maar toen ik linux net afsloot, ging hij 1000 keer een sessie van proftp staten......

Tijdens het afsluiten heb ik maar de reset knop ingedrukt.

En nu tijdens het weer opstarten staat er 1000 keer in beeld:
Out of memory: killed process 1666 (rc).

Komt dit nog weer goed??

Geloof niet dat ik het op de juiste manier heb gedaan. Maar waar moet het wel komen te staan??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hij staat nu al 10 min te ratelen, en nog steeds is hij niet verder :'(

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56
Dat was waarschijnlijk inderdaad niet helemaal de goede plek om het in te zetten... Weet niet wat dat script moet doen, misschien dat je dat kan zeggen?

De enige oplossing die ik nu voor je kan bedenken is booten vanaf de Linux bootflop of CD-ROM en dan het bestand in /etc weer terug te zetten zoals het was :)

Liege, liege, liegebeest!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 15:35 schreef cailin_coilleach het volgende:
Dat was waarschijnlijk inderdaad niet helemaal de goede plek om het in te zetten... Weet niet wat dat script moet doen, misschien dat je dat kan zeggen?

De enige oplossing die ik nu voor je kan bedenken is booten vanaf de Linux bootflop of CD-ROM en dan het bestand in /etc weer terug te zetten zoals het was :)
Daar staan de programma's in die na de lilo geladen moeten worden (bv apache deamon). Het leek me dus een logische plek om daar de proftp deamon ook maar te starten tijden boot. nee dus.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56
Ah! Ik dacht dat je misschien het een en ander wilde doen met automatische FTP sessies ofzo... *grijns*

In jou geval kun je beter eens kijken naar /etc/inetd.conf. Dat is het configuratiebestand van de INET deamon die onder andere zorg draagt voor het starten van de FTP daemon...

Zorg dat je in dat bestand de regel van ProFTP vrij maakt (het commentaar-hekje weghalen), dan word ie na de volgende start van inetd vanzelf opgebracht wanneer dat nodig is... Het herstarten van de inetd kun je doen door je systeem te rebooten, maar het makkelijkste is het om dit te doen met een "kill -HUP <pid>", waar <pid> het process id is van je inetd.

Liege, liege, liegebeest!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Als ik met de bootcd opstart onder resque. en inlog met root. (geen password)

Dan kan ik de file /etc/rc.config wel editen, maar de regel die ik er bij heb gezet staat er niet meer in....

Denk dat het komt omdat dit de ramdisk is?? Hoe kan ik bij de file komen die 'normaal' in /etc/ staat???

Iemand?? Want ik kom linux gewoon niet meer in |:(

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik hebhet probleem nog steeds. Is er nog iemand met een idee?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Geef bij lilo iets als 'linux 1' op in plaats van gewoon op enter te drukken. Je start dan in single-user mode. Vervolgens kun je in /etc/ dingen gaan wijzigen. Als er ook in runlevel 1 nog van die dingen worden opgestart dan kun je drastischer maatregelen gaan nemen door iets als 'linux init=/bin/bash' te gebruiken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1