Hoe makkelijk kan je een PB aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
Ja, is het mogelijk om een Packard Bell systeem gewoon te veranderen met hardware en dergelijken? Het gaat om dit systeem: http://www.packardbell.nl/products/node341.asp?partNumber=P540401005&partner=pentium
Of kan je beter toch maar allemaal losse componenten kopen, deze PB kan ik namelijk overkopen maar weel wel makkelijk kunnen updaten etc.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Packard Bell is vrijwel niet aan te passen. Vergelijk het maar met een Compaq. Ze zijn heel selectief wat betreft geheugen bijvoorbeeld. En het is niet mogelijk om er een ander besturingssysteem op aan te sluiten.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nouja als je er een nieuw moederbord in hangt wil het nog wel eens lukken...

maar mijn advies: koop geen packerd hell...

• Oesie
In de tweakers aangeboden staat namelijk dat systeem. Maar er super specificaties zijn het niet. Behalve dan de flatscreen. Hoeveel zouden jullie er voor over hebben?

Verwijderd

niks... gewoon een pc samestellen met goede prijs/kwaliteit verhouding :Y)

Verwijderd

Wat de heren tweakers hierboven vermelden klopt totaal niet. Ik kan daar heel duidelijk over zijn, ik doe nl zelf ook packard bell reparaties. In een packard bell kan redelijk wat aangepast worden, het enige nadeel is dat er vaak smaal form factor moederborden in zitten, wat dus inhoudt dat er meestal maar 2 of 3 pci sloten op zitten.
Ook geheugen kan zonder problemen bij geplaatst worden.
Er kan wel degelijk een ander besturingssysteem opgezet worden, alleen moet dan wel vooraf goed gekeken worden wat er voor drivers nodig zijn, want die zijn dus met geen mogelijkheid van de cd af te halen. Die zul je dus eerst moeten downloaden.

Verwijderd

aan een PB valt even veel te verstellen als een normale pc, je drivers kun je vinden op www.packardbell.nl! houd er wel rekening mee dat je garantie vervalt op het moment dat je een ander OS dan het bijgeleverde heb geinstalleerd. Als je dan toevallig een keer de hlpdsk moet bellen wordt je sowieso gevraagt om te REM en alles terug te brengen naar oude instellingen. en vraag aan degene van wie je hem koopt wel even om de MasterCD's anders kan je die bestellen voor €48.06!

Verwijderd

Er kan wel degelijk een ander besturingssysteem opgezet worden, alleen moet dan wel vooraf goed gekeken worden wat er voor drivers nodig zijn, want die zijn dus met geen mogelijkheid van de cd af te halen. Die zul je dus eerst moeten downloaden.
Akkoord voor drivers maar hoe verklaar je dan dat ik onlangs bij een kennis XP wilde installeren op een PB waarna de USB het weigerde...

Na wat opzoekwerk bleek dat die PB onder XP probs gaf ivm aansturing van 4 USB-poorten...

En ik blijf erbij: PB aanpassen is zoals van een brommer een auto maken. Het zal wel allemaal ff bollen maar gezond is het niet lijkt me zo...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 21 maart 2002 15:13 schreef Compubiter het volgende:
Packard Bell is vrijwel niet aan te passen. Vergelijk het maar met een Compaq. Ze zijn heel selectief wat betreft geheugen bijvoorbeeld. En het is niet mogelijk om er een ander besturingssysteem op aan te sluiten.
Wat een lading stierenstront :(

Ik zit nu op m'n werk, heb net een dealer aan de lijn gehad met de Engelse versie van dat systeempje en kan het volgende mededelen:

- onderdelen zijn zo standaard als maar zijn kan:
mobo: GA-8DIMF mobo (i845 SDR versie So478 :X )
CPU: P4 Willammette
RAM: Micron PC-133
HDD: Quantum (5400rpm wel te :r )
VGA: Standaard Radeon VE
SND: Onboard AC'97 (zuigt)
Modem: CNR kaart (dat nota bene PCI3 bedekt :( )
Firewire: Askey PCI kaart
Keyb+mouse: Logitech USB gevallen gerelabeled als PB

Grote nadelen:
- microATX mobo met maar 2x PCI waarvan maar 1 te gebruiken 'out of the box' (al kan als je kabel hebt die modem eruit en NIC in PCI3 en bovendien, rag die firewire eruit als je het niet nodig hebt)
- i845 met SDR zuigt grote harige ezeltjesballen :(

Voordelen:
- erg geile mooie minibehuizing
- past een gewone microATX mobo in (als je ziet hoe klein het is snap je waarom full ATX echt geen optie is)
- de half-height PCI sloten werken ook met gewone kaarten, gewoon de backplates eraf schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.packardbell.nl/files/images/product/odyssey/idesign/idesign_top.jpg

Conclusie:
Een design-PC als dit KUN je gewoon niet uit 'standaard' onderdelen opbouwen, maar je kunt wel standaard componenten erin stoppen mits ze niet te groot zijn.

Als je uitbreidbaarheid belangrijker vindt dan klein en mooi, neem een ander PC of bouw hem zelf, maar dit is echt een juweeltje als je op uiterlijk afgaat en de performance is niet eens zo bagger.

Verder kun je er zonder meer andere OS op gooien, ik geloof dat XF86v.4.2 de Radeon reeks ondersteunt, dus Linux moet kunnen als je een nieuwe distro neemt, WinXP is op zich niet slecht en ook Win2K wil er sowieso direct op.

Compubiter, waar haal je die onzin vandaan :?
Ik geloof niet uit ervaring, PB apparaten hebben genoeg nadelen, maar nou net niet wat jij zit te blaten :Z

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 21 maart 2002 16:47 schreef Pankoek het volgende:

[..]

Akkoord voor drivers maar hoe verklaar je dan dat ik onlangs bij een kennis XP wilde installeren op een PB waarna de USB het weigerde...

Na wat opzoekwerk bleek dat die PB onder XP probs gaf ivm aansturing van 4 USB-poorten...

En ik blijf erbij: PB aanpassen is zoals van een brommer een auto maken. Het zal wel allemaal ff bollen maar gezond is het niet lijkt me zo...
Heel simpel. Daar zat een MSI mobo in die moeite had met de ACPI specs van XP. BIOS update was na 3 weken bij MSI beschikbaar en binnen 24u daarna op de PB site.

PB aanpassen is leuk (heb een erg oude met Golden Orb erin 50% geOCd)- sinds 1998 is er geen non-standaard component meer in een PB gegaan, dus die brommer opmerking is (net zoals de brommer zelf :z ) behoorlijk gedateerd.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

sorry maar BIOS-update bestond niet voor dat type mobo wel voor de anderen, dat klopt, en sla me dood, kweet nimeer welk de naam is van dat mobo

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
1: besturingssysteem : kan zo verandert worden
2: hardware - geheugen: meestal kan er toch wel aardig wat bijgeprikt worden.
hardware - moederbord open die kast kijk op mobo zelf en je ziet wat je hebt. Staat er wel opgeprint.
het is dus gewoon kijken wat je hebt voor mobo
naar de website surfe en daar vind je hem wel
daar kun je wel zien wat je er nog mee kan en zo
trouwens de nieuwere pb systemen hebben geen onboard video meer

Tweakers Discord

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

Wat een onzin dat een Compaq geen ander besturingssysteem aankan. Ik heb een DeskPro 6400 (standaard met 64 MB intern).

Is 128 MB 133 Mhz (standaard, gehaald bij Mycom) geheugen bijgeplaatst, en even voor het installeren een cdrom eraangehangen.

En hij was ontworpen voor Win98 en NT4, en Win2K Pro draait als het spreekwoordelijke zonnetje, met een extra NIC erin ook nog. :D

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Compubiter

Compubiter

Think again

Wow :o

Sorry als ik mensen beledigd heb, absoluut niet mijn bedoeling.

Dit zijn niet mijn ervaringen, maar ervaringen van meerdere klanten en een collega. Ik kan ze dus idd niet bevestigen, maar als ik het uit meerdere bronnen hoor (mensen die een ander besturingssysteem erop willen zetten en dan tegen een afscherming aanlopen waardoor dit niet kan) dat het vrij lastig is om iets aan te passen ga ik er van uit dat dit wel redelijk klopt (collega heeft bij De Block gewerkt).

Wat ik vandeweek hoorde was dat ze bepaalde kaarten hebben vastgelijmd met hete lijm. Een klant vertelde dit en dit werd bevestigd door een collega, dus vandaar dat ik ook er van uitga dat hier wel een kern van waarheid inzit.

Nogmaals excuses als ik hier een beetje heb gebl@@t.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 21 maart 2002 18:47 schreef Compubiter het volgende:
Wow :o

Sorry als ik mensen beledigd heb, absoluut niet mijn bedoeling.

Dit zijn niet mijn ervaringen, maar ervaringen van meerdere klanten en een collega. Ik kan ze dus idd niet bevestigen, maar als ik het uit meerdere bronnen hoor (mensen die een ander besturingssysteem erop willen zetten en dan tegen een afscherming aanlopen waardoor dit niet kan) dat het vrij lastig is om iets aan te passen ga ik er van uit dat dit wel redelijk klopt (collega heeft bij De Block gewerkt).
Die afscherming is tegen PB software op andere systemen te grbruiken. Het is niet waterdicht, maar wel behoorlijk effectief.
at ik vandeweek hoorde was dat ze bepaalde kaarten hebben vastgelijmd met hete lijm. Een klant vertelde dit en dit werd bevestigd door een collega, dus vandaar dat ik ook er van uitga dat hier wel een kern van waarheid inzit.
Kaarten met LIJM vastgezet :? :? :?

Eerste dat ik daar ooit van hoor. Eerder het omgekeerde- dingen die er bij PURRs uitdonderen.
Nogmaals excuses als ik hier een beetje heb gebl@@t.
Tja, dat is het wonderlijke, iedereen weet sommige bedrijven van horen zeggen van horen zeggen zwart te maken. Er zijn zat punten van bezwaar tegen PB systemen te maken en behoorlijk gegrond ook, maar die worden zelden tot nooit gemaakt.

Wat bij Packard Bell wel meespeelt is dat hun systemen opzettelijk op de onervarene klanten gericht zijn. Die klanten doen echt de raarste dingen en geven PB de schuld (vandaag iemand die een paar jaar terug systeem zonder modem gekocht had, nu een softmodem die van z'n leven nooit op zo'n P75 wil draaien gehaald en PB de schuld geven voor het leveren van een kutsysteem)

Oslik blyat! Oslik!

• freddyathlon
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik ben ook dealer van PB en werk daar al 2 jaar lang in die zaak nu. Ik heb al enorm veel van die dingen verkocht, en nog nooit klachten gehoord.

Ikzelf heb hier ook een PB staan, waar al heel veel aan veranderd is.

Zoals betere geluidskaart en normaal geheugen van Samsung.
Ook Windows XP ging er zonder problemen op. Eerst format c: gedaan en voila, als een trein nu...

Zelfde verhaal bij Compaq.
1,5 jaar geleden had ik hier een compaq staan.
Standaard zat daar een Voodoo 3/3000 in, inmiddels vervangen voor een Geforce 2mx 200. Soundblaster 128 vervangen voor SB Live 1024.. enz.
Inmiddels draait daar ook Windows XP op.

Dus ik zie het probleem niet van merkmachines. Meestal net zo goed als zelfbouw en soms beter. Als ik hier al die verhalen lees van mensen met problemen met hardware en windows xp op hun zelfbouw-machine, mogen de mensen met merk-pc blij zijn. Die worden altijd goed samengesteld door de fabrikant met hardware die perfect met elkaar werkt. Bij zelfbouw is dat maar de vraag. En een merk-pc heeft altijd goede support, mocht het nodig zijn dus.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 21 maart 2002 15:11 schreef Oesie het volgende:
Ja, is het mogelijk om een Packard Bell systeem gewoon te veranderen met hardware en dergelijken? Het gaat om dit systeem: http://www.packardbell.nl/products/node341.asp?partNumber=P540401005&partner=pentium
Of kan je beter toch maar allemaal losse componenten kopen, deze PB kan ik namelijk overkopen maar weel wel makkelijk kunnen updaten etc.
Waarschijnlijk met een hamer ... anders niet :(

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op donderdag 21 maart 2002 23:07 schreef freddyathlon het volgende:
Zoals betere geluidskaart en normaal geheugen van Samsung.
Ook Windows XP ging er zonder problemen op. Eerst format c: gedaan en voila, als een trein nu...
Blij dat te horen. Kan ik die mensen weer geheugen gaan verkopen (wij hebben Dane-Elec).
Zelfde verhaal bij Compaq.
1,5 jaar geleden had ik hier een compaq staan.
Standaard zat daar een Voodoo 3/3000 in, inmiddels vervangen voor een Geforce 2mx 200. Soundblaster 128 vervangen voor SB Live 1024.. enz.
Inmiddels draait daar ook Windows XP op.
Compaq bedoelde ik ook nooit het besturingssysteem, maar goed. En Compaq is ook de laatste jaren idd een stuk beter geworden. Vroeger stonden ze er om bekend waren ze er om berucht dat ze specifiek geheugen nodig hadden enzo.
Dus ik zie het probleem niet van merkmachines. Meestal net zo goed als zelfbouw en soms beter. Als ik hier al die verhalen lees van mensen met problemen met hardware en windows xp op hun zelfbouw-machine, mogen de mensen met merk-pc blij zijn. Die worden altijd goed samengesteld door de fabrikant met hardware die perfect met elkaar werkt. Bij zelfbouw is dat maar de vraag. En een merk-pc heeft altijd goede support, mocht het nodig zijn dus.
* Compubiter gebruikt zelf Headstart, merkmachine van Dynabyte.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 21 maart 2002 23:08 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met een hamer ... anders niet :(
Dat is gevaarlijk om te zeggen bij mij in de buurt dat weet je

[ontopic]
Het is natuurlijk een design pc, die zijn altijd wat moeilijker te upgraden. (zelfde als notebooks). Maar het is zekers niet onmogelijk

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12
Oesie, bouw nu maar gewoon je eigens systeem! Je gaat anderz echt van het ene in het andere probleem vallen! Wij hebben ook PB verkocht, echt veel problemen mee gehad!

• Oesie
Ok, ik ga maar zelf een systeem samenstellen ;) Bedankt voor de reacties.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nouja ik werk ook op td in een computerwinkel en ik heb het ook niet zo op pb systemen..

er zijn ook pb systemen waar pb hun eigen bios heeft gemaakt, dit had vaak een negatief effect op nieuwe hardware. verder vind ik pb qua drivers slecht omdat ze alleen een recovery cd er bij geven...

pb is duidelijk voor de beginnende gebruiker..

mijn advies neem een zelfbouw, of beter laat hem door een winkel bouwen... en dan nog het liefst een intel

• freddyathlon
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op donderdag 28 maart 2002 20:34 schreef THIJZEL het volgende:

en dan nog het liefst een intel
hahahha... Er is nu toch wel bewezen dat de Athlon XP sneller is he, en net zo stabiel...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1