FinalRender probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2296051783

zoals je op deze pic kan zien is het binnen veelste donker. Dit wilde ik oplossen door de "send" multiplier van het materiaal te verhogen.
Helaas, dit hielp helemaal NIKS
Dus probeerde ik de energy uit de spot te verhogen, resultaat NIKS :(

dus wie weet hoe ik dit realistisch kan maken ?

alvast bedankt

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
in het echt is 1 spot ook niet genoeg denk ik.

maar dat send hoort te werken. Word de send waarde niet weer op 1 gezet door de globals ofzo? Alle checkbox'en aan?

is dit een spot en een skylight?

specs

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
Welke programma gebruik je voor het renderen van de image?

Je zult meer lights toe moeten voegen om in het gebouw meer licht te krijgen.

Daar doe ik niet aan.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 15:30 schreef gladiool het volgende:
in het echt is 1 spot ook niet genoeg denk ik.

maar dat send hoort te werken. Word de send waarde niet weer op 1 gezet door de globals ofzo? Alle checkbox'en aan?

is dit een spot en een skylight?
jep spot en skylight, zal de globals eens ff checken
Op donderdag 21 maart 2002 15:38 schreef MaHawK het volgende:
Welke programma gebruik je voor het renderen van de image?

Je zult meer lights toe moeten voegen om in het gebouw meer licht te krijgen.
het hele idee van GI nis dat het ook zonder extra lights kan, IRL gebeurd dit ook.
Met max gerenderd natuurlijk, want t is fR

• maratropa
  • Niet online
maar in het echt dringt licht ook niet tot het diepste van een ondergrondsche bunker door. Dus je hebt kans dat dit gewoon niet kan, MAAR je hebt de send/recieve props nog.

Als je de recieve omhoog zet, werkt dat? hoeveel bounces heb je genomen?

specs

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Agree, post anders ffies wat settings of dump de file ergens, dan wil ik met alle plezier ook even meedenken, want fR rules :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• maratropa
  • Niet online
Ik vond fR eigenlijk niet lekker werken, De interface zat overal. Brazil of vray is in 3 sec ingesteld, terwijl ik met fR overal wat moest instellen, en dan was ik vaak nog wat vergeten enzo.

maarja fR is wel al te koop. Hebben jullie trouwens de update voor fR? is dat wat? meer snelheid?

specs

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Op donderdag 21 maart 2002 16:30 schreef gladiool het volgende:
Ik vond fR eigenlijk niet lekker werken, De interface zat overal. Brazil of vray is in 3 sec ingesteld, terwijl ik met fR overal wat moest instellen, en dan was ik vaak nog wat vergeten enzo.

maarja fR is wel al te koop. Hebben jullie trouwens de update voor fR? is dat wat? meer snelheid?
Idd ben ik het mee eens, finalrender is heel wat irritanter in gebruik dan Brazil.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Vooruit, je moet wel wat meer instellen, maar voor mijn gevoel zijn die instellingen wat helderder allemaal. En die updeet, hij schijnt inderdaad sneller te zijn, ik heb er nog niet mee kunnen werken vanwege tijdgebrek, maar gladiool... ;)

Ik was gewoon niet zo kapot van Brazil, heb het gevoel dat ik met fR in minder tijd meer kan bereiken, maar hey...da's slechts mijn persoonlijke mening.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 16:39 schreef tec het volgende:

[..]

Idd ben ik het mee eens, finalrender is heel wat irritanter in gebruik dan Brazil.
maar het resultaat is :9~

ben echt een fR fan :D

file-tje

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
niemand die hier een beter resultaat uit weet te halen ?

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik ben er ook nog heel even mee aan de gang geweest, en waar volgens mij ook al een belangrijk iets zit is dat je voor de binnen en buitenkant van dat doosje hetzelfde material gebruikt. Je kunt namelijk makkelijk meer licht binnenin het ding brengen (diffuse reflection op bijvoorbeeld 5 zetten), maar omdat de buitenkant van hetzelfde materiaal is, levert dat een plaatje op dat spierwit gaat worden.

Dat is wat ik zo snel even kan opmerken, heb helaas nu heel even de tijd niet om uitgebreider te gaan lopen klooien, maar probeer voor de gein eens met meer verschillende materials te werken (net als in werkelijkheid?), volgens mij bereik je daar al heel wat meer mee. Overigens denk ik niet dat je met 1 spot meteen licht in je hele kassie kunt brengen. Ik heb dat zelf ook ooit eens geprobeerd, en dat ging verdomd moeilijk. Tis niet voor niks dat ze bij interior-renderings bij de ramen vaak (en dan bedoel ik ook vaak, en dus niet altijd) gebruik maken van een light-emitting-plane.

Maar als ik nog wat tijd heb misschien volgende week of van het weekend, zal ik er nog even naar proberen te kijken.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
tis toch eigelijk te gek voor woorden dat GI dit niet kan, ook dat de instellingen niks doen vind ik behoorlijk frustrerend :(
ik ga eens proberen met meerdere materialen

Pagina: 1