Op donderdag 21 maart 2002 15:13 schreef Compubiter het volgende:
Packard Bell is vrijwel niet aan te passen. Vergelijk het maar met een Compaq. Ze zijn heel selectief wat betreft geheugen bijvoorbeeld. En het is niet mogelijk om er een ander besturingssysteem op aan te sluiten.
Wat een lading stierenstront
Ik zit nu op m'n werk, heb net een dealer aan de lijn gehad met de Engelse versie van dat systeempje en kan het volgende mededelen:
- onderdelen zijn zo standaard als maar zijn kan:
mobo: GA-8DIMF mobo (i845 SDR versie So478

)
CPU: P4 Willammette
RAM: Micron PC-133
HDD: Quantum (5400rpm wel te

)
VGA: Standaard Radeon VE
SND: Onboard AC'97 (zuigt)
Modem: CNR kaart (dat nota bene PCI3 bedekt

)
Firewire: Askey PCI kaart
Keyb+mouse: Logitech USB gevallen gerelabeled als PB
Grote nadelen:
- microATX mobo met maar 2x PCI waarvan maar 1 te gebruiken 'out of the box' (al kan als je kabel hebt die modem eruit en NIC in PCI3 en bovendien, rag die firewire eruit als je het niet nodig hebt)
- i845 met SDR zuigt grote harige ezeltjesballen
Voordelen:
- erg geile mooie minibehuizing
- past een gewone microATX mobo in (als je ziet hoe klein het is snap je waarom full ATX echt geen optie is)
- de half-height PCI sloten werken ook met gewone kaarten, gewoon de backplates eraf schroeven.
Conclusie:
Een design-PC als dit KUN je gewoon niet uit 'standaard' onderdelen opbouwen, maar je kunt wel standaard componenten erin stoppen mits ze niet te groot zijn.
Als je uitbreidbaarheid belangrijker vindt dan klein en mooi, neem een ander PC of bouw hem zelf, maar dit is echt een juweeltje als je op uiterlijk afgaat en de performance is niet eens zo bagger.
Verder kun je er zonder meer andere OS op gooien, ik geloof dat XF86v.4.2 de Radeon reeks ondersteunt, dus Linux moet kunnen als je een nieuwe distro neemt, WinXP is op zich niet slecht en ook Win2K wil er sowieso direct op.
Compubiter, waar haal je die onzin vandaan

Ik geloof niet uit ervaring, PB apparaten hebben genoeg nadelen, maar nou net niet wat jij zit te blaten